Europski štampani mediji u boljoj situaciji od američkih?
Europski štampani mediji u boljoj situaciji od američkih?
Zahvaljujući kreativnim načinima borbe sa ekonomskom krizom i napretkom novih tehnologija, neke europske novine još uvijek uspijevaju izbjeći krizu koja je zahvatila američku štampu.
Kako prenosi New York Times, određeni europski štampani mediji su uspjeli pronaći načine zarade koji im u vrijeme ekonomske krize omogućavaju ne samo preživljavanje, već i proširenje poslovanja. Norveški Schibsted oko četvrtine prihoda dobija online, a VG Nett, web sajt njihovog tabloida Verdens Gang-a, u Norveškoj je popularan skoro jednako kao Google. Belgijski i danski izdavači novina su uspjeli dobiti parnice protiv Google-a i spriječiti ga u besplatnom preuzimanju njihovih sadržaja, što je bitka koja predstoji mnogim medijskim kućama. Najistaknutiji primjer uspješnog poslovanja je njemačka izdavačka kuća Axel Springer, koja je, zahvaljujući kombinaciji podizanja cijena, prihoda od online oglašavanja i kreiranja novih publikacija, ove godine zabilježila najveći profit u 62 godine postojanja i trenutno je u fazi širenja u istočnu Europu i SAD. Iako je ekonomska kriza medija stvarna i u Europi, pad tiraža štampanih medija odvija se sporije nego u SAD-u, što se
pripisuje činjenici da se europski mediji oslanjaju više na
čitateljstvo nego na oglašivače.
Stručnjaci ocjenjuju da, u vrijeme globalne ekonomske krize i krize medija, kada su najveći problemi izdavača zaštita sadržaja od besplatnog preuzimanja na webu i pad prihoda od oglašavanja, ovakvi primjeri pokazuju interesantne načine borbe za profit.
Izvor: New York Times