Rodno transformativna komunikacija u medijima: Put prema inkluzivnosti i ravnopravnosti

Rodno transformativna komunikacija u medijima: Put prema inkluzivnosti i ravnopravnosti
Publikacija

Rodno transformativna komunikacija u medijima: Put prema inkluzivnosti i ravnopravnosti

Publikacija može doprinijeti stavaranju ravnopravnijeg i inkluzivnijeg društva oslobođenog od predrasuda i nasilja.

foto: Balkansmedia

Publikacija “Rodno transformativna komunikacija u medijima: Put prema inkluzivnosti i ravnopravnosti” objavljena je sa ciljem sveobuhvatnijeg razumijevanja rodno transformativnog pristupa komunikaciji u medijima. 

Ova publikacija autorice Lejle Huremović, koju je objavio Internews, kako je navedeno, može doprinijeti stavaranju ravnopravnijeg i inkluzivnijeg društva oslobođenog od predrasuda i nasilja.

“Ovaj pristup ne predstavlja samo teoretski koncept, on je alat koji može transformisati način na koji mediji percipiraju, predstavljaju i komuniciraju svjesni postojanja rodne neravnopravnosti i uključivanja šireg konteksta koji uzrokuju i dovode do nje”, piše u publikaciji.

Rodno transformativna komunikacija se, kako je objašnjeno u Pojmovniku publikacije, odnosi na pristup komunikaciji koji ima za cilj poticanje rodne ravnopravnosti, dekonstrukciju rodnih normi i uloga, te promicanje pozitivnih društvenih promjena u kontekstu pitanja vezanih za rod. 

Cilj publikacije je ponuditi medijima sveobuhvatno razumijevanje rodno transformativnog pristupa komunikaciji i rješenja koja mogu koristiti za inkluzivniji jezik.

“Integrisanjem rodno osviještenih pristupa u novinarstvo i medije, rodno transformativna komunikacija doprinosi povećanju kvalitete informacija. Stvaraju se preciznije, uravnoteženije i relevantnije informacije koje bolje odražavaju stvarnost i potiču kritičko razmišljanje”, piše u publikaciji.

U publikaciji se nalaze primjeri koji mogu poslužiti kao ilustracija i nova perspektiva korištenja neutralnog jezika rodno transformativnog pristupa prilikom izvještavanja. U publikaciji se također navodi upotreba vizualnog materijala koji se odnosi na fotografije, video, ilustracije, grafike, umjetnička djela i druge medijske prikaze koji su namijenjeni podržavanju i promicanju rodne ravnopravnosti i raznolikosti.

U publikaciji je dostupan i kviz sa 15 pitanja putem kojeg je moguće testirati znanje, ali i potaknuti na razmišljanje o važnosti inkluzivnosti, neutralnosti prema rodu te podršci raznolikosti u medijima.

Publikacija je nastala u okviru Programa podrške medijima na Balkanu: održivi razvoj kroz unapređenje otpornosti i organizacijskih sposobnosti (BMAP Forward), nakon urađene studije „Rodna ravnopravnost u medijima“ kroz koju su autorice ponudile smjernice i preporuke za dugoročno, značajno unapređenje u oblasti rodne ravnopravnosti u medijima.

Publikacija je dostupna na engleskom i BHSCG jezicima.

Izvor: Balkansmedia

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.