Britansko nadzorno tijelo zabranjuje obmanjujuće reklame o zdravlju i ljepoti
Britansko nadzorno tijelo zabranjuje obmanjujuće reklame o zdravlju i ljepoti
Obračun sa kozmetičkim klinikama i proizvođačima estetskih proizvoda zbog načina na koji se promovišu.
foto: Raghavendra V. Konkathi / Unsplash
ASA se ovom mjerom, kako dodaje Guardian, želi obračunati sa kozmetičkim klinikama i proizvođačima estetskih proizvoda zbog načina na koji se promovišu.
S obzirom na to da je porastao broj žalbi na reklame na društvenim mrežama i televiziji za koje kritičari kažu da mogu zavarati kupce o tome u kojoj će mjeri tretmani poput lasera i injekcija protiv bora poboljšati njihov izgled, Agencija češće koristi svoje ovlasti. Mnoge od onih koje će zabraniti uključuju reklamiranje botoksa, supstanci protiv starenja i drugih lijekova koji se izdaju samo na recept. Prema britanskom Zakonu o lijekovima iz 2012. nezakonito ih je promovisati široj javnosti, dodaje Guardian.
Medij podsjeća na istraživanje koje su nedavno sproveli, koje je pokazalo da je gotovo devet od deset kozmetičkih klinika kršilo zakon reklamirajući botoks i druge oblike botulinum toksina (lijeka koji se koristi i u kozmetičke svrhe), koje ljudi koriste kako bi sakrili bore.
Reakcija ASA-e dolazi usred bojazni da previše operatera u rastućem, ali slabo regulisanom sektoru kozmetičkih tretmana, piše Guardian, ugrožava samopouzdanje i mentalno zdravlje klijenata pretjerujući u tome koliko su učinkoviti, ostavljajući one koji ih plaćaju razočaranim.
Guardian podsjeća da je ASA 26. aprila zabranila oglase na Facebooku za skleroterapiju – tretman proširenih vena koji se takođe radi iz estetskih razloga – a koje su postavile tri klinike: Victoria Anne Beauty, Venus Beauty & Aesthetics i Chala’s Beauty Box. Agencija je to učinila jer skleroterapija uključuje korištenje lijekova koji se izdaju samo na recept.
Glasnogovornik ASA-e je kazao kako prelaze na proaktivniju metodu regulacije, da obrađuju više oglasa nego ikad prije kako bi brzo zabranili one koji predstavljaju problem.
Pojačana intervencija ASA-e takođe dolazi i kao odgovor na izvještaj za zdravstvo i socijalnu zaštitu Doma komuna iz augusta prošle godine koji je pozvao nadzorno tijelo da postupi oštro s “online sadržajem koji promiče idealiziranu, često izmišljenu i nerealnu sliku tijela (s obzirom na njegovu) vezu s razvojem niskog samopoštovanja i srodnog stanja mentalnog zdravlja”.
Zastupnici su u izvještaju o pojačanoj regulaciji oglasa za kozmetičke tretmane preporučili da bi proizvodi trebali sadržavati i logo upozorenja na proizvodima ili certifikat koji će značiti da su proizvod testirali stručnjaci.
Profesor David Sines, predsjedavajući zajedničkog vijeća za kozmetičke praktičare, koji traži bolju regulaciju u sektoru ljepote, rekao je da je ASA ulagala zajedničke napore u posljednjih šest mjeseci da skenira, pregleda i analizira niz reklamnih objava na društvenim mrežama i web stranicama iz estetskih klinika i salona.
“To je rezultiralo primjenom usklađene kampanje za izbacivanje onih koji objavljuju nezakonite ili obmanjujuće oglase i promotivne materijale”, kazao je.
On je pohvalio snažniju akciju regulatora u vezi s “nemilosrdnim nizom neprikladnih i često nezakonitih oglasa koji se svakodnevno pojavljuju na web stranicama društvenih mreža u Ujedinjenom Kraljevstvu”.
“Ocjenjujemo da neki od oglasa protiv kojih je ASA pristala poduzeti mjere predstavljaju ozbiljnu prijetnju nanošenju štete članovima javnosti i mogu se smatrati nesmotrenim”, kazao je.
U 2020. ASA je primila 482 žalbe na oglase za kozmetičke tretmane, te otvorila 468 slučajeva i poduzela mjere protiv 39 operatera. Prošle godine je na njihovu adresu stigla 651 žalba, a pokrenuto je 640 slučajeva, te se u 43 slučaja pribjeglo mjerama izvršenja. Prošle jeseni imenovan je novi član osoblja koji će vršiti veću kontrolu ponašanja u industriji ljepote.
“Oglašivači moraju biti sigurni da su u potpunosti upoznati s pravilima. Ne smiju reklamirati lijekove koji se izdaju samo na recept. Ne smiju dovoditi u zabludu i ne bi smjeli preuveličavati učinkovitost bilo kojeg tretmana, iskorištavati potencijalnu nesigurnost potrošača u vezi s njihovim tijelom ili izostaviti bilo koje relevantne odredbe i uvjete za tretman”, naglasio je glasnogovornik ASA-e.
Victoria Brownlie, voditeljica politike u Britanskom vijeću za ljepotu (British Beauty Council), pozvala je klinike da koriste samo odgovorno oglašavanje.
“Ako zaista želimo uspjeti u podizanju ugleda industrije ljepote, tada su nam potrebni poslovni subjekti i praktičari koji će podržati standarde sigurnosti potrošača kao prioritet broj jedan”, navela je, dodajući da je poštivanje pravila o sigurnom oglašavanju ključno za to i da ova organizacija apsolutno ne odobrava nezakonitosti u ovom području.
Izvor: Guardian
___
Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.