Ka poboljšanju standarda u medijskom izvještavanju o izborima

Ka poboljšanju standarda u medijskom izvještavanju o izborima

Ka poboljšanju standarda u medijskom izvještavanju o izborima

Konferencija ''Ka poboljšanju standarda u medijskom izvještavanju o narednim izborima'', u organizaciji Media plan instituta, održana je 17.2.2015. u prostorijama Parlamentarne skupštine BiH. Pored predstavnika medija, Vijeća za štampu, te Regulatorne agencije za komunikacije, konferenciji su prisustvovali i predstavnici državnih institucija, političkih stranaka i nevladinih organizacija.
 
Radenko Udovičić, direktor Media plan instituta, istakao je u uvodnom izlaganju kako je ova konferencija rezultat monitoringa o medijskom izvještavanju, koji je rađen za vrijeme predizbornog i postizbornog perioda u Bosni i Hercegovini. ''Izradili smo preporuke za medije i političke subjekte koje sadrže upute o tome kako povećati razinu profesionalnosti u predizbornoj kampanji. Također, preporuke se odnose i na regulatorna tijela, za koja smatramo da snose veliku odgovornost, posebice kada govorimo o elektronskim medijima''. 
 
Udovičić je i dodao da Regulatorna agencija za komunikacije, zajedno sa Centralnom izbornom komisijom, mora raditi na izmjeni postojećih pravila koja se tiču elektronskih medija. ''Ukoliko mediji ustupaju prostor za debate i predstavljanje kandidata ili političkih stranaka samo da bi ispunili normu, glasači od toga nemaju ništa. Sadržaji se moraju prilagoditi gledateljima, moraju biti zanimljivi, gledljivi i slušljivi''. 
 
Direktor misije USAID-a za BiH, David J. Barth, kazao je da sloboda medija u demokratskom društvu predstavlja ključni instrument za precizno i istinito informiranje javnosti. ''Mediji trebaju biti oslobođeni finansijskih i političkih pritisaka kako bi osigurali istinito izvještavanje. U Bosni i Hercegovini ima dosta talentiranih novinara, međutim, uticaj političkih subjekta i finansijskih moćnika, zasigurno ostavlja posljedice na njihovo izvještavanje''.
 
Momčilo Novaković, Predsjedavajući Komisije za saobraćaj i komunikacije Parlamentarne skupštine BiH, naglasio je da su mediji najuticajniji posrednik između politike i javnosti. ''Mediji su odgovorni za kreiranje javnog mnijenja i stvaranje objektivne slike u javnosti uoči izbora. Međutim, objektivnost medija je pod lupom, prije svega, od strane političara koji nastoje izvršiti uticaj posredstvom kadrova koji se nalaze u javnim servisima, kako bi određena strana imala veće šanse u odnosu na svoje političke suparnike u kampanjama''.
 
Nakon uvodnih izlaganja, održan je niz diskusija koje su imale za cilj razmjenu mišljenja o odnosima između politike i medija za vrijeme izbora, o ulozi regulatornih tijela u toku izbornog procesa, te u konačnici prijedloge za poboljšanje medijskog praćenja narednih izbora koji će se održati 2016. godine.