Međunarodna kampanja poziva na spas printanog novinarstva

Međunarodna federacija novinara i Koalicija globalnih sindikata pokrenule kampanju za spašavanje printanog novinarstva

Međunarodna kampanja poziva na spas printanog novinarstva

Pandemija koronavirusa doprinijela gašenju novina, a iz međunarodnih organizacija poručuju kako su printani mediji društveno dobro i da im treba podrška. 

foto: unsplash

Međunarodna federacija novinara i Koalicija globalnih sindikata-UNI sa sjedištem u Švicarskoj krajem prošle sedmice pokrenule su kampanju za spašavanje printanog novinarstva u okviru koje pozivaju nacionalne vlade da usvoje hitne pakete za spašavanje industrije printanih medija uključujući njihovo izdavanje, printanje i distribuciju, kao i uvođenje poreza na digitalne usluge tehnoloških giganta poput Amazona, Googlea i Facebooka koji su prihod od oglašavanja preusmjerili iz medija.

Trenutna globalna zdravstvena kriza prouzrokovana koronavirusom je, kako piše Međunarodna federacija novinara, ubrzala dugogodišnji pad prihoda medijskih oglasa koji je u ovoj godini manji za 20 posto, a veći dio novca pripao je tehnološkim kompanijama. Kako se navodi, Google je u 2018. godini od vijesti zaradio 4,7 milijardi američkih dolara, a taj novac nije podijeljen sa novinarima koji su proizveli te sadržaje.

Uvođenjem navedenih mjera, sindikati žele da nacionalne vlade zaštite radna mjesta u medijima, štiteći tako industriju printanih medija koja se zalaže za kvalitet, etiku, solidarnost, radnička prava i temeljne slobode, poručuju iz Međunarodne federacije novinara. Ukoliko takve mjere ne budu poduzete, Koalicija globalnih sindikata i Međunarodna federacija novinara predviđaju gašenje na hiljade takvih medija i gubitke radnih mjesta.

Nicola Konstantinou, voditeljica odjela sektora za grafičku i ambalažnu industriju Koalicije globalnih sindikata, kazala je da su printani mediji društveno dobro i da se oni, kao i njihovi zaposlenici, nalaze u nepovoljnom položaju zbog nepravednog izbjegavanja poreza krađom prihoda od reklama od strane velikih tehnoloških kompanija i da bi vlade trebale intervenisati kako bi osobe koje proizvode i distribuiraju vijesti dobile dio zarade.

Iako se gašenje printanih medija predviđa unazad dvadeset godina, The Guardian piše da bi pandemija koronavirusa vjerovatno mogla značiti kraj za mnoge od njih i da bi ova kriza mogla biti transformacijski momenat za 380-godišnju historiju britanskih novina.

Poynter piše da je od pojave koronavirusa u Sjedinjenim Američkim Državama ugašeno više od 50 novina i navode da je prema istraživanju profesorice Penny Abernathy sa Hussman School of Journalism and Media od 2004. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ugašeno oko 1.800 novina.

Zbog pada prihoda od oglašavanja i posljedica pandemije koronavirusa krajem avgusta ove godine u Australiji su nakon 159 godina postojanja ugašene najstarije i najveće regionalne novine.

Izvor: IFJ, The Guardian, Poynter

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.