Kako medijski projekat u ruralnom području Indije osnažuje i uči žene novinarstvu
Kako medijski projekat u ruralnom području Indije osnažuje i uči žene novinarstvu
Chambal Media u Indiji donosi priču o osnaživanju žena u ruralnim područjima.
foto: screenshot Vimeo
U šumi Manikpur, koja se nalazi blizu indijske države Uttar Pradesh, djevojke i žene iz plemena Kol preživljavaju sakupljajući drva iz šume i prodajući ih u gradu. No, kada su željezničke usluge zatvorene tokom pandemije COVID-19, one su ostale bez sredstava za život, pa čak i kada su vozovi nastavili da saobraćaju, promjene u prodaji karata su onemogućile tim ženama da dobiju karte za putovanje vozom.
Kada su novinarke Khabar Lahariya, ruralne indijske novinske mreže koju vode žene, otputovale u udaljena sela u tom području u februaru 2021. kako bi izvještavale o njima, neke od intervjuisanih žena počele su pjevati pjesme u slavu redakcije zahvaljujući tako novinarkama što su ispričale njihove priče.
“Niko nikada nije došao u njihovo selo da piše o njima i o tome da je cijelo selo u kojem žive odsječeno od svijeta. Žene su bile tako sretne što je neko slušao njihove priče”, rekla je Priya Thuvassery, izvršna producentica Chambal Media, društvenog preduzeća koje stoji iza Khabar Lahariya. Upravo takve priče su misija Khabara Lahariyja, kazala je suosnivačica i glavna urednica Kavita Devi.
„Khabar Lahariya je započela s ciljem da oživi vijesti iz indijskog zaleđa, uglavnom ruralnih područja u kojima nije bilo medija koji bi pokrivali probleme koji su mučili ova manja mjesta. Zajednice su još uvijek marginalizirane, bilo da se radi o kastinskim ili autohtonim plemenskim zajednicama. Ovo su grupe koje nisu u centru pažnje u mainstream medijima. Jedan od naših osnovnih ciljeva bio je da se ovi ljudi čuju i da njihova pitanja dođu u prvi plan”, izjavila je Devi.
Redakcija ima 20 novinarki koje rade u centralnim indijskim državama, Uttar Pradesh i Madhya Pradesh. Prema najnovijem popisu stanovništva u Indiji, 77 posto stanovništva Uttar Pradesha je ruralno, kao i 72 posto stanovništva u Madhya Pradeshu.
“Žene koje rade kao novinarke su iz tih sredina, iz tih zajednica i razumiju probleme tih zajednica”, objasnila je Devi.
„Zato su u stanju da izvještavaju sa osjećajem empatije, sa osjećajem stručnosti, da dolaze iz istih zajednica i govore tim jezikom“, dodala je.
Osnaživanjem žena kroz ovaj projekat došlo se do feminističke perspektive u vijestima u Indiji, posebno pitanja koja se tiču ruralnog stanovništva.
Tokom pandemije, to je uključivalo pokrivanje ne samo masovnog povratka radnika migranata iz indijskih gradova u njihova rodna sela i mjesta zbog lockdowna, već i utjecaja na te ljude i njihove zajednice nakon toga.
Uživo izvještavanje na Facebooku o porodicama u jednom selu koje su se borile da dobiju dovoljno hrane tokom lockdowna te brojem telefona za pomoć, pokazalo je timu koliko daleko je njihovo novinarstvo stiglo.
Utjecaj pandemije na obrazovanje djevojčica, pisanje o ženama u kući, mentalnom zdravlju i stopi nasilja u porodici u ruralnim područjima su ključne oblasti pokrivenosti. Takođe, objavljen je i izvještaj o tome kako je privatnost ruralnih građana bila ugrožena upotrebom dronova koje su koristili za otkrivanje kršenja protokola COVID-19.
„Zbog naše mreže reportera brzo smo uspjeli identificirati ove probleme u ruralnom kontekstu“, kaže Devi.
Obuka stotina mladih žena
Khabar Lahariya je prva digitalna redakcija s naglaskom na video novinarstvo a počeli su 2015. godine obučavajući novinare kako da snimaju priče na pametnim telefonima, postavljaju video priče, javljaju se uživo na Facebooku, snimaju fotografije na svojim telefonima i koriste društvene mreže za dijeljenje svog rada.
chambal show reel from CHAMBAL MEDIA on Vimeo.
Program sada ima za cilj da obezbijedi obuku iz mobilnog novinarstva za 750 mladih žena od 18 i više godina iz država Uttar Pradesh, Madhya Pradesh, Bihar i Chhattisgarh.
„Žena koja je u ruralnom području i koja uzima kameru i počinje izvještavati predstavlja pravi iskorak”, istakla je Devi.
Iskustvo koje otvara oči
Jedna učesnica se zapitala zašto njoj nije dozvoljeno da izađe iz kuće noću, ali njenom bratu jeste. Druga polaznica se pitala zašto kada se piletina priprema kod kuće, njenom bratu uvijek daju 'bolji' komad mesa te je tako ta polaznica počela da gleda na svoju svakodnevnu stvarnost kroz rodnu, patrijarhalnu prizmu.
Iz pilot programa 30 studenata će biti odabrano za stipendiju. Polaznici koji žele koristiti svoje nove vještine također će biti povezani s nevladinim organizacijama i društvenim organizacijama koje rade u ruralnim sredinama, proširujući ulogu žena u ruralnoj Indiji.
„Došlo je vrijeme da mi govorimo i ispričamo svoje priče, podcrtala je producentica u Chambal Media Priya Thuvassery.
Iz Chambal Medije takođe poručuju kako će Indija u narednih nekoliko godina vidjeti veliku promjenu u ruralnoj publici i da to neće biti samo muškarci, već i žene i djevojke, koje treba da budu, kako navode, svjesne šta se dešava.
___
Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.