Elon Musk: Apple prijeti da će izbaciti Twitter iz App Storea

Elon Musk: Apple prijeti da će izbaciti Twitter iz App Storea

Elon Musk: Apple prijeti da će izbaciti Twitter iz App Storea

Samoprozvani apsolutista slobode govora Elon Musk okrivio je grupe aktivista za pritisak na oglašivače.
 
foto: Souvik Banerjee on Unsplash
 
Novi vlasnik Twittera Elon Musk optužio je u ponedjeljak u seriji tweetova kompaniju Apple da je, bez davanja razloga, zaprijetila da će blokirati Twitter u svom App Storeu (trgovini aplikacija), a pisao je i da se ta kompanija prestala oglašavati na Twitteru.
 
Musk, koji je prošlog mjeseca kupio Twitter za 44 milijarde dolara, rekao je da Apple vrši pritisak na Twitter zbog zahtjeva za moderiranjem sadržaja.
 
“Apple je uglavnom prestao da se oglašava na Twitteru. Mrze li slobodu govora u Americi?”, napisao je Musk u tweetu u ponedjeljak, nakon čega je objavio novi u kojem je označio izvršnog direktora Applea Tima Cooka pitajući ga “šta se dešava?”.
 
Ranije ovog mjeseca Phil Schiller, koji vodi App Store, izbrisao je svoj Twitter nalog zbog čega su uslijedila nagađanja da Muskov poslovni odnos s ključnim distributerom Twitter aplikacija postaje zategnut.
 
Guardian piše da se čini da je Musk potvrdio da je moderiranje sadržaja na Twitteru problem za Apple, te su prenijeli tweet jednog novinara u kojem je pitao Muska “da li Apple prijeti Twitteru prisustvom u App Storeu ili na neki drugi način zahtijeva moderiranje”, a Musk mu je odgovorio “da”.
 
Iz Applea nisu odgovorili na Reutersov zahtjev za komentar.
 
Ova blokada Twittera na App Storeu ne bi bila neobična jer je, kako piše Reuters, ta kompanija i ranije uklanjala društvene mreže kao što su Gab i Parler, koje su sebe proglasile “mrežama za slobodu govora”. Parler, društvena mreža koja je popularna među američkim konzervativcima i koju je prošlog mjeseca kupio američki muzičar Ye, Apple je vratio u svoju prodavnicu 2021. godine nakon što su ažurirali svoj sadržaj i praksu moderiranja.
 
Procjenjuje se da je Apple, najvrednija svjetska firma, prema podacima firme za mjerenje oglasa Pathmatics, potrošila oko131.600 dolara na oglase na Twitteru između 10. novembra i 16. novembra, što je pad od 220.800 dolara u odnosu na period od 16. do 22. oktobra, sedmicu prije nego što je Musk kupio Twitter.
 
U prvom tromjesečju 2022. godine, prema podacima Washington Posta, Apple je bio najveći oglašivač na Twitteru.
 
Prodaja oglasa čini oko 90 posto prihoda Twittera, a Musk je ranije ovog mjeseca rekao da je kompanija doživjela “masovni” pad prihoda.
 
Mnoge velike kompanije, uključujući General Motors i Chipotle, su prema pisanju Guardiana, pauzirale oglašavanje na Twitteru. Na njihovu odluku uticala je i promjena u Twitterovoj usluzi verifikacije, što je dovelo do pokretanja niza lažnih naloga na toj platformi. 
 
Samoprozvani apsolutista slobode govora Elon Musk, čija je kompanija u proteklih nekoliko dana vratila nekoliko naloga koji su bili blokirani na Twitteru, uključujući i onaj bivšeg američkog predsjednika Donalda Trumpa, okrivio je grupe aktivista za pritisak na oglašivače.
 
___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.