Tagiranje lažnih vijesti na Facebooku ne utječe na promjenu percepcije kod čitalaca

Tagiranje lažnih vijesti na Facebooku ne utječe na promjenu percepcije kod čitalaca

Tagiranje lažnih vijesti na Facebooku ne utječe na promjenu percepcije kod čitalaca

Zajedno sa vanjskim partnerima, Facebook se već neko vrijeme bori protiv lažnih vijesti prisutnih na toj društvenoj mreži.
 
Verifikacija informacija i naknadno tagiranje netačnih vijesti na društvenim mrežama nije efikasan način borbe protiv lažnih vijesti, pokazalo je posljednje istraživanje koje su proveli profesori s Univerziteta Yale.
 
Kada vanjske organizacije za provjeravanje činjenica označe neku vijest kao lažnu, takav postupak ima mali utjecaj na to da li će čitaoci naslov vijesti smatrati tačnim. Oznake kojima se osporava vjerodostojnost nekih vijesti povećavaju vjerovatnoću ispravne prosudbe kod čitalaca za samo 3.7 posto. 
 
U nekim slučajevima, označavanje lažnog sadržaja može imati čak i suprotan učinak, piše Politico. Istraživači su ustanovili da za pojedine grupe, kao što su pristalice Trumpa i osobe mlađe od 26 godina, tagiranje može povećati njihovu vjeru u istinitost lažne vijesti. Razlog – zbog količine dezinformacija na društvenim mrežama fact-checking grupe se ne mogu posvetiti svakoj priči. Postojanje zastavica na nekim, ali ne na svim lažnim vijestima u konačnici dovodi do toga da pojedine grupe vjeruju svakoj vijesti koja nije označena kao lažna. 
 
Društvene mreže udruženo i samostalno već mjesecima traže načine za smanjenje broja netačnih informacija na svojim platformama. Dosadašnji pokušaji borbe bili su fokusirani na nekoliko segmenata, između ostalog i na označavanje lažnog sadržaja i edukaciju građana kako da sami prepoznaju sumnjive informacije i verifikuju ih. 
 
Izvori: Politico, SSRN