Kako je internetska prevara “Momo izazov” uplašila roditelje
Kako je internetska prevara “Momo izazov” uplašila roditelje
Momo izazov je sličan slučaj kao Plavi kit, još jedna navodna igra samoubistva za koju se na kraju ispostavilo da nije stvarna nego je internetska prevara koja je uspaničila javnost.
foto: screenshot/youtube
Fotografija demonske žene-kokoške koja je uspaničila svijet zbog navoda da se radi o “samoubilačkoj igri” koja targetira djecu na društvenim mrežama, nazvana “Momo izazov”, primjer je internetske prevare koja je rezultat medijskih izvještaja i straha roditelja za sigurnost njihove djece u online svijetu, piše Vox.
Na fotografiji „Momo izazova“ je statua „Majka ptica“ koju je napravio umjetnik Keisuke Aisawa i koja zaista izgleda zastrašujuće, poput stvorenja iz horor filmova, pogotovo ukoliko dolazi navodno sa porukama koje ohrabruju djecu na činjenje nasilja ili samopovređivanje.
Međutim, kako piše Vox, američki magazin koji „objašnjava vijesti“, stručnjaci kažu da nema dokaza da su takve slike i navele djecu na samoubistvo otkako je priča postala viralna i da to nije prvi put da internetski viralni sadržaj ili priča izazovu strah kod roditelja, a takozvani Momo izazov su dijelili upravo odrasli iz straha nego su to dijelila djeca.
Momo izazov je navodno viralna igrica koja se širi komunikacijskim platformama i navodi djecu na nasilje i samoubistvo. Fotografija „Majke ptice“ kruži internetom od 2016. godine, piše Vox, a priča o takozvanom „Momo izazovu“ počela je u ljeto prošle godine nakon samoubistva 12-godišnje djevojčice u Argentini, koje se navodno desilo zbog „zastrašujuće igrice s Whatsappa“, što policija nije uspjela da dokaže. Kasnije je bilo sličnih navoda u Kolumbiji i Meksiku, a od septembra prošle godine se priča o „izazovu“ počela širiti i u SAD-u. Panika je ponovo nastala početkom 2019. godine kada se priča proširila u Velikoj Britaniji, gdje su škole izdale upozorenja roditeljima, a policija je saopštila kako su pronašli video snimke gdje se navodi djecu da stave nož na svoj vrat.
Najviši stepen panike nastao je nakon što je Kim Kardashian podijelila priču i tražila od 129 miliona svojih pratitelja na Instagramu da izvrše pritisak na YouTube da skine navodne video snimke. Vox piše kako su se u svemu izgubila pitanja o dokazima, o originalnim porukama navodnog izazova kao i strašne poruke koje potiču na nasilje. Momo izazov je sličan slučaj kao Plavi kit, još jedna navodna igra samoubistva za koju se na kraju ispostavilo da nije stvarna nego je internetska prevara koja je uspaničila javnost.
Izvor: Vox
___
Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.