Fondacija Guardian: Kako razvijamo programe medijske pismenosti za mlade
Fondacija Guardian: Kako razvijamo programe medijske pismenosti za mlade
29/04/2021
O iskustvima i dobrim praksama iz Guardian fondacije govore Keli Vols, izvršna direktorica i Margaret Holborn, šefica odsjeka za srednje i visoko obrazovanje.
Koja je misija Guardian Fondacije (ukratko) i koje su komponente programa medijske pismenosti fondacije?
Guardian Fondacija je nezavisna dobrotvorna organizacija koja podržava ugrožene medije, promoviše različitosti u medijima i osnažuje djecu i mlade ljude da prate svakodnevne vijesti. Radeći sa širokim spektrom pojedinaca, zajednica i organizacija, stvaramo uticajne programe koji omogućavaju promjene.
Imamo dva nova programa informativne pismenosti: Guardian obrazovni centar – koji vodi inspirativne radionice o medijima i informisanju za škole, univerzitete, obrazovne radnike i porodice i NewsWise – nagrađivani projekat informacijske pismenosti za djecu uzrasta od 7 do 11 godina. Cilj oba programa je da pruže mladim ljudima vještine i znanje neophodne za kritičko pretraživanje informativnih sadržaja i prepoznavanje dezinformacija kao i za stvaranje sopstvenih informativnih izvještaja, kako bi se njihov glas u zajednici čuo.
Da li biste nam, molim vas, mogli pojasniti kako se razvio rad Obrazovnog centra na medijskoj pismenosti?
Obrazovni centar je uspostavljen kao dio Guardianove Arhive i Posjetilačkog centra (Newsroom) u maju 2002. U prethodnim mjesecima imali smo široke konsultacije sa nastavnicima, teoretičarima obrazovanja i novinarima kako bismo osigurali da ponuda našeg programa bude jedinstvena, autentična i podsticajna za učesnike. U početku smo pokrenuli dvije pilot radionice kroz koje su studenti pravili naslovne strane novina u realnom vremenu i dva mjeseca nakon što smo počeli s tim, svi termini za učešće u radionicama su bili u potpunosti bukirani do kraja te školske godine.
Tokom godina se naš prebukirani program radionica razvio i proširio, pa je uključivao i video montažu i programiranje, kako bi odražavao inovacije u novinarstvu. 2009., preselili smo se u novi, namjenski prostor za učenje u okviru novih kancelarija Guardiana, u Kings Krosu, u Londonu, što je mladim ljudima omogućilo da steknu širi uvid u to na koji način funkcioniše informativna organizacija. 2016., pokrenuli smo pilot autrič program u Londonu i Lankaširu za osnovce koji je rezultirao pokretanjem NewsWisea sa našim partnerima, Nacionalnom zadužbinom za pismenost i PSHE udruženjem. Inspirisani 200. godišnjicom Guardian lista (5. maj 2021.), razvili smo seriju radionica koje se bave istorijom informisanja i ulogom arhivatora koje su dovele do našeg sadašnjeg Herritage Lottery Funded projekta. Naši programi su nastavili da se razvijaju i evoluiraju, a kao odgovor na pandemiju Covid-19, organizovali smo onlajn radionice i vebinare za obuku nastavnika koji koriste naše resurse kao podršku u učenju na daljinu.
Na koji način radite sa školama i nastavnicima?
Naš odnos sa školama i nastavnicima je od suštinskog značaja za nas i glavni je način na koji dopiremo do tolikog broja djece i ulazimo u interakciju sa njima. Prioritet nam je rad sa raznolikim spektrom škola, u zajednicama do kojih je najteže doprijeti, gdje učenici konzumiraju natprosječne količine besplatnih školskih obroka (što je jedan od indikatora neimaštine), uče engleski kao dodatni jezik i u oblastima i zajednicama koje su nedovoljno zastupljene u medijima. Mnoge od njih dovode svoje razrede u posjetu Obrazovnom centru, uzimajući učešća u nizu radionica na temu informativne i medijske pismenosti, u Guardianovoj zgradi. Dok naš NewsWise tim odlazi u škole. U oba slučaja, djeca i mladi ljudi često imaju priliku da se upoznaju sa pravim novinarima.
Za nastavnike direktno organizujemo obuke i konferencije iz oblasti informacijske i medijske pismenosti kao i onlajn nastavne resurse i iz Obrazovnog centra i iz NewsWise. Konsultacije sa nastavnicima igraju veliku ulogu u dizajniranju i načinu držanja naših radionica. Sve naše aktivnosti prvo provjeravaju i evaluiraju nastavnici.
Šta znate o uticaju vaših programa informacijske i medijske pismenosti?
Ukupno 145.000 učenika, nastavnika i odraslih su učestvovali u programima Obrazovnog centra otkako je otvoren, 2002. Nastavnici su komentarisali o veoma pozitivnom uticaju na to kako su učenici učili i sticali znanje, pratili vijesti, sticali vještine kritičke analize i razvijali ambicije u smislu karijere. Nastavnici nastavljaju da nadograđuju na iskustva koja su stekli poslije sesija sa svojima učenicima. Imali smo dobar geografski doseg, sa školama koje su nam dolazile u posjetu iz velikog broja različitih regiona širom Velike Britanije. Znatan broj mladih ljudi koji su učestvovali u našim radionicama kasnije su ostvarili karijere u novinarstvu i medijima.
Po završetku NewsWise programa, 2019/20., više od 3.700 učenika iz 75 škola su evaluirani:
• Dvostruko više učenika je bilo u stanju da procijeni da li je neka vijest lažna.
• Šansa da se učenici zainteresuju za vijesti je bila dvostruko veća.
• Dvostruko više učenika je izjavilo da bi provjerili da li je vijest potekla iz izvora kom vjeruju.
• 100% nastavnika i učenika je bolje razumjelo aspekte izvještavanja, kao što je razlika između činjenica i ličnog mišljenja.
___
Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.