Serijal: Medijska etika

Serijal: Medijska etika

Novi serijal MCOnline daje pregled osnova uređivačke etike u štampanim, elektronskim i online medijima.

Za više članaka o svim aspektima medijske etike, pratite rubriku Etika našeg magazina.

Donosimo prvi tekst iz “Priručnika za reportere” napisanog u skladu sa novinarskim principima cijenjene novinske agencije Reuters, baziranim na iskustvu iz 150-godišnje istorije agencije.
Smjernice o uređivačkoj etici

Publikacija "Smjernice o uređivačkoj etici" web novinarima nudi rješenja za složena etička pitanja sa kojima se svakodnevno susreću u praksi.

Thomas A. Bauer u članku Medijska etika kao pitanje komunikacijske kulture govori o promijenjenim etičkim odnosima komunikacije u medijskom društvu.

Kada se treba udaljiti od dobre novinarske prakse kako bi se javnosti skrenula pažnja na neko važno pitanje – vrijeme je za test javnog interesa.

Kodeks za štampu i online medije ima za cilj da postavi osnove sistema samouređivanja u štampi i online medijima.

Veliki deo etičkih pravila, ili stavki u novinarskim kodeksima, univerzalan je za sve medije, ali neka su svojstvena samo televiziji zbog njene ogromne gledanosti, tehnološke posebnosti, brzine i sugestivnosti. 

Kako pomiriti poštovanje prava uhapšenih lica i objavljivanje njihovih slika i dostupnih informacija u interesu javnosti? Da li se na njih odnosi princip pretpostavke nevinosti?
Istraživačko novinarstvo i etika u kriznim situacijama

U mnogim redakcijama ne postoje razrađeni etički kodeksi koji bi novinarima olakšali posao. To može biti veliki problem, pogotovu u kriznim situacijama.

Principi koji mogu pomoći novinarima da se pridržavaju etičkih standarda dok  prikupljaju audio i video materijale za priču.

Postavljanje linkova stvara novi svijet u kojem medijske kuće mogu usmjeriti čitaoce ka sajtovima bez preuzimanja odgovornosti za njihovu istinitost i standarde.
Mediji sve više koriste društvene mreže za istraživanje i sopstvenu promociju. Ali koji ih problemi čekaju u tom poduhvatu?

Kako da se novinar ponaša na društvenim mrežama? Vremena su se promenila i novinarska etika nije više nedvosmislena.

Važna pitanja koja bi svaki urednik ili član redakcije web publikacije koja sadrži blogove trebao uzeti u obzir.

Kopiranje slika sa weba i njihovo korišćenje bez dozvole izgleda da je globalni problem. Kako doći do slika na legalan način?

U tekstu koji govori o „tabloidnim“ pravilima, pobrojani su primeri najmasovnijih, svakodnevnih, prekršaja zakona i dobrog ukusa.