Redakcije ne žele plaćati Twitter Blue, kvačica uklonjena sa New York Timesa

Redakcije ne žele plaćati Twitter Blue, kvačica uklonjena sa New York Timesa

Redakcije ne žele plaćati Twitter Blue, kvačica uklonjena sa New York Timesa

Musk najavio uklanjanje plavih oznaka od aprila ukoliko korisnik ili organizacija ne plati naknadu.

foto: Claudio Schwarz on Unsplash

Sa naloga New York Timesa na Twitteru uklonjena je plava kvačica koja označava verifikovanog korisnika. Ovo je jedina plava kvačica koja je uklonjena do sada, uprkos najavama da će od 1. aprila biti uklonjene sve, ako korisnici ili organizacije ne plate mjesečnu pretplatu, piše Guaridan.

Uklanjanje kvačice svim korisnicima koji ne budu plaćali mjesečnu pretplatu od osam dolara za uslugu Twitter Blue je prošlog mjeseca najavio vlasnik Twittera Elon Musk. Za organizacije, mjesečna naknada iznosit će 1.000 dolara mjesečno. 

Guardian piše da je novinskoj kući New York Times plava kvačica uklonjena u znak odmazde zbog toga što su objavili da neće platiti ovu uslugu.

Iz New York Timesa su za BuzzFeed kazali da će platiti samo u rijetkim slučajevima svojim novinarima ukoliko bi taj status bio bitan za potrebe izvještavanja.

Times je izvijestio da će Twitter zadržati verifikacijsku značku za 10.000 najpraćenijih organizacija, među kojima bi bio i Times s gotovo 55 miliona pratioca. Provjera takvih naloga, kako je objavio Washington Post, bi mogla potrajati dugo zbog dugotrajnog procesa provjere.

U nedjelju je Twitter takođe uklonio informacije koje su razlikovale naslijeđene verifikovane naloge i Twitter Blue pretplatnike, pri čemu je korisnicima rečeno da kada kliknu na kvačicu mogu saznati da li je nalog "verifikovan jer je pretplaćen na Twitter Blue ili je naslijeđeni verifikovani nalog".

Prošle sedmice Musk je odustao od plana da promoviše samo verifikovane korisnike čije objave bi se vidjele u odjeljku "For You", navodeći da će i drugi korisnici biti vidljivi u tom feedu.

Muskov dopis koji je procurio prošle sedmice je, kako piše Guardian, otkrio da Twitter vrijedi manje od pola iznosa kojeg je Musk platio za njega prije šest mjeseci, a trenutna vrijednost je manja od 20 milijardi dolara.

Na plaćanje pretplate za verifikaciju naloga reagovali su i Reporteri bez granica (RSF). Vincent Berthier, voditelj Tehničkog odjela RSF-a, izjavio je da pritiskom na korisnike da se pretplate na Twitter Blue Musk pokušava riješiti finansije Twittera, koje su, kako navodi, katastrofalne otkad je on došao na tu poziciju.

"Ova novčana vizija, koja brka certificiranje i mjesečna plaćanja, direktno je suprotstavljena ideji demokratije koja je Musku ipak draga", kazao je Berthier.

Iz RSF-a kažu i da je plaćanje za verifikovani nalog način da se osigura da korisnik proizvede "vrijednost" na Twitteru i da Twitter iz toga izvuče maksimalnu zaradu.

"Definitivno se više ne radi o zaštiti korisnika. Umjesto toga, radi se o radikalnoj promjeni načina na koji je Twitter organizovan. Twitter Blue uspostavlja porezni sistem", piše RSF, dodajući da će se Twitter pretvoriti u "jednu od onih besplatnih videoigara koje se plaćaju za pobjedu u kojima samo korisnici koji kupe određene prednosti imaju stvarne šanse za pobjedu".

BuzzFeed je povodom Muskove najave poslao upit na adrese dvadesetak velikih novinskih kuća, sa pitanjem da li će plaćati pretplatu. Nekoliko njih, uključujući CNN, kako piše BuzzFeed, još razmišljaju o odluci te nisu mogli odgovoriti na to kakvi su im planovi.

Ovaj medij je prenio ponudu koju su dobili od Twittera u kojoj stoji da naknada za kompaniju od 1.000 dolara mjesečno dolazi s pet pridruženih naloga koji takođe dobivaju značke Twitter Blue. Takođe, postoji opcija da se doda mali logotip kompanije pored imena i kvačice, što bi dodatno koštalo 50 dolara mjesečno.

Iz Washington Posta su kazali da neće platiti uslugu Twitter Blue niti kao organizacija, niti u ime njihovih novinara. "Očito je da potvrđene kvačice više ne predstavljaju autoritet i stručnost", kazao je glasnogovornik Posta za BuzzFeed News.

Los Angeles Times takođe ne planira plaćati, kao ni BuzzFeed.

Međutim, za manje redakcije plaćanje se isplati te tako Ben Smith, suosnivač Semafora, za BuzzFeed News kaže da će dopustiti svojim novinarima da se pretplate. "Ako ima distribucijske prednosti za naš sadržaj, hoćemo", izjavio je.

Izvor: Guardian, RSF, BuzzFeed

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.