Dodik se tokom izborne kampanje pojavio skoro 200 puta na RTRS-u

Monitoring Lokalnih izbora: Stranke u izvještajima prikrile 2,6 miliona KM

Dodik se tokom izborne kampanje pojavio skoro 200 puta na RTRS-u

Izvještaj o monitoringu lokalnih izbora TI BiH ukazao na prisustvo funkcionerskih kampanja na javnim servisima.

foto: Screenshot / Izvještaj TI BiH

Transparency International u Bosni i Hercegovini (TI BiH) predstavio je u ponedjeljak finalni izvještaj o monitoringu Lokalnih izbora 2024. Prema nalazima, političke stranke su u postizbornim finansijskim izvještajima prikrile najmanje 2,6 miliona maraka troškova kampanje, a izmjene Izbornog zakona nisu spriječile zloupotrebu javnih resursa.

TI BiH je kroz monitoring predizbornih skupova i oglašavanja putem bilborda, medija i društvenih mreža izračunao da su stranke potrošile više od 12,3 miliona KM. Međutim, u zvaničnim izvještajima prijavljeno je svega 9,7 miliona KM, što je za 2,6 miliona manje. Najveći iznos, oko milion KM, prikrio je SNSD, navodi se u saopštenju.

Monitoring je zabilježio i veliki broj funkcionerskih kampanja na javnim servisima, najviše na RTRS-u. Tokom kampanje evidentirane su 2.423 medijske objave koje su služile promociji funkcionera i njihovih političkih stavova.

Na BHRT-u je zabilježena 401 objava s istom svrhom. Najviše prostora za promociju imali su funkcioneri SDP-a, SNSD-a, Naše stranke i HDZ-a BiH.

Najveći broj ovakvih objava, njih 1.437, zabilježen je na RTRS-u. SNSD je dominirao, posebno u udarnim terminima i centralnim informativnim emisijama. Milorad Dodik se tokom 30 dana kampanje pojavio 197 puta, čime je njegovoj stranci omogućena najveća medijska zastupljenost.

Osim Dodika, značajan prostor dobili su i kandidati poput Vlade Đajića, Ljubiše Ćosića, Nenada Stevandića, Draška Stanivukovića, Slobodana Javora, Zorana Adžića i Nikole Šobota.

Funkcioneri SNSD-a imali su ukupno 1.682 minute prisustva u informativnim emisijama RTRS-a, što je skoro 30 sati. Iza njih su funkcioneri PDP-a sa 34 minute (najviše gradonačelnik Banjaluke Draško Stanivuković), zatim DNS-a s 31 minutom, Ujedinjene Srpske s 23 minute i DEMOS-a sa 16 minuta.

Na Radio-televiziji Federacije BiH ovakvih sadržaja bilo je znatno manje, ali je zabilježeno 585 priloga u kojima su funkcioneri iznosili političke stavove. Najviše vremena dobili su predstavnici SDP-a BiH (101 minuta), zatim NiP-a (71 minuta), Naše stranke (48 minuta) i SDA (29 minuta).

Ključni problem, prema izvještaju, jeste što mediji o ovim događajima izvještavaju u najgledanijim informativnim emisijama, umjesto da ih svrstaju u izborne hronike, kako propisuje Izborni zakon BiH.

TI BiH je još jednom naglasio potrebu za sankcionisanjem zloupotrebe javnih sredstava u političku promociju. Iako zakon jasno zabranjuje indirektnu kupovinu glasova, gotovo niko nije odgovarao, jer je CIK svojim pristupom obesmislio te odredbe, navode iz ove organizacije.

“Izmjene zakona trebale su uvesti red u finansiranje stranaka i spriječiti zloupotrebu javnih resursa i funkcija. Ipak, podaci TI BiH pokazuju da su svi nivoi vlasti pred izbore podijelili oko 60 miliona KM kroz jednokratna davanja penzionerima i drugim kategorijama“, navedeno je u saopštenju.

Izvor: TI BiH

__

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.