Guardian neće više imati reklame od naftnih kompanija

Guardian neće više imati reklame od naftnih kompanija

Guardian neće više imati reklame od naftnih kompanija

Prva velika novinska organizacija koja neće uzimati novac za reklamiranje kompanija koje eksploatišu fosilna goriva.

Foto: flickr

Guardian više neće imati reklame naftnih i plinskih kompanija i prva je velika svjetska novinska organizacija koja je uvela izričitu zabranu uzimanja novca za reklamiranje kompanija koje eksploatišu fosilna goriva.

Odluka je objavljena jučer kao dio napora te novinske organizacije da smanji svoj ''ugljični otisak'' i poveća izvještavanje o klimatskom zagrijavanju.

Iz te medijske kuće su rekli da je odgovor na globalno zagrijavanje "najvažniji izazov našeg vremena" i istaknuli da je lobiranje energetskih kompanija izričito naštetilo okolišu, o čemu je Guardian već izvještavao.

Grupe koje se bave ekologijom tvrde da energetske kompanije koriste skupe reklame kako bi u javnosti prikazale da poduzimaju aktivnosti da zaštite okoliš i da istaknu relativno male investicije u obnovljive izvore energije, a pritom nastavljaju da ogromnu većinu svojih prihoda ostvaruju ekspolatisanjem fosilnih goriva. Pozvali su i druge medije da ne prihvataju takve reklame iako je do sada samo nekoliko malih izdavača prihvatilo takav pristup.

Prošle godine, glavna urednica Katharine Viner je najavila da će Guardian prilagoditi svoj stilski vodič tako da će koristiti termine ''klimatska kriza'' (climate emergency) i ''globalno zagrijavanje'' (global heating) umjesto ''klimatske promjene'' (climate change) i ''globalno zatopljenje'' (global warming).

Odluka o odbijanju novca za oglašavanje kompanija koje eksploatišu fosilna goriva stiže u nezgodnom trenutku za tu kompaniju, jer se suočava sa znatnim finansijskim poteškoćama, a oglašavanje čini 40% njenih prihoda i ključni je izvor finansiranja novinarstva Guardian-a i Observer-a širom svijeta.

Iz organizacije govore da znaju da bi neki čitatelji željeli da potpuno odbace oglašavanje za sve proizvode sa značajnim ''ugljičim otiskom'', poput automobila, ali tvrde da to nije trenutno finansijski održivo.

Izvor: Guardian

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.