U pripremi novi zakon o zaštiti potrošača na digitalnom tržištu u Velikoj Britaniji
U pripremi novi zakon o zaštiti potrošača na digitalnom tržištu u Velikoj Britaniji
Zakon će obuhvatiti problem lažnih recenzija i pretplata koje je teško otkazati.
foto: Pixabay / Ilustracija
Velike tehnološke firme u Velikoj Britaniji mogle bi plaćati novčane kazne od više milijardi funti ukoliko budu kršili pravila o zaštiti potrošača, prema novom zakonu koji će se baviti ovim pitanjima, uključujući lažne online recenzije i pretplate koje je teško otkazati, javlja Guardian.
Zakon o digitalnim tržištima, konkurenciji i potrošačima osnažit će britanskog nadzornika konkurencije da se uhvati u koštac s “prekomjernom dominacijom” koju, kako piše Guardian, ima mali broj tehnoloških firmi nad potrošačima i kompanijama.
Firme za koje se smatra da imaju “strateški status na tržištu“ , kao što su tehnološke firme Google i Apple i kompanija za online prodaju Amazon, dobit će stroga pravila o tome kako da posluju prema zakonu, a bit će i suočene sa kaznom u iznosu do 10 posto globalnog prometa ako budu kršili novi zakon.
Ne navodeći imena kompanija, vlada je rekla da bi se od njih moglo zahtijevati da otvore svoje podatke konkurentskim pretraživačima ili povećaju transparentnost rada na koji njihove prodavnice aplikacija i sistemi pregleda funkcionišu. Nadzor nad velikim tehnološkim firmama će vršiti Jedinica za digitalna tržišta Uprave za konkurenciju i tržišta Velike Britanije (CMA), koja će takođe odlučiti koje firme će dobiti status strateškog tržišta.
Očekuje se da će zakon, koji će danas biti predložen u parlamentu, stupiti na snagu sljedeće godine.
Zakon će takođe biti usmjeren na takozvane zamke pretplate u kojima kompanije otežavaju potrošačima da odustanu od ugovora. Prema novim pravilima, koja neće biti ograničena na firme sa strateškim statusom na tržištu, kompanije moraju podsjetiti potrošače kada se besplatna probna ili jeftina uvodna ponuda bliži kraju i osigurati da se ugovor može napustiti “jednostavnim, efikasnim i blagovremenim načinom”.
Nacrt zakona će takođe biti usmjeren na lažne recenzije, iako će detalji u vezi sa tim prvo ići na konsultacije. Trenutni nacrt odredbi predlaže da se proglasi nezakonitim objavljivanje lažnih recenzija bez provjere da li su istinite, naručivanje nekoga da napiše lažnu recenziju ili ponuda da takvu podnese.
Prošle sedmice, podsjeća Guardian, potrošačka grupa What? upozorila je da su Facebook grupe koje nude besplatne proizvode ili plaćanje u zamjenu za lažne recenzije još uvijek prisutne na stranicama uključujući Amazon, Google i Trustpilot.
Kevin Hollinrake, ministar poslovanja i trgovine Velike Britanije, kazao je da su potrošači suočeni sa zloupotrebom ovlasti tehnoloških divova, lažnim recenzijama, prevarama i krađama poput uhvaćenosti u zamku pretplate i da potrošači zaslužuju bolje od toga.
Novi zakoni koje donose, kako je dodao, osnažit će CMA da direktno provodi zakon o potrošačima, ojača konkurenciju na digitalnim tržištima i osigura da ljudi širom Velike Britanije zadrže svoj teško zarađeni novac.
CMA će, kako se navodi na stranici vlade Velike Britanije, moći direktno provoditi zakon o potrošačima umjesto da prolazi kroz duge sudske procese. Takođe će pomoći da se ispuni jedan od pet prioriteta vlade za rast ekonomije povećanjem izbora potrošača i povjerenja u proizvode koje kupuju i usluge koje potrošači koriste.
Izvor: Guardian
___
Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.