Upotreba Facebooka u konzumaciji vijesti globalno opada

Upotreba Facebooka u konzumaciji vijesti globalno opada

Upotreba Facebooka u konzumaciji vijesti globalno opada

Mnogi korisnici radije za konzumaciju vijesti upotrebljavaju aplikacije za slanje poruka nego društvene mreže, pokazalo istraživanje Reuters Instituta.

foto: pixabay

Čitatelji sve manje koriste Facebook kao izvor vijesti, a mlađa publika će prije donirati za medije nego starija, pokazao je novi izvještaj Digital News Report 2018 Reuters instituta za studij novinarstva iz Oxforda.

Istraživanje je pokazalo da se globalno smanjuje upotreba društvenih mreža odnosno Facebooka u konzumaciji vijesti.

„U zadnjih sedam godina smo pratili ključne izvore vijesti u većim zemljama i zabilježili smo neprekidan rast u upotrebi društenih medija za vijesti. Sada, u mnogim zemljama, rast je stao ili je otišao u suprotnost“.

U SAD-u je 39 posto ljudi reklo da Facebook koriste kao izvor vijesti što je devet posto manje nego prošle godine. Istovremeno, korištenje Facebooka je značajno poraslo u Maleziji i Češkoj. Istraživači su zaključili da se ljudi osjećaju mnogo bolje ako svoje rasprave presele u aplikacije za slanje poruka zatvorenog tipa poput WhatsAppa, iako ga ne koriste svi za dobijanje vijesti.

Neki su Reutersovi ispitanici rekli kako i dalje pronalaze vijesti na Facebooku i Twitteru, ali ih onda dijele u zatvorenim grupama na WhatsAppu gdje o njima raspravljaju, često koristeći opciju screenshota ali ne i dijeljenja linka. Drugi kažu kako osjećaju da imaju više privatnosti kada koriste WhatsApp i da im to predstavlja hibrid između aplikacije za komunikaciju i društvene mreže.

Ako se ovaj trend nastavi, napominje izvještaj, stvorit će to dileme za izdavače budući da će to uticati na njihovu povezanost sa publikom ali i na zaradu. Donacije će pomoći medijima, ali je istraživanje pokazalo da takav model više funkcioniše za mlađu generaciju koja pristupa sadržaju sa više uređaja.

Cjelokupan izvještaj dostupan je ovdje.

___
Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.