Serijal: Radio novinarstvo

Serijal: Radio novinarstvo

Serijal: Radio novinarstvo

Kako napisati radio vijest? Kako pripremiti radio intervju i opustiti sagovornika? Kako izabrati muzičku podlogu i povećati slušanost emisije? O ovim i drugim temama radio novinarstva piše grupa autora u serijalu portala MCOnline.

Na današnji dan, Boro Kontić odaje počast svojoj "teško uporedivoj ljubavi"- radiju.

Kako se na Radio Sarajevu krčio put prema modernom, zanimljivom i interaktivnom programu.

Kako je na Radio Sarajevu 70-ih godina prošlog vijeka otkrivena i rekonstruisana prva dokumentarna radio reportaža BBC-a.

Sjećanje Bore Kontića na “Nagru”, Rolls Royce među magnetofonima, očaravajući izum nedavno preminulog inženjera Stefana Kudelskog.

Vaša publika ima samo jednu priliku da čuje i razumije ono što pišete/govorite, zato to napišite/recite jednostavno, jasno i logično. Dok sluša radio vaš slušatelj pravi večeru, hrani mačku, vozi auto, ili nešto slično. Trebate zgrabiti slušateljevu pažnju.

Šta je radio izvještaj? Koja mu je osnovna struktura? Kako učiniti vaš tok ideja primamljivim? Šta je to "Kafić test"? Šta je krajnji cilj informativnog reportera? Da li vam je udarna rečenica sexy? Koja je uloga vaše mame u pisanju izvještaja?

Dramaturgija radio izveštaja

Izveštaj je kao rok pesma (lalala-refren-lalala-refren-fade out), a mora imati kratku najavu i, pored novinarskih međunajava, najmanje dva tonska inserta. Optimalna dužina je najviše do minut i po.

Metode pronalaženja vijesti su kontakti, dnevnik događanja, saopćenja za štampu, telefonske provjere, grupe za pritisak, inscenirani događaji, agencijski servisi, druge mreže / stanice. U prezentaciji vijesti/priloga najava je jedan od najvažnijih činilaca.

Iako ovaj podsjetnik ne otkriva sve tajne dobrog intervjua, može pomoći da neke osnovne greške izbjgenemo dobrim planiranjem u samom početku. Naravno, uvijek će ostati prostora za nepredviđene okolonosti, ali u tome je valjda ljepota novinarskog posla.

Radijski i TV intervju – tako slično a tako različito

Šta se događa kad se radijska novinarka nađe usred direktnog tv prenosa svog radijskog intervjua? Spozna sve sličnosti i razlike intervjua u ova dva medija.

Podsetnik za radio-intervju

Dvadeset stvari koje morate ili ne smete učiniti, ako želite pristojan radio-intervju.

Živi radijski intervju: Kad sagovornik uporno ne odgovara

Kako se snaći kada sagovornik nalazi sve načine da ne odgovori ni na jedno pitanje. Na primeru najtežeg razgovora u karijeri, novinarka Radija B 92 Danica Vučenić daje svoje iskustvo snalaženja u takvoj situaciji.

Osnovni elementi programiranja na radiju

Prvi dio teksta o programiranju na radiju donosi definicije formata, opisuje razliku između ‘formatiranih’ i ‘neformatiranih’ stanica, kao i faktore koji utiču na izbor idealnog formata.

Muzička osnova radija

Za «muzičku boju» programa važni su svi zvučni sadržaji – dobro urađene plej liste, reklame, džinglovi, avize, instrumentali kao podloga za govor, sve ono što se čuje na radiju.

Kako izabrati idealan radijski format?

U drugom dijelu teksta o programiranju na radiju, autor detaljno opisuje osnovne korake prilikom izbora optimalnog formata radio stanice.

Formule za povećanje slušanosti radija

Prvo pitanje je ko je slušalac. Uspeh se postiže kad mu se da sve što mu treba i nipošto ga ne zamarati nečim što ga ne zanima ili što ne podnosi. To je, između ostalog, primenjeno na beogradskom radiju 202 u jesen 2001. i za godinu dana utrostručilo njegovu slušanost.

Kad je kriza - Radio

Iskusni međunarodni konsultant za radijski menadžment preporučuje metode uz koje lokalna radio stanica može da prevlada izazove svake, pa i globalne financijske krize.

Brendiranje radija

Istraživanja prepoznatljivosti radijskih brendova pokazuju da neuporedivo manje ljudi zna za naš program nego što mislimo, da još manje zna gde da nas nađe na skali, a najmanje nas sluša, pa je nužno – voditi kampanju za radio kao i za svaki drugi proizvod.

Promocija radio stanice: Ima li ko jači?

U nastavku serijala o menadžmentu na radiju autor se osvrće na potrebu promocije radio stanice, kako u drugim medijima, tako i u vlastitom pogramu, naglašavajući važnost mjerenja slušanosti.

Vodič za radijski menadžment

Besplatna knjiga u PDF-u pod naslovom ‘Managing Radio’, po rečima autora, namenjena je menadžerima radio stanica, medijskim edukatorima i studentima, i svima koje zanima teorija i praksa upravljanja radio stanicom i audio sadržajem.

Lokalni radio u borbi na prezasićenom tržištu

Koje su najveće i najčešće greške u pozicioniranju lokalnog radija na balkanskom tržištu? Šta je preduslov za ozbiljno poslovno planiranje?

Vizualizacija radija

Šta razdvaja vizualni radio od televizije? Zar radio sa slikama nije jednostavno televizija? Zbunjeni? Pa, mnogo ljudi jeste.

Facing the Facebook - radio na globalnoj Mreži

Ništa vas u drugoj deceniji 21. veka ne sprečava da razgovor iz radijskog studija preselite na net i nastavite ga tamo.

Neki ga nazivaju audiobloggingom, neki smatraju da je u pitanju još jedan gerila medij, ali većina se slaže da bi podcasting mogao vrlo lako predstavljati budućnost radija. “Radio ponovo rođen” ili “Nova generacija radija” (www.apple.com), samo su neki od slogana kojima se podcasting danas reklamira.

Deset savjeta za podcast početnike

Od pravljenja intervjua do pronalaska pravog mjesta za snimanje – savjeti za početak snimanja podcasta.