Sve više kompanija bojkotuje Facebook zbog govora mržnje
Sve više kompanija bojkotuje Facebook zbog govora mržnje
Svoje oglase sa Facebooka je do sada povuklo više od 150 kompanija među kojima su i svjetski poznati brendovi.
Foto: Pixabay
Zbog navodnog propusta u sprečavanju širenja govora mržnje na Facebooku, sve veći broj kompanija u znak protesta povlači svoje oglase sa ove društvene mreže, piše CNN Business. Prema pisanju Guardiana, Facebook se susreo sa najvećim bojkotom oglašivača ikad.
Kampanju #StopHateForProfit prošle sedmice pokrenula je koalicija za građanska prava, koja uključuje više američkih organizacija, poput Anti-Defamation League (ADL) i National Association for the Advancement of Colored People (NAACP). Koalicija je kroz kampanju pozvala velike kompanije da zaustave svoje oglašavanje na Facebooku zbog neuspjeha Facebooka da zaustavi širenje mrženje na svojoj platformi. Kako navode, Facebook je dozvolio podsticanje na nasilje prema demonstrantima u Americi koji se bore protiv rasne diskriminacije, ali i imenovao desničarski medij Breitbar News, koji širi ksenofobične tekstove i teorije zavjere, kao pouzdan izvor vijesti.
Facebook zarađuje 70 milijardi dolara godišnje, od čega 99 posto dolazi od oglašivača, navodi se u kampanji. Samo prošle godine prihodi od oglašavanja su se povećali za 27 posto u odnosu na godinu prije. Od pokretanja kampanje svoje oglašavanje na Facebooku je do sada povuklo preko 150 kompanija. Iako većinu oglašivača čine male kompanije, svoje oglase sa ove društvene mreže povlače i svjetski poznati brendovi koji na oglašavanje troše milione američkih dolara.
Na listama kompanija koje su povukle svoje oglase, a koje su objavili CNN i The New York Times, našle su se poznate kompanije koje su za svoje oglašavanje na Facebooku plaćale milionske iznose među kojima se, između ostalih, navode: Adidas i Reebok (12,4 miliona američkih dolara), Best Buy (29 miliona američkih dolara), Coca Cola (22,1 milion američkih dolara), Diageo (22,9 miliona američkih dolara), Ford (20 miliona američkih dolara), Hershey’s (36,5 miliona američkih dolara), HP (24,7 miliona američkih dolara), Microsoft (115,9 miliona američkih dolara), The North Face (3,3 miliona američkih dolara), Patagonia (6,2 miliona američkih dolara), Starbucks (94,9 miliona američkih dolara), Unilever (42,4 miliona američkih dolara) i druge.
Dok Facebook pokušava uvjeriti oglašivače da čini dovoljno u borbi protiv govora mržnje na svojoj platformi, The Guardian piše da skoro trećina oglašivača razmišlja o pridruživanju bojkotu ove društvene mreže.
Organizatori kampanje #StopHateForProfit su u intervjuu za Reuters najavili su će pozvati i evropske kompanije da se pridruže ovom bojkotu kako bi se izvršio globalni pritisak. Kampanja je pokrenuta nakon ubistva Afroamerikanca Georga Floyda u Sjedinjenim Američkim Državama.
Izvor: CNN Business, NYT, The Guardian, Reuters
Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.