Fondacija Guardian: Kako razvijamo programe medijske pismenosti za mlade

Fondacija Gardijan: Kako razvijamo programe medijske pismenosti za mlade

Fondacija Guardian: Kako razvijamo programe medijske pismenosti za mlade

O iskustvima i dobrim praksama iz Guardian fondacije govore Keli Vols, izvršna direktorica i Margaret Holborn, šefica odsjeka za srednje i visoko obrazovanje.
 
  
Koja je misija Guardian Fondacije (ukratko) i koje su komponente programa medijske pismenosti fondacije? 
 
Guardian Fondacija je nezavisna dobrotvorna organizacija koja podržava ugrožene medije, promoviše različitosti u medijima i osnažuje djecu i mlade ljude da prate svakodnevne vijesti. Radeći sa širokim spektrom pojedinaca, zajednica i organizacija, stvaramo uticajne programe koji omogućavaju promjene.
 
Imamo dva nova programa informativne pismenosti: Guardian obrazovni centar – koji vodi inspirativne radionice o medijima i informisanju za škole, univerzitete, obrazovne radnike i porodice i NewsWise – nagrađivani projekat informacijske pismenosti za djecu uzrasta od 7 do 11 godina. Cilj oba programa je da pruže mladim ljudima vještine i znanje neophodne za kritičko pretraživanje informativnih sadržaja i prepoznavanje dezinformacija kao i za stvaranje sopstvenih informativnih izvještaja, kako bi se njihov glas u zajednici čuo.
 
Da li biste nam, molim vas, mogli pojasniti kako se razvio rad Obrazovnog centra na medijskoj pismenosti? 
 
Obrazovni centar je uspostavljen kao dio Guardianove Arhive i Posjetilačkog centra (Newsroom) u maju 2002. U prethodnim mjesecima imali smo široke konsultacije sa nastavnicima, teoretičarima obrazovanja i novinarima kako bismo osigurali da ponuda našeg programa bude jedinstvena, autentična i podsticajna za učesnike. U početku smo pokrenuli dvije pilot radionice kroz koje su studenti pravili naslovne strane novina u realnom vremenu i dva mjeseca nakon što smo počeli s tim, svi termini za učešće u radionicama su bili u potpunosti bukirani do kraja te školske godine.
 
Tokom godina se naš prebukirani program radionica razvio i proširio, pa je uključivao i video montažu i programiranje, kako bi odražavao inovacije u novinarstvu. 2009., preselili smo se u novi, namjenski prostor za učenje u okviru novih kancelarija Guardiana, u Kings Krosu, u Londonu, što je mladim ljudima omogućilo da steknu širi uvid u to na koji način funkcioniše informativna organizacija. 2016., pokrenuli smo pilot autrič program u Londonu i Lankaširu za osnovce koji je rezultirao pokretanjem NewsWisea sa našim partnerima, Nacionalnom zadužbinom za pismenost i PSHE udruženjem. Inspirisani 200. godišnjicom Guardian lista (5. maj 2021.), razvili smo seriju radionica koje se bave istorijom informisanja i ulogom arhivatora koje su dovele do našeg sadašnjeg Herritage Lottery Funded projekta. Naši programi su nastavili da se razvijaju i evoluiraju, a kao odgovor na pandemiju Covid-19, organizovali smo onlajn radionice i vebinare za obuku nastavnika koji koriste naše resurse kao podršku u učenju na daljinu.
 
Na koji način radite sa školama i nastavnicima? 
 
Naš odnos sa školama i nastavnicima je od suštinskog značaja za nas i glavni je način na koji dopiremo do tolikog broja djece i ulazimo u interakciju sa njima. Prioritet nam je rad sa raznolikim spektrom škola, u zajednicama do kojih je najteže doprijeti, gdje učenici konzumiraju natprosječne količine besplatnih školskih obroka (što je jedan od indikatora neimaštine), uče engleski kao dodatni jezik i u oblastima i zajednicama koje su nedovoljno zastupljene u medijima. Mnoge od njih dovode svoje razrede u posjetu Obrazovnom centru, uzimajući učešća u nizu radionica na temu informativne i medijske pismenosti, u Guardianovoj zgradi. Dok naš NewsWise tim odlazi u škole. U oba slučaja, djeca i mladi ljudi često imaju priliku da se upoznaju sa pravim novinarima.
 
Za nastavnike direktno organizujemo obuke i konferencije iz oblasti informacijske i medijske pismenosti kao i onlajn nastavne resurse i iz Obrazovnog centra i iz NewsWise. Konsultacije sa nastavnicima igraju veliku ulogu u dizajniranju i načinu držanja naših radionica. Sve naše aktivnosti prvo provjeravaju i evaluiraju nastavnici. 
 
Šta znate o uticaju vaših programa informacijske i medijske pismenosti?
 
Ukupno 145.000 učenika, nastavnika i odraslih su učestvovali u programima Obrazovnog centra otkako je otvoren, 2002. Nastavnici su komentarisali o veoma pozitivnom uticaju na to kako su učenici učili i sticali znanje, pratili vijesti, sticali vještine kritičke analize i razvijali ambicije u smislu karijere. Nastavnici nastavljaju da nadograđuju na iskustva koja su stekli poslije sesija sa svojima učenicima. Imali smo dobar geografski doseg, sa školama koje su nam dolazile u posjetu iz velikog broja različitih regiona širom Velike Britanije. Znatan broj mladih ljudi koji su učestvovali u našim radionicama kasnije su ostvarili karijere u novinarstvu i medijima.
 
Dvostruko više učenika je bilo u stanju da procijeni da li je neka vijest lažna.
Šansa da se učenici zainteresuju za vijesti je bila dvostruko veća.
Dvostruko više učenika je izjavilo da bi provjerili da li je vijest potekla iz izvora kom vjeruju.
100% nastavnika i učenika je bolje razumjelo aspekte izvještavanja, kao što je razlika između činjenica i ličnog mišljenja.
 

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.