Google i Facebook protiv lažnih vijesti
Google i Facebook protiv lažnih vijesti
Dva najpopularnija web sajta na internetu objavila su rat lažnim vijestima, nakon optužbi da je njihovo prominentno pozicioniranje na mrežama dovelo do iskrivljene slike o američkim predsjedničkim izborima i utjecalo na glasanje.
Ubrzo nakon što su objavljeni rezultati američkih predsjedničkih izbora, analize o ponašanju medija uperile su prst u neke od najvećih internet kompanija, optužujući ih za kreiranje "eho komora" na društvenim mrežama i oslanjanja glasača na lažne vijesti.
Na udaru kritika posebno se našao Facebook, čije politike upravljanja korisničkim sadržajem ne omogućavaju jasno izdvajanje lažnih vijesti i gdje su naslovi poput "Papa podržava Trumpa", "Klintonovi kupili 137 miliona dolara ilegalnog oružja" i "FBI agent koji je istraživao Hillary Clinton pronađen mrtav" trendirali danima tokom predizborne kampanje.
Google je na kritike odgovorio objavom da će web sajtovi koji objavljuju lažne vijesti od sada biti isključeni iz Google-ovog sistema online oglašavanja.
Nekoliko sati kasnije, unatoč prvobitnom odbijanju odgovornosti Marka Zuckerberga, koji je ideju da objavljivanje lažnih vijesti utječe na ishod izbora nazvao "ludom", i Facebook je svoja pravila ažurirao odredbom da neće prikazivati reklame na web sajtovima koji objavljuju lažne vijesti.
Odluke su jasan signal da velike internetske kompanije više ne mogu ignorisati svoju ulogu u distribuciji vijesti javnosti i (potencijalnim) glasačima).
Izvor: New York Times, Nieman Lab, CNET