Kako ispraviti grešku na društvenim medijima?

Kako ispraviti grešku na društvenim medijima?

Kako ispraviti grešku na društvenim medijima?

Nathan Gibbs, urednik društvenih medija za web sajt MediaShift, na
primjeru jednog netačnog navoda na Twitteru savjetuje kako ispraviti
greške objavljene na društvenim medijima.

Gibbs je na Twitteru objavio sažetak istraživanja o video igricama. Statistika je bila zanimljiva i prenijelo ju je preko 100 korisnika Twittera. Jedini problem je bio u tome što nije bila tačna. Nakon što mu je nekoliko čitalaca ukazalo na grešku, Gibbs je shvatio da je pogriješio i pogrešno protumačio rezultate istraživanja. Prenio je tweetove ovih korisnika i objavio ispravku na Twitteru i Facebooku, no postavilo se pitanje kako obavijestiti sve one koji su vidjeli priču, povjerovali u nju i nastavili je širiti? Na platformi koju kontrolišete, svom web sajtu, možete priznati grešku i ispraviti priču, ali kontrola društvenih medija nije u vašim rukama – što učiniti u ovakvim situacijama?

U ranijim slučajevima postavljanja netačnih informacija na Twitter, neke medijske organizacije su se odlučile da pogrešne informacije izbrišu, dok su druge odlučile da ih ostave neizmijenjene. U debati koja je uslijedila, izneseni su jaki argumenti za oba stava, no nije postignut konsenzus o tome kako postići ravnotežu između transparentnosti i sprečavanja širenja netačnih informacija.

Twitter

Craig Silverman, pokretač sajta Regret the Error, koji objavljuje ispravke netačnih navoda u medijima i potiče tačnost u izvještavanju, smatra da bi Twitter trebao uvesti opciju za ispravljanje grešaka, koja bi ujedno obavijestila korisnike koji su preuzeli informaciju. Silverman je svjestan da je ovakva opcija nisko na listi prioriteta Twittera, te predlaže da korisnici sami razviju način označavanja ovakvih postova, baš kao što su razvili načine označavanja tema (hashtags) i preuzimanja tweetova (retweets).

Scott Rosenberg, direktor MediaBugs, još jednog web sajta za ispravljanje pogrešnih navoda, smatra da je nepostojanje opcije ispravljanja objavljenih grešaka prilika za društvene medije –ko će se od vodećih internet društvenih mreža (Twitter, Facebook, Google) izdvojiti i napraviti softverske prilagodbe potrebne medijskim organizacijama? I Twitter i Facebook se nastoje približiti novinarima kroz posebno kreirane stranice za novinare, ali nijedna od ovih mreža ne nudi prijedloge šta učiniti kada trebate ispraviti pogrešan navod.

Facebook

Vadim Lavrusik, menadžer Facebookove stranice za novinare kaže da bi uvođenje ove opcije bilo komplikovano sa stanovišta dizajna i korisničkog iskustva, ali da je postove na Facebooku moguće ispraviti putem API koda ili servisa poput Vitrue.com, koji nudi ovu opciju i košta minimalno 600 dolara mjesečno.

Google+

Nova društvena mreža nudi mogućnost ispravljanja postova i, od jula 2011, ispravke se označavaju satom i datumom.  Ostaje da se vidi kako će ova opcija utjecati na standarde objavljivanja ispravki na društvenim mrežama.

Najbolji primjeri iz prakse

Uz ograničene mogućnosti na Facebooku i Google+, greške objavljene na Twitteru je još uvijek najteže ispraviti. Evo pet prijedloga što uraditi dok Twitter ne razvije alate za ispravljanje netačnih vijesti:

Uhvatite grešku. Napravite screenshot stranice sa netačnom informacijom ili koristite sofisticiraniju opciju poput web sajta Freze.it, koji spašava sliku stranice i važne metapodatke, poput vremena i datuma.


Javno priznajte grešku. Nije dovoljno samo postaviti tačnu informaciju, neophodno je objasniti i zbog čega je došlo do objavljivanja pogrešne informacije. Neetično je jednostavno izbrisati post i praviti se da se nikada nije desio - javno priznanje greške potiče transparentnost i povjerenje.

Linkajte na grešku u ispravci. Sliku prvobitne informacije navedite kao link u ispravci. Ukoliko vam je Twitterov limit od 140 karaktera premali za objavljivanje ispravke, duži tekst se može postaviti preko sajtova poput Tweetdeck-a.

Obavijestite one koji su prenijeli netačan navod. Koliko je to tehnički moguće, pošaljite link na ispravljenu informaciju korisnicima koji su prenijeli prvobitni navod. Ukoliko odlučite da izbrišete tweet, cijeli timeline objavljivanja i preuzimanja navoda će nestati, čime će vam biti još teže pronaći i obavijestiti one koji su preuzeli grešku.

Ponovite ispravku. Zbog vremenske razlike između objavljivanja prvobitne netačne informacije i objavljivanja ispravke, dio publike koji je pročitao prvobitni navod neće vidjeti ispravku. Zbog ovoga je potrebno ponoviti njeno objavljivanje.

Cijeli članak pod nazivom „How to Correct Social Media Errors“ (Nathan Gibbs) pročitajte ovdje.