Istraživanje algoritama i umjetna inteligencija među novim trendovima u novinarstvu

Istraživanje algoritama i umjetna inteligencija među novim trendovima u novinarstvu

Istraživanje algoritama i umjetna inteligencija među novim trendovima u novinarstvu

Izvještaj preporučuje medijskim kompanijama da djeluju odmah ali i da razmisle o trendovima koji će imati dugoročni efekt.

Novinari koji se bave pretraživanjem i analizom algoritama mogli bi u budućnosti biti traženi u redakcijama istraživačkog novinarstva, kaže se između ostalog u novom izvještaju o tehnološkim trendovima Future Today Instituta.

Izvještaj je uključio 14 trendova za medije koji bi mogli imati neposrednog efekta i preporučuju novinskim redakcijama da „djeluju odmah“, a to su:

  • potražnja za novinarima sa naprednim vještinama u korištenju računara u izvještavanju,
  • potražnja za novinarima koji se bave pretraživanjem i razumijevanjem algoritama,
  • iskorištavanje glasovnih asistenata za vijesti i knjige,
  • korištenje trendova interesovanja mase pasivnih korisnika interneta,
  • čuvanje novinarskih arhiva u online novinarstvu,
  • radikalna transparentnost i objašnjavanje kako se došlo do određenih podataka,
  • kratkotrajni novinski proizvodi poput podcasta ili newslettera kao sve učestaliji način angažmana i zarade,
  • fokusiranje na manja niche izdanja koja privlače odaniju publiku,
  • racionalizacija i kvalitet notifikacija na korisničkim uređajima,
  • povećanje transparentnosti u pristupanju novinara podacima,
  • pružanje informacija offline korisnicima u zabačenim dijelovima svijeta,
  • rad na postizanju pretraživosti audio sadržaja na internetu,
  • prilagođavanje promjenama vezanim za video: video streaming platforme na pametnim televizorima će uticati na lokalne televizije i kablovske operatere, decentraliziran internet prostor gdje kompjuteri mogu lako direktno komunicirati mogu uticati na korištenje aplikacija poput Skypea, a uživo emitovanje video sadržaja preko društvenih mreža uticaće generalno na sistem emitovanja u kojemu inače postoje dozvole i pravila,
  • medijska konsolidacija ili prevaga velikih nad manjim medijskim kompanijama.

Izvještaj također navodi i mnoge trendove koji bi mogli imati dugoročne efekte. Cjelokupni izvještaj sa 235 trendova u 20 različitih industrija dostupan je ovdje.

Objavljen je i prvi specijalizirani izvještaj o tehnološkim trendovima u novinarstvu za 2018. godinu u kojem se nalazi 75 trendova, a glavne karakteristike su da je ova godina početak kraja pametnih telefona u mnogim razvijenim zemljama, a ono što slijedi su napredni glasovni asistenti prilagođeni individui što će promijeniti i način konzumiranja medija. Također se navodi kako novinari treba da razumiju šta je umjetna inteligencija a šta nije i šta to znači za budućnost produkcije vijesti, a kako bi se to postiglo potrebno je znati i budućnost mnogih drugih industrija i istraživačkih oblasti koja dolaze. Cjelokupan izvještaj dostupan je ovdje.

Future Today Institute osnovala je Amy Webb koja se bavi predviđanjem trendova u budućnosti.  

Izvor: FTI, Poynter