Video snimci sa dezinformacijama o koronavirusu sa Youtubea podijeljeni oko 20 miliona puta na Facebooku

Video snimci sa dezinformacijama o koronavirusu sa Youtubea podijeljeni oko 20 miliona puta na Facebooku

Video snimci sa dezinformacijama o koronavirusu sa Youtubea podijeljeni oko 20 miliona puta na Facebooku

Istraživanje Oxford Internet instituta je pokazalo da su prije uklanjanja takvi sadržaji na YouTubeu imali oko 150 hiljada pregleda.

foto: pixabay

YouTube video snimci koji sadrže dezinformacije o koronavirusu najčešće se šire putem društvenih mreža, prvenstveno putem Facebooka gdje je takav sadržaj u periodu od oktobra 2019. do juna 2020. godine podijeljen skoro 20 miliona puta, pokazalo je istraživanje Oxford Internet instituta.

Istraživanje je obuhvatilo više od milion YouTube video zapisa koji su bili povezani sa koronavirusom, nakon čega su sa te platforme uklonjeni videi koji su sadržavali dezinformacije o koronavirusu. Autori istraživanja navode da su sporni sadržaji prije uklanjanja sa YouTubea u prosjeku imali 150 hiljada pregleda, kao i da je uprkos algoritmima za sprečavanje širenja dezinformacija, za uklanjanje problematičnog sadržaja YouTubeu u prosjeku trebao 41 dan.

Prije uklanjanja video snimaka sa dezinformacijama o koronavirusu na YouTubeu, najveći broj reakcija publike zabilježen je na Facebooku, a istraživanje je pokazalo da je takav sadržaj imao oko 11 hiljada likeova, komentara i dijeljenja. Kada je riječ o Twitteru, problematični sadržaj se putem te društvene mreže širio u manjoj mjeri, a istraživanje je pokazalo da je takav sadržaj retvitovan u prosjeku 63 puta.

Istraživač sa Oxford Internet instituta Aleksi Knuutila kaže da je istraživanje pokazalo da videi sa dezinformacijama o koronavirusu imaju ogromnu publiku što je negativno uticalo na stavove i ponašanje građana, kao i da bi platforme poput Youtebea i Facebooka trebale osigurati samo tačne i provjerene informacije.

Iz instituta navode da video sadržaji sa dezinformacijama o koronavirusu dolaze do veće publike na društvenim mrežama nego ukupni sadržaj koji putem YouTubea distribuiraju velike medijske kuće na engleskom jeziku poput CNN-a, BBC-a, ABC Newsa, Fox Newsa i Al Jazeere čiji su videozapisi podijeljeni 15 miliona puta.

Istraživanje je pokazalo i da je samo 250 Facebook grupa odgovorno za polovinu vidljivosti koju videi koji sadrže dezinformacije o koronavirusu dobiju, a riječ o grupama koje su protiv vakcinisanja, kao i onih koje su fokusirane na 5G mrežu, ali i muzičkim i religioznim organizacijama. Najpopularnije dezinformacije koje se navode u istraživanju su dezinformacije o načinima liječenja i zaštiti od zaraze koronavirusom.

Pored Facebooka i Twittera, analiziran je i sadržaj na društvenoj mreži Reddit, a cijelo istraživanje dostupno je na ovom linku.

 

Izvor: The Oxford Internet Institute

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.