Većina novinara ne poznaje svoja prava, pokazala anketa Sindikata novinara Hrvatske

Većina novinara ne poznaje svoja prava, pokazala anketa Sindikata novinara Hrvatske
Većina ispitanika nikada nije ni učestvovala u kolektivnim pregovorima.
foto: Pixabay
Većina novinara i medijskih radnika u Hrvatskoj nije dovoljno upoznata sa svojim radnim pravima, pokazala je anketa “Znaš li svoja prava?”, koju je, među svojim članovima i medijskim radnicima, proveo Sindikat novinara Hrvatske (SNH).
Anketa je pokazala da čak 84 posto ispitanika slabo, djelimično ili površno poznaje hrvatski Zakon o radu, te da 80 posto njih nije upoznato s pravima iz postojećih kolektivnih ugovora, koji uređuju radne odnose i prava radnika u medijskom sektoru. Iz SNH ukazuju da je zabrinjavajuće i to što većina ispitanika (više od 75 posto) direktno ili posredno nikada nije ni učestvovala u kolektivnim pregovorima.
Iako većina ispitanika smatra da su plate i radno vrijeme ključni elementi kolektivnih ugovora, više od polovine navodi i profesionalna prava kao važan segment. Rezultati ankete pokazali su da među članovima SNH vlada veliki interes za edukaciju: 48 posto želi učiti o kolektivnom pregovaranju, a 22 posto njih kao prioritetnu temu ističe nezakonite otkaze.
Odredbe o pravičnim platama, radnom vremenu i godišnjim odmorima među ispitanicima su percipirane kao najvažnije odredbe u sadržaju kolektivnih ugovora, dok se razumijevanje pravne dokumentacije ocjenjuje tek prosječnom ocjenom. Posebno se ističe potreba za jasnijim, razumljivijim jezikom i formatom ugovora.
Rezultati ankete pokazali su i da 20 posto ispitanika želi bolje razumjeti kako direktive Evropske unije utiču na njihova radnička prava.
U kriznim situacijama, novinari i medijski radnici su u anketi naveli da se često osjećaju nezaštićeno: 73 posto ispitanika reklo je da su već bili u situaciji u kojoj nisu znali kako zakonski zaštititi kolegu, a 41 posto ih je doživjelo zlostavljanje, prijetnje, uznemiravanje ili se susrelo sa SLAPP tužbama. Samo 11 posto ispitanika smatra da dobro poznaje pravne mehanizme zaštite u takvim slučajevima.
Rezultati ankete pokazali su i da među ispitanicima postoji interes za jačanje komunikacijskih i organizacijskih vještina, te da članovi sindikata žele znati kako osmisliti kampanju, komunicirati s medijima i koristiti alate poput newslettera i video sadržaja. Među najtraženijim temama su, kako ističu iz SNH, pregovaračke vještine, krizna komunikacija, pravna podrška i timska organizacija.
Budući da je anketa pokazala da među članovima sindikata postoji velika želja za dodatnim znanjem, kao i manjak dostupne edukacije, alata i podrške, SNH je najavio da će ove jeseni pokrenuti novu edukativnu platformu – Sindikalnu školu. Ona bi se, kako navode, trebala sastojati od pet tematskih modula koji će nuditi konkretne informacije i alate: radno zakonodavstvo, kolektivni ugovori, jačanje podružnica, pregovori i krizno upravljanje.
Izvor: SNH
___
Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.