BBC: Kako se društvene mreže pripremaju za američki izborni haos?

BBC: Kako se društvene mreže pripremaju za američki izborni haos

BBC: Kako se društvene mreže pripremaju za američki izborni haos?

Facebook i Twitter neće uklanjati sadržaj koji širi dezinformacije o američkim izborima, nego će svoje korisnike upućivati na tačne i provjerene informacije svjetski poznatih medija.

foto: pixabay

Zbog velikog broja poštanskih glasova rezultati izbora u SAD bi mogli biti poznati tek nakon nekoliko dana ili čak i sedmica nakon što su održani 3. novembra, a to bi moglo dovesti do objavljivanja brojnih pogrešnih informacija o rezultatima izbora.

Zabrinjavajuća činjenica je što bi dezinformacije i govor mržnje na društvenim mrežama dodatno mogli pojačati tenzije kod građana, piše BBC.

Najbolja opcija za sprečavanje širenja dezinformacija o rezultatima izbora na društvenim mrežama bi bila zatvaranje njihovih aplikacija na određeno vrijeme, a budući da to nijedna društvena mreža neće uraditi, BBC je objavio informacije o tome kako su se društvene mreže pripremile za “izborni haos”.

Prema tim informacijama, iz Twittera su najavili da nakon izbornog dana kandidati neće moći tvrditi da su pobijedili na izborima prije zvaničnih objavljenih rezultata. Kandidati na toj društvenoj mreži također neće moći tvitati ili ponovo objavljivati sadržaj koji potiče na miješanje u izborni proces. BBC piše da ukoliko se to dogodi, Twitter svoje korisnike planira uputiti na objave sa tačnim i ažuriranim informacijama o izborima što znači da takvi tvitovi neće biti uklonjeni, nego samo označeni.

BBC navodi da Facebook nije najavio uvođenje konkretnih mjera, ali da je Wall Street Journal najavio da ta društvena mreža planira uključiti izmjenu algoritama vijesti koji propagiraju dezinformacije ili nasilje. Ova društvena mreža ima mogućnost da deaktivira određene hashtagove koje su povezane sa pogrešnim informacijama o rezultatima izbora. Takve tehnike Facebook je koristio u drugim dijelovima svijeta poput Šri Lanke i Mijanmara, prenosi BBC. Navodi se i da Facebook naprimjer već označava dezinformacije tokom glasanja, a kako bi pružili tačne informacije u rezultatima izbora, ova društvena mreža je uspostavila saradnju sa Reutersom.

U odnosu na Facebook i Twitter, društvena mreža Reddit je najavila da informacije koje budu lažno predstavljale rezultate izbora na toj društvenoj mreži neće biti dozvoljene i da će biti uklonjene. Reddit ima web stanicu koja je posvećena dešavanjima nakon izbora gdje građani nakon izbornog dana imaju mogućnost postavljanja pitanja o glasanju i očekivanjima nakon izbora na koja će im odgovarati stručnjaci za glasanje.

Kako bi pružio tačne i provjerene informacije o rezultatima izbora, BBC piše da je Google uspostavio saradnju sa Associated Pressom gdje će pretraga za informacijama koje se tiču rezultata izbora biti usmjerena na ažurirane informacije tog medija. Najavljeno je da će nakon izbornog dana Google pauzirati oglase koji se tiču kandidata ili rezultata američkih predsjedničkih izbora 2020. godine. BBC navodi da je takva odluka nastala kako bi se ograničilo potencijalno povećanje zabune nakon izbora.

Kada je riječ o YouTubeu, BBC piše da ta platforma neće dopustiti objavljivanje “ombanjujućih tvrdnji o glasanju ili sadržaja koji potiče miješanje u demokratski proces”, te da će biti uklonjen sadržaj koji tvrdi da je postojala manipulacija glasačkih listića koji su promijenili rezultate izbora, a provodiće se i već postojeća pravila o sadržaju vezanih za nasilje.

Iako se koncept platforme Snapchata razlikuje od drugih društvenih mreža jer nema news feed što već otežava širenje dezinformacija na toj društvenoj mreži, BBC piše da je Snapchat ipak podsjetio svoje korisnike da ne šire dezinformacije o izborima.

Tokom izbornog perioda, BBC navodi da je društvena mreža TikTok uspostavila saradnju sa nezavisnim fact checkerima, te da će pogrešne informacije koje su povezane sa američkim predsjedničkim izborima biti uklonjene. Korisnici te društvene mreže imaće mogućnost da unutar aplikacije označe sadržaj o dezinformacijama koje se tiču izbora.

Izvor: BBC

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.