10 tajni povećanja poseta na LinkedIn-u

10 tajni povećanja poseta na LinkedIn-u

Da li ste član LinkedIn-a? Kako ga koristite? Koliko ste zapravo razgovarali s ljudima preko ove mreže? Čini se da većina nas dobije poziv od nekoga, prihvati ga – i onda ništa.

Facebook nekako znamo kako da koristimo, slike, muzika, privatni statusi prijatelja, sve nas to vuče da sa angažujemo na ovaj ili onaj način. Ali kao da dobar deo nas ne koristi gotovo ništa od potencijala LinkedIn-a kao mreže koja upravo treba da nam pomogne u poslu, da bude izvor poslovnih kontakata i razmene informacija te vrste.

U članku 10 LinkedIn Traffic Secrets Exposed, Ralph Kooi savetuje kako LinkedIn strateški koristiti na najbolji način i povećati broj poseta na njemu. Kooi je jedan je od mnogih koji se bave strategijama korišćenja društvenih mreža, osnivač je sajta www.hothitmedia.com koji objašnjava apikacije za društvene mreže, i piše o tome kako povećati saobraćaj na sajtovima.

Evo njegovih saveta (u skraćenoj verziji):

1.    Koristite plug-ins (dodatke) za LinkedIn

„Objavljivanje i razmena sadržaja je nova vrsta dobročinstva. Svi pričaju o razmeni na različitim platformama“, kaže Kooi. Za korisnike WordPress-a preporučuje sharebar plugin. Ali skreće pažnju na mnoštvo plugin-ova koje je kreirao sam LinkedIn, a možete ih koristiti na svom sajtu na bezbroj načina.

 

2.    Nađite relevantne grupe

Pošto je LinkedIn namenjen povezivanju, treba naći ljude koji imaju ista interesovanja kao i vi. Da biste našli grupe koje se bave vašim temama ili interesovanjima, koristite pretragu na gornjoj desnoj strani LinkedIn websajta (pri čemu treba postaviti parametre pretrage na „groups“).

3.    Postavljate i razmenjujte sadržaje direktno na grupama

Tu je prava snaga LinkedIna, kako je vidi Kooi. Kada postanete član neke grupe, dobićete iste postavke kao i svi (default settings) – sliku vidite u originalnom članku.

Kada postavite post ili članak sa svog sajta na neku od LinkedIn grupa, pokrećete novu diskusiju unutar te grupe, a svaki član grupe će dobiti obaveštenje mailom o vašem članku, što promoviše vaš sajt i podstiče diskusiju. Kooi tako generiše dobar deo poseta na jednom od svojih sajtova, a tako dobija i članke gostujućih autora na svojim sajtovima.

 

4.    Komentarišite unutar grupa – ali dajte nešto novo!

Kako članovi jedne grupe imaju slična interesovanja, korisni komentari vas mogu učiniti vidljivim potencijalnim poslovnim partnerima ili klijentima, kao i svima ostalima koji su registrovani da primaju postove sa te grupe.

Možete dati neku informaciju ili post sa sopstvenog bloga koji odgovara na neko pitanje postavljeno na grupi. Što je manje korisnih odgovora, to je veća prilika za vas da čak i napišete post na blogu ili članak na sajtu, a onda ga podelite na LinkedInu kao savet stručnjaka na neodgovoreno pitanje.

Ako se diskusija razgranala i ima veliki broj odgovora, onda bi trebalo da nađete jaku argumentaciju u odgovoru koji nudite ili dobro rešenje kako biste privukli posete – jer će svako ko učestvuje u toj diskusiji dobiti email (ukoliko nisu drugačije postavili postavke). To je bila i taktika Kooia da privuče veći broj relevantnih poseta na svoj novopokrenuti blog.

5. Ažurirajte svoj profil na pravi način

Za nekoliko minuta Kooi je znatno poboljšao rangiranje svog profila prateći savete Lewisa Howesa – neki od njegovih saveta na temu LinkedIna mogu se naći ovde.

Sam Kooi daje osnovne savete za kreiranje uspešnog profila na LinkedInu:

•    Slika na profilu; “ili ste online ili niste, pa se odlučite”, kaže Kooi i savetuje da stavite profesionalnu sliku, jer bez slike odajete utisak da niste zapravo posvećeni i ozbiljni i da mislite da su društvene mreže samo privremena moda koja će proći...
•    Radno iskustvo; LinkedIn je takođe i online CV, pa možete očekivati da će budući poslodavci, partneri ili klijenti pogledati vaš LinkedIn profil i biografiju. Zato izlistajte sve firme za koje ste radili, uz kratak opis šta ste radili i u šta ste sve bili uključeni. Takođe, dobro je navesti veća postignuća ili projekte u kojima ste učestvovali.
•    Web sajtovi; navedite različite web sajtove koje imate i odaberite opciju “other” jer vam omogućava da imenujete sajtove na profilu umesto da samo stavite neku od standardnih opcija “blog / business / personal”.


6. Povežite LinkedIn sa Twitterom

Twitter možete direktno integrisati u LinkedIn profile. HootSuite je jedna od aplikacija koje omogućavaju da postavite svoj blog post na istovremeno na svoj LinkedIn profil i Twitter kanal. Možete birati koje tweetove hoćete da prikažete Twitter profilu, a koje na LinkedIn profilu. Sa HootSuite-a može da se objavljuje direktno i na Facebooku.

7. Preuzmite LinkedIn aplikacije

Ako imate telefon koji podržava aplikacije, Kooi savetuje da preuzmete Linkedin App kao koristan alat gde imate sve kontakte iz LinkedIna na jednom mestu, uz mogućnost pretrage – npr. zaboravili ste ime, ali znate firmu za koju osoba radi…

8. Koristite LinkedIn Apps da poboljšate svoj profil

Ima puno aplikacija kojima se na svom profilu možete predstaviti u pravom svetlu – ko ste, šta su vam interesovanja, šta zapravo radite, šta vas motiviše. U tome vam mogu pomoći aplikacije kao što su SlideShare – za postavljanje prezentacija koje onda drugi mogu preuzimati s vašeg profila; možete koristiti online video; promovisati svoj najnoviji post na blogu zahvaljujući aplikaciji koja uvezuje WordPress i LinkedIn. To je samo primer, aplikacija je još mnogo.

9. Pozivajte, pozivajte, pozivajte

Sve je u uspostavljanju veza, a najbolje je početi sa ljudima koje već znate, kaže Kooi. Možete pretražiti svoj adresar, što LinkedIn automatski radi za vas, a pretražuje i email adrese koje su već u LinkedIn sistemu i povezuje ih sa vašim kontaktima. Isto se može uraditi i na Twitteru.

 

10. Preporučujte druge i neka vas preporučuju

Kako je LinkedIn u suštini mreža za poslovne kontakte, dobro je preporučiti kolege sa kojima ste nekada radili jer će im to pomoći u karijeri – preporuka ostaje na njihovom profilu, a tako su veći izgledi i da će oni dati preporuku vama.

”Ako privodite kraju neki projekt ili imate već gotove projekte, ne oklevajte da zatražite preporuku za vaš rad. Mnogim ljudima ne smeta da vam daju preporuku ako smatraju da ste je zaslužili. Sve što treba je da pitate, a najgore što može da se desi je da vam ne daju preporuku. Kako je niste ni imali, ništa niste izgubili.”, kaže Kooi.