SAD: Povećanje novinskih pretplata nakon Trumpove pobjede
SAD: Povećanje novinskih pretplata nakon Trumpove pobjede
Novinske organizacije poput New York Timesa, Washington Posta, Atlantica i ProPublice zabilježile su porast broja pretplatnika nakon pobjede Donalda Trumpa na američkim predsjedničkim izborima i apela koji je svojim gledaocima uputio voditelj John Oliver.
U prvim danima nakon američkih predsjedničkih izbora, donacije nezavisnom centru za istraživačko novinarstvo ProPublica porasle su za deset puta u odnosu na dotadašnji prosjek.
New York Times, koji je za vrijeme izbora omogućio potpuno otvoren pristup svom sajtu, u odgovoru na Trumpovu provokaciju na Twitteru, objavio je da su pretplate na njihova štampana i digitalna izdanja nakon izbora porasle čak četiri puta.
@realDonaldTrump @nytimes fact: surge in new subscriptions, print & digital, with trends, stops & starts, 4 X better than normal.
— NYTCo Communications (@NYTimesComm) November 13, 2016
Povećanje broja pretplata prijavljuju i The Atlantic, čije su pretplate skočile za 160 posto, i Mother Jones, sa desetorostrukim povećanjem donacija.
Način na koji je o izborima izvještavao Washington Post, čiji su tekstovi bili izrazito protiv Trumpa, povećao je popularnost i preporuke za pretplatu i za te novine.
No, najveći podsticaj dao je komičar John Oliver, koji je tokom svoje subotnje emisije o posljedicama izbora pozvao gledatelje da podrže rad američkih nezavisnih medija.
John Oliver just suggested you donate to ProPublica! Here's how you can. https://t.co/v73KOUP1Kh pic.twitter.com/hARbSa1vGS
— ProPublica (@ProPublica) November 14, 2016
Pored apela popularnih ličnosti i medijskih organizacija, porast podrške građana objašnjava se kao reakcija na Trumpovu kampanju, tokom koje je ponovno prijetio nezavisnim medijima i obećavao promjene Prvog amandmana, koji svim Amerikancima garantuje slobodu govora.
Izvor: Nieman Lab