Svaki peti Amerikanac vijesti dobija od influensera

Istraživanje: Influenseri na društvenim mrežama i njihova publika

Svaki peti Amerikanac vijesti dobija od influensera

Novo istraživanje Pew Research Centra o ''influenserima vijesti'' na društvenim mrežama

foto: Gerd Altmann / Pixabay

Svaki peti Amerikanac kaže da redovno dobija vijesti od influensera, jedan je od podataka iz novog izvještaja Pew Research Centra. Izvještaj, koji je objavljen u ponedjeljak, istražuje uticaj influensera i novinara koji na mrežama objavljuju vijesti u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD).

Istraživanje je uključilo 500 influensera i novinara koji na Facebooku, Instagramu, TikToku, X-u i YouTubeu objavljuju vijesti, od kojih svaki ima najmanje sto hiljada pratilaca. 

“Influenseri vijesti” se najviše nalaze na društvenoj mreži X – njih 85 posto, ali su prisutni i na drugim mrežama, kao što su Instagram (gdje 50%) i YouTube (44%). Više ih se eksplicitno identificira kao republikanci, konzervativci ili daju podršku Donaldu Trumpu (27%) nego kao demokrate, liberali ili da podržavaju Kamalu Harris (21%). Većina ovih influensera su muškarci (63%), a njih 77 posto nije povezano sa medijima.  

Influenseri koji su povezani s medijima manje ističu svoju političku orijentaciju ili se vežu ​​s političkim ili društvenim ciljevima, kao što je na primjer isticanje podrške Palestincima ili Ukrajincima ili navođenje da su protiv abortusa na svojim nalozima.

"Oko dvije trećine onih koji su radili za novinsku organizaciju (64 posto) ne izražava jasnu političku orijentaciju na svom profilu na društvenim mrežama, objavama, ličnim web stranicama ili medijskom izvještavanju, u poređenju sa 44 posto onih koji nemaju to iskustvo",  navodi se u izvještaju.

Jedna od pet odraslih osoba u SAD-u (21%) kaže da redovno dobiva vijesti od utjecajnih osoba na društvenim mrežama, prema anketi provedenoj na uzorku od 10.658 Amerikanaca u ljeto 2024. Veća je vjerovatnoća da će mlađi Amerikanci prije dobiti vijesti s društvenih mreža općenito, a vjerovatnije je još i da će vijesti prije dobiti od influensera. Oko 40 posto ispitanika mlađih od 30 godina redovno dobiva vijesti od influensera. 

Amerikanci koji često prate ''influensere vijesti'' kažu da im je njihov sadržaj koristan i jedinstven. Otprilike 65 posto onih koji redovno dobijaju vijesti od influensera reklo je da im oni pomažu da bolje razumiju aktuelne događaje i građanska pitanja, a više od 70 posto je reklo da se vijesti koje dobijaju od influensera bar malo razlikuju od vijesti koje dobijaju iz drugih izvora. Takođe, 31 posto ispitanika je kazalo da osjećaju ličnu vezu sa influenserima.

Ispitanici su kazali da dobijaju razne vrste informacija od influesera koje prate, od osnovnih činjenica i mišljenja do smiješnih objava i najnovijih vijesti. 

Neki od influensera koji objavljuju vijesti na X-u, koje je Pew istražio, su novinari, uključujući Johna Bresnahana iz Punchbowla, poslovnog urednika Axiosa Dana Primacka, dopisnicu Breitbart Newsa Kristinu Wong, urednicu The Free Press Bari Weiss, glavnog urednika The Dispatch Jonaha Goldberga i reporterku Arizona Sun Timesa Rachel Alexander.

Na svih pet društvenih mreža, većina influensera koji objavljuju vijesti (59 posto) na neki način unovčava svoje pratioce, uključujući nuđenje pretplata, prikupljanje donacija ili prodaju proizvoda. Taj broj je najveći na YouTubeu, gdje 80 posto influensera traži finansijsku podršku od svoje publike. Ovo uključuje 68 posto influensera koji objavljuju vijesti na YouTubeu i koji nude pretplate koje korisnicima daju pristup plaćenom sadržaju.

Različite teme su bile fokus rasprave na platformama, a o ratu između Izraela i Hamasa na primjer raspravljalo se više na Instagramu nego na bilo kojoj drugoj mreži (14 posto Instagram, osam posto X). Američka politika je bila manje uobičajena tema na Instagramu od drugih mreža. O politici i izborima govorilo se na YouTubeu (68 posto).
 
Cijeli izvještaj je dostupan na sajtu Pew Research.
 

Izvor: NiemanLab, Pew Research

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.