Meta gasi analitički alat za novinare i istraživače
Meta gasi analitički alat za novinare i istraživače
CrowdTangle od augusta više neće biti dostupan.
foto: Unsplash
CrowdTangle, Metin alat za monitoring društvenih mreža, korisnicima neće biti dostupan nakon 14. augusta 2024. godine, saopšteno je iz kompanije u četvrtak.
“Naši proizvodi za razmjenu podataka razvijaju se zajedno s promjenama tehnologije i regulative. Postepeno ukidanje CrowdTanglea omogućit će nam da fokusiramo resurse na naše nove istraživačke alate, Meta Content Library i Content Library API, koji istraživačima pružaju korisne, visokokvalitetne podatke”, navela je kompanija.
Meta je već ranije raspustila tim koji stoji iza ovog besplatnog alata koji je omogućavao redakcijama i novinarima da prate trendove i javni angažman na Facebooku i nije zahtijevao proces prijave.
Kada je Facebook kupio CrowdTangle 2016. godine, rečeno je da će izdavači širom svijeta putem CrowdTanglea moći otkrivati važne priče, izmjeriti svoj društveni učinak i identifikovati uticajne osobe.
“Uzbuđeni smo što radimo s CrowdTangleom kako bismo pružili više uvida većem broju izdavača”, rečeno je tada iz Facebooka.
No novinari, istraživači i akademici su također koristili CrowdTangle za prikupljanje informacija o dezinformacijama, teorijama zavjere i drugom potencijalno štetnom sadržaju od kompanije koja, kako piše NiemanLab, nije uvijek bila željna podijeliti te podatke.
Facebook je, kako navodi NiemanLab, tvrdio da podaci CrowdTanglea mogu biti nepotpuni ili obmanjujući, te je više puta odbijao izvještavanje koje se oslanja na taj alat.
Yahoo piše da iako je navedeno da će zamjena za CrowdTangle biti Meta Content Library, moći će ga koristiti samo akademici i neprofitni istraživači, dok profitne novinske organizacije ne mogu podnijeti zahtjev za pristup. Meta tvrdi da njen Content Library ima nove funkcije poput podataka o javnim komentarima i pretraživanja sadržaja na osnovu pregleda, no Yahoo piše da je rano testiranje pokazalo da mu nedostaju podaci o aktivnostima na osnovu geografskog položaja ili mogućnost preuzimanja podataka sa javnih objava.
Meta će, piše NiemanLab, nastaviti da nudi svojim “komercijalnim partnerima“, uključujući novinske organizacije, uvide i analitiku kroz Meta Business Suite i svoju Ad Library, a ukazala je i na zamjene za CrowdTangle, odnosno plaćene alate kao što su NewsWhip, Hootsuite, Meltwater, Sprout Social i Cision.
Izvor: NiemanLab, Yahoo, CrowdTangle
___
Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.