Facebook počinje plaćati vijesti izdavačima iz Velike Britanije

Facebook počinje plaćati vijesti izdavačima iz Velike Britanije

Facebook počinje plaćati vijesti izdavačima iz Velike Britanije

Uvodi se posebna sekcija za vijesti koja će biti dostupna na mobilnoj aplikaciji Facebooka.

foto: pixabay

Od januara 2021. godine Facebook će pokretanjem posebne sekcije za vijesti na mobilnoj aplikaciji te društvene mreže izdavačima iz Velike Britanije početi plaćati neke članke, a BBC piše da će Facebook plaćati sadržaj koji još uvijek nije dostupan na Facebook platformi i dati prednost izvornom izvještavanju.

Ovakva odluka je, kako se navodi, donesena nakon dugogodišnjih nesuglasica između Facebooka i izdavača vijesti koji su ovu društvenu mrežu često optuživali za krađu sadržaja.

BBC piše da su već na stotine britanskih izdavača poput Hearsta, medijske grupacije Guardian, regionalnog novinskog giganta JPI Media i regionalne novinske kompanije Midland News Association već potpisali ugovore za uvođenje nove opcije, a Facebook očekuje da će im se pridružiti još izadavača.

Posebna sekcija za vijesti biće dostupna samo na mobilnoj aplikaciji, ali ne i na web pregledniku Facebooka. Ova sekcija za vijesti na Facebook aplikaciji je već pokrenuta u Sjedinjenim Američkim Državama, a iz Facebooka navode da 95 posto prometa izdavača u toj zemlji čine novi korisnici, koji ranije nisu pratili vijesti ovih medija. BBC navodi da to može doprinijeti izdavačima koji žele povećati broj svojih čitatelja.

Kako piše BBC, ova društvena mreža je godinama poticala izdavače da proizvode video sadržaj za Facebook platformu, a da su novi algoritmi koji upravljaju glavnim news feedom te društvene mreže štetili vidljivosti vijesti. 

Budući da je Facebook uvijek insistirao na tome da ne želi donositi uredničke odluke pa je tako provjeru činjenica prepustio drugim organizacijama poput Full Facta, BBC piše da će za objavu pouzdanih i relevantnih vijesti na novoj sekciji biti zadužena Upday organizacija.

Ovo je prvi put da će Facebook vijesti plaćati izdavačima, a BBC navodi i da je 2018. godine vlasnik i izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg govorio suprotno, odnosno da se izdavačima neće plaćati za sadržaj.

Izvor: BBC

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.