Google će donirati 25 miliona eura za borbu protiv lažnih vijesti
Google će donirati 25 miliona eura za borbu protiv lažnih vijesti
Google će u narednih pet godina podržavati razvoj medijske pismenosti, inicijative za provjeru činjenica, kao i istraživačke projekte o dezinformacijama u online prostoru.
foto: unsplash
Iz Googlea je prošle sedmice najavljeno da će ta kompanija donirati 25 miliona eura za borbu protiv lažnih vijesti novoosnovanom Evropskom fondu za medije i informisanje, piše Reuters.
Riječ je o podršci Googlea koja je, kako se navodi, nastala nakon brojnih kritika da tehnološki divovi ne čine dovoljno u razotkrivanju dezinformacija u online prostoru.
Evropski fond za medije i informisanje su pokrenuli Fondacija Calouste Gulbenkian i Evropski univerzitetski institut kako bi pomogli u borbi potiv lažnih vijesti, a Reuters piše da taj fond želi angažovati istraživače, osobe koje provjeravaju činjenice, kao i neprofitna i druga tijela koja su usmjerena na javni interes.
Evropski univerzitetski institut piše da je riječ o prvoj donaciji tom fondu čije je trajanje planirano u narednih pet godina a, kako se navodi, Google će tih pet godina podržavati razvoj medijske pismenosti, inicijative za provjeru činjenica, kao i istraživačke projekte o dezinformacijama u online prostoru. Evropski univerzitetski institut navodi i da Google potiče druge organizacije da slijede njegov primjer i podrže tako važan posao.
Reuters piše da je masovni porast dezinformacija potaknut pandemijom koronavirusa i američkim izborima prošle godine zbog čega postoje optužbe da društvene mreže nisu bile dovoljno proaktivne u rješavanju tog problema i da su regulatori nagovijestili da su društvene mreže mogle uvesti mjere uz stroga ograničenja.
Evropski univerzitetski institut piše kako je Evropski fond za medije i informisanje otvoren za donacije od strane više donatora koji neće biti uključeni u upravljanje tim fondom.
Fondom će u saradnji sa Evropskim univerzitetskim institutom, kako se navodi, upravljati Fondacija Calouste Gulbenkian, a Evropski opservatorij za digitalne medije pri Školi transnacionalnog upravljanja sa istog instituta, djelovat će kao nezavisni savjetnik u formulisanju poziva za dostavu prijedloga, kao i u ocjenjivanju i odabiru projekata.
Izvor: Reuters, European University Institute
___
Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.