“Fotografi imaju ime”: njemačka kampanja o poštivanju autorskih prava

“Fotografi imaju ime”: njemačka kampanja o poštivanju autorskih prava

“Fotografi imaju ime”: njemačka kampanja o poštivanju autorskih prava

Veliki njemački mediji često ne potpisuju fotografe ispod njihovih radova.

Njemačko udruženje novinara provodi kampanju “Fotografi imaju ime” kojom ukazuju na poštivanje autorskih prava fotoreportera, ali i podizanje svijesti o njihovim pravima i zaslugama u medijima za korištenje njihovih fotografija.

Kampanja je pokazala da veliki njemački mediji ne poštuju autorska prava rada fotoreportera. Na osnovu studije 87 njemačkih medija, Njemačko udruženje novinara upozorava da i male fotografije zaslužuju priznanja ističući da velike redakcije poput Tageszeiutunga, Handelsblatta i BILD-a potpisuju fotoreportere samo za polovinu objavljenih fotografija.

Prema rezultatima pregleda njemačkih dnevnih novina kampanja je najviše uticaja imala na bavarske novine Frankische Landeszeitung, Main-Post i Nurnberger Nachrichten koje kreditiraju oko 80 posto autora objavljenih fotografija, dok je stopa navođenja autora najniža u Frankfurter Allgemeine Zeitung-u sa 14 posto.

“Imamo utisak da naša kampanja ima određeni učinak, iako vrlo sporo. Neke novine koje su nekada bile na dnu sada su barem u sredini“, rekao je Michael Hirschler iz Udruženja novinara Njemačke.

Novinari, fotografi i medijski profesionalci imaju ekonomska prava, ali isto tako trebaju snažnu pravnu zaštitu svojih moralnih prava, uključujući pravo da budu imenovani kao autori i pravo da štite svoj rad od bilo kakve zloupotrebe, poručuje Međunarodna federacija novinara koja je podržala ovu kampanju.

Izvori: IFJ, DJV

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.