Evropski javni servisi teško dolaze do nove publike online
Evropski javni servisi teško dolaze do nove publike online
Foto: Pixabay
Javni servisi u Finskoj, Njemačkoj, Ujedinjenom Kraljevstvu, Češkoj, Španiji, Italiji, Francuskoj i Grčkoj se i dalje dosta prate, imaju povjerenje publike i nemaju poslovne pritiske s kojim se suočavaju privatni mediji. Ipak, javne servise u ovim zemljama uglavnom prati starija, obrazovana publika različitih političkih opredjeljenja dok teže dolaze do nove publike preko interneta, do mlađih generacija i do osoba sa nižim formalnim obrazovanjem. Ovim rizikuju da u budućnosti postanu nevažni za veći dio javnosti, navodi se u novom izvještaju koji je objavio Reuters institut za studij novinarstva uz podršku finskog javnog servisa YLE.
Izvještaj koji je rađen na osnovu ovogodišnjeg Reutersovog Izvještaja za digitalne vijesti naglašava kako uprkos prelasku na digitalne platforme javni servisi u evropskim zemljama i dalje u velikoj mjeri ovise o offline kanalima. Javni servisi teško dolaze do nove publike preko online platformi jer njihove vijesti na internetu većinom prate oni koji već gledaju i slušaju njihove televizijske i radijske programe. Od osam javnih servisa, jedino BBC ima za deset posto veći doseg publike preko različitih online platformi u odnosu na emitovan program, dok u većini drugih analiziranih javnih servisa dodatni doseg publike preko interneta je 5 posto ili manje.
Pored toga, u izvještaju se navodi da javne servise većinom prati starija publika i osobe s višim formalnim obrazovanjem, dok mlađe osobe i one s nižim formalnim obrazovanjem više koriste Facebook i YouTube kao izvore vijesti.
Izvještaj također pokazuje da publika više vjeruje javnim servisima nego privatnim medijima i da su javni servisi relativno uspješni da dođu do politički raznolike publike. Autori, ipak, ukazuju da oni koji podržavaju političku desnicu i imaju populističke stavove manje vjeruju javnim servisima.
Autori izvještaja upozoravaju da zbog kontinuiranog pada televizije i radija kao izvora vijesti, javni servisi moraju doći do nove publike online koristeći pretraživače, aplikacije za razmjenu poruka, društvene mreže, pa i glasovne asistente.
Izvor: Reuters institut za studij novinarstva
___
Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.