Deset američkih i ruskih medija poriče klimatsku krizu na Facebooku
Deset američkih i ruskih medija poriče klimatsku krizu na Facebooku
Istraživanjem Centra za suzbijanje digitalne mržnje uočen je porast širenja netačnih informacija o klimatskoj krizi na Facebooku koje uglavnom dolazi od strane nekoliko uticajnih izdavača.
foto: screenshot CCDH/Twitter
Prema istraživanju Centra za suzbijanje digitalne mržnje (CCDH), deset američkih i ruskih medijskih izdavača odgovorno je za 69 posto sadržaja kojim se poriču klimatske promjene na Facebooku, piše The Guardian.
Među deset “super zagađivača” se, kako se navodi, nalaze i mediji koji su u istraživanju označeni kao “toksična desetka”, a to su američki desničarski portal Breitbart, konzervativni portal Western Journal, Newsmax koji je ranije bio optužen za širenje teorija zavjere tokom američkog izbornog procesa, The Federalist Papers koji su širili dezinformacije o koronavirusu, Ruski državni mediji koji dezinformacije plasiraju putem portala RT.com i Sputnik Newsa, kao i Townhall Media, Media Research Center, Washington Times, Daily Wire i Patriot Post.
The Guardian piše da je tokom istraživanja analizirano 6983 članka objavljenih na Facebooku tokom prošle godine, u kojim se poriče klimatska kriza, a Centar za suzbijanje digitalne mržnje je za njihovu analizu koristio alat za analizu društvenih mreža NewsWhip.
Iz Facebooka su, kako piše The Guardian, odbacili ovo istraživanje, a glasnogovornik Facebooka je rekao da je Centar za suzbijanje digitalne mržnje koristio pogrešnu metodologiju osmišljenu na način da ljude dovede u zabludu po pitanju širenja dezinformacija o klimi na Facebooku.
U borbi protiv širenja dezinformacija na svojoj platformi, Facebook je prošle godine pokrenuo Naučni centar o klimatskim promjenama koji sadrži činjenične podatke o klimatskoj krizi iz vjerodostojnih izvora. Te informacije su prvenstveno bile usmjerene na američke korisnike te društvene mreže, a navodi se da su informacije Facebookovog Naučnog centra o klimatskim promjenama sada dostupne u više od 100 zemalja, uključujući Belgiju, Brazil, Indiju, Indoneziju, Meksiko, Nizozemsku, Španiju i Tajvan.
Ipak, autori istraživanja Centra za suzbijanje digitalne mržnje od društvenih mreža traže da se uradi mnogo više, pozivajući Facebook da, između ostalog, u što većem broju označi netačne informacije o klimatskoj krizi budući da je istraživanje pokazalo da 92 posto najpopularnijih pregledanih takvih članaka nije imalo tu oznaku.
Iz Centra za suzbijanje digitalne mržnje su pozvali i Google da ukloni osam od deset publikacija koji Google Ads koristi za profitiranje od sadržaja u kojim se poriče klimatska kriza, a The Guardian piše kako je istraživanjem procijenjeno da je putem Google Adsa za tih osam publikacija, u posljednjih šest mjeseci ostvarena zarada od 3.6 miliona američkih dolara.
Izvršni direktor Centra za suzbijanje digitalne mržnje Imran Ahmed je rekao da se širenjem netačnih informacija na navedenih deset web stranica narušava povjerenje korisnika društvenih mreža u nauku, kao i da se velika tehnologija ponovo nalazi na pogrešnoj strani po pitanju nauke, istine i ljudskog napretka.
Izvor: The Guardian
___
Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.