Šta 2012. donosi medijima?

Šta 2012. donosi medijima?

Šta 2012. donosi medijima? Na poziv Nieman Journalism Lab-a, medijski stručnjaci iznose svoja predviđanja za medijsku scenu u narednoj godini.

Nova godina će donijeti rast i razvoj sofisticiranosti društvenih mreža, mobilnih uređaja i aplikacija za praćenje vijesti. Nicholas Carr predviđa zamagljivanje granica između medija i tehnologije i  „appifikaciju“ weba: aplikacije za mobitele i druge prenosne uređaje već su zavladale medijskom scenom i „obične“ verzije web sajtova sve češće prati odgovarajuća aplikacija za pristup videu, tekstovima, muzici, vijestima, knjigama...2012. će donijeti povećanje broja aplikacija i daljnje navikavanje korisnika na ovaj vid pristupa sadržajima, a ovaj tzv. „versioning“ (kreiranje različitih verzija istog proizvoda za potrebe različitih ciljnih grupa) bi mogao predstavljati značajan izvor prihoda za medijske kuće.

Profesorica Carrie Brown Smith, sa univerziteta u Memfisu, smatra da će u 2012. jaz između redakcija koje uvode inovacije i onih koje to ne čine postati još očitiji, te predviđa uspješnu godinu za lokalne medije. Brown Smith također dovodi u pitanje nastavak razvoja i dominacije društvenih mreža, no drugi eksperti, poput Steve Buttryja, u 2012. očekuju i prvog Pulitzera za društvene medije. Burt Herman, jedan od osnivača popularnog sajta Storify, smatra da će u narednoj godini društveni mediji konačno „odrasti“: mainstream mediji će prihvatiti promjene u decentraliziranom ciklusu objavljivanja i širenja vijesti  i prilagoditi svoje uredničke procese praćenju, prikupljanju i prikazivanju real-time vijesti.

Eksperti se uglavnom slažu da će 2012. biti godina tablet kompjutera i mobilnih sadržaja. Amy Webb, direktorica agencije za digitalne strategije, predviđa porast popularnosti kodova za mobilno skeniranje, složenih aplikacija koje prepoznaju kontekst i daju preporuke, te digitalnog utvrđivanja identiteta.

Pitanja privatnosti na internetu ostaju zanimljiva tema debate, a neki, poput profesora i blogera  Dan Gilmorea, upozoravaju i na sve jači utjecaj „sila“ koje se trude kontrolirati internet, od gigantskih kompanija koje prikupljaju podatke o svim svojim korisnicima (Google, Facebook i slično) do vladinih agencija koje sve češće nastoje upravljati slobodom izražavanja i razmjene sadržaja na webu.

 

Serijal "Predviđanja za medije 2012" objavljen je na web sajtu Nieman Journalism Lab u decembru 2011. i dostupan je ovdje.