“Kampanja protiv vakcinacije” za Evropsku uniju predstavlja razlog za pooštravanje kodeksa društvenih mreža

“Kampanja protiv vakcinacije” za Evropsku uniju predstavlja razlog za pooštravanje kodeksa društvenih mreža

“Kampanja protiv vakcinacije” za Evropsku uniju predstavlja razlog za pooštravanje kodeksa društvenih mreža

Evropska komisija predlaže veću provjeru činjenica i promjenu algoritama u borbi protiv širenja dezinformacija.

foto: unsplash

Evropska komisija je navela da bi “masovna kampanja protiv vakcinacije” trebala biti razlog da platforme društvenih mreža pojačaju provjeru činjenica i revidiraju interne algoritme koji mogu uticati na širenje dezinformacija, piše The Guardian.

Prema revidiranom kodeksu kojeg predlaže Brisel, navodi se da bi kompanije poput Facebooka, Googlea i Twittera trebale pokazati zbog čega se na tim platformama širi određeni sadržaj i dokazati da su netačne informacije blokirane.

The Guardian piše da iako bi taj kodeks bio dobrovoljan, funkcionisao bi prema Zakonu o digitalnim uslugama kojim bi navedene kompanije mogle biti kažnjene iznosom do šest posto od njihovog godišnjeg prihoda jer nisu uklonile ilegalni sadržaj kojim se može dokazati šteta.

Osim toga, kodeks bi mogao obuhvatiti i usluge za razmjenu poruka poput WhatsAppa, a navodi se da bi kompanije društvenih mreža pristupanjem kodeksu mogle na bolji način prikazati da imaju posla sa neistinama u online prostoru i izbjeći novčane kazne.

Potpredsjednica Evropske komisije Vera Jourova je, kako piše The Guardian, rekla će o detaljima funkcionisanja kodeksa razgovarati sa njegovim potpisnicama i da je njegovo stupanje na snagu predviđeno za 2022. godinu.

Kako se navodi, Jourova je dodala da ih masovna kampanja protiv vakcinacije može spriječiti u naporima za vakcinacijom stanovništva i rješavanju koronavirusa.

Journova je istakla da Evropska komisija nije željela ometati slobodu govora, te da su kompanije društvenih mreža trebale biti učinkovitije u provjeri činjenica putem nazavisnih operatora, piše The Guardian.

Navodeći odluku Twittera da bivšem američkom predsjedniku Donaldu Trumpu zabrani korištenje te društvene mreže, Journova je, kako piše The Guardian, rekla da je Evropska komisija nastojala razlikovati činjenice i mišljenja.

Journova je dodala kako bi provjera činjenica trebala biti intenzivnija u sklopu sistemskog djelovanja i da o tome kompanije društvenih mreža ne bi trebale same odlučivati.

Google, Facebook, Twitter, Microsoft i TikTok su se prijavili prethodnom kodeksu ponašanja koji je uspostavljen 2018., a prema pisanju The Guardiana, taj kodeks nije bio uspješan u ostvarivanju cilja po pitanju demonetizacije dezinformacija.

The Guardian piše da je Jourova rekla kako je potreban novi i jači kodeks koje će uključivati društvene mreže kako bi se pozabavili rizicima usluga koje nude, pojačali svoje algoritme, prestali sami sebe nadzirati i prestali zarađivati od širenja dezinformacija, a istovremeno u potpunosti očuvati slobodu govora.

Izvor: The Guardian

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.