Odrasli Amerikanci na TikToku prate zabavu a ne vijesti i politiku
Odrasli Amerikanci na TikToku prate zabavu a ne vijesti i politiku
foto: Pixabay / Ilustracija
Nova analiza Pew Research Centera o sadržaju koji odrasli Amerikanci prate na video platformi TikTok pokazala je da ispitanici prate mnogo više naloga koji objavljuju sadržaj o pop kulturi i zabavi od onih koji objavljuju vijesti ili politiku.
U analizi objavljenoj u utorak istaknuto je i da centralnu ulogu kreatora sadržaja na TikToku imaju influenseri i poznate ličnosti.
Analizirani su nalozi 664 osobe koji su istraživačkom centru dali pristup svojim TikTok nalozima na kojima su identifikovani korisnici koje prate na toj platformi.
Influenseri i poznate ličnosti čine oko polovine svih naloga koje prate odrasli u SAD-u na TikToku. Ispitanici na TikToku prate vrlo malo političara, aktera civilnog sektora ili tradicionalnih medija i novinara.
Analiza je pokazala da Amerikanci na TikToku također prate veliki broj naloga koji se ne uklapaju ni u jednu kategoriju koju su oni analizirali. To su uglavnom lični nalozi koji imaju relativno malo pratilaca i rijetko objavljuju sadržaje. Oko 38 posto svih naloga koje prate odrasli ljudi iz SAD-a odgovara ovom opisu.
Nalozi koje prate odrasli korisnici TikToka u SAD-u objavljuju mnogo sadržaja iz oblasti zabave i pop kulture, a relativno malo političkog sadržaja ili vijesti. Sadržaj vezan za zabavu i pop kulturu pojavio se na 59 posto ovih naloga tokom vremenskog perioda koji je praćen, napominje Pew Research Center.
Druge uobičajene teme uključuju humor i komediju, lične vlogove i viralne muzičke ili plesne klipove – svaki od ova tri tipa sadržaja nalazi se u otprilike trećini svih praćenih naloga.
Sve veći udio korisnika TikToka kaže da dobijaju vijesti na svojim feedovima, a skoro polovina kaže da tu vidi barem neki politički sadržaj. Ipak, takav sadržaj je relativno rijedak na nalozima koje su posebno odabrali da prate.
Pored toga, u istraživanju se navodi da nalozi na kojim se raspravlja o vijestima i politici imaju tendenciju da miješaju ove teme s humorom, zabavom i drugim "laganim" sadržajima.
Pew Research Center podsjeća da su 2022. godine izvršili sličnu analizu naloga koje odrasli u SAD-u prate na društvenoj mreži X koja se tada zvala Twitter.
Na Twitteru odrasli Amerikanci su pratili mnogo više naloga medijskih kuća ili novinara, vladinih ili političkih ličnosti ili političkih/zagovaračkih grupa nego što je to na TikToku danas. Ovi nalozi, dodaje se, gotovo da i ne postoje među najpraćenijim nalozima na TikToku.
Kompletna analiza dostupna je na ovom linku.
Izvor: Pew Research Center
Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.