Multimedijalni alati za predavače novinarstva
Multimedijalni alati za predavače novinarstva
Bavimo se istim osnovama izvještavanja, pisanja i etike, ali smo suočeni i sa raznovrsnošću digitalnih medija od koje nam se manta u glavi.
Svakom nastavniku je poznat onaj trenutak nelagode u stomaku pred početak novog semestra kada se pita: Šta mogu uraditi da poboljšam svoj predmet? Ovo pitanje prati nervoza jer kao odgovor uvijek slijedi dodatni posao.
Mi koji smo novinarstvo predavali tokom protekle decenije osjetili smo na svojoj koži da se pripreme za predavanja eksponencijalno povećavaju kako internet i alati društvenih medija mijenjaju svijet novinarstva i angažman publike. Bavimo se istim osnovama izvještavanja, pisanja i etike, ali smo suočeni i sa raznovrsnošću digitalnih medija od koje nam se manta u glavi.
Međutim, ne morate uzimati lijek protiv nesvjestice jer planiram da svakog mjeseca pišem kolumnu na sajtu Poynter.org koja će vam pomoći da nove tehnologije primijenite u nastavi. Posebno ću se potruditi da dam savjete o tome kako uključiti multimedijalne alate u nastavu.
Slijedi nekoliko projekata koje sam nedavno podijelila sa svojim studentima na Univerzitetu u Wiskonsinu-Madison i demonstrirala im kako se multimedijalni pristup može koristiti da se:
U priču unese nešto novo
Prezentacija iz Howard County Timesa, nedjeljnika koji izlazi u Marylandu, dokazuje da vam nisu potrebni ogromni resursi kako biste napravili privlačnu multimedijalnu priču. Kada sam svojim studentima predstavljala ovaj projekat, pokazala sam im i tekstualni narativ da bih pokazala koliko se razlikuje od multimedijalne priče. Objasnila sam im da multimedijalne priče ne smiju biti samo repriza tekstualnog sadržaja; one moraju proširiti i pojačati pojedine uglove priče ili pitanja koje ona nosi. Paket koji sam im predstavila upravo to radi. Svaki put kada čujem kako očev glas zadrhti, znam da audio postiže nešto što sam tekst ne bi mogao.
Podaci prikažu vizuelno
Ovaj projekat interaktivnog proračuna budžeta koji je uradio New York Times idealan je primjer kako novinari mogu koristiti multimedijske alate da vizuelno predstave podatke i lakše prenesu složenu političku temu. Posjetite ovu stranicu sa svojim studentima i provjerite kako bi prošao vaš program oporezivanja potrošnje.
Prenesu emocije
Važno mi je da svaka generacija mojih studenata obavezno obradi neka od etičkih pitanja. Ovaj video iz Boston Globea je pokrenuo moje studente prve godine na fascinantnu diskusiju prošlog semestra.
Neki studenti su oštro kritikovali video jer su smatrali da previše zadire u bol porodice koja se u njemu spominje, te da ga nije trebalo iznositi u javnost. Drugi su branili ovakav pristup tvrdeći da se većina građana osjeća previše udobno na sigurnoj udaljenosti od nasilja u našim gradovima zbog čega uopšte nisu motivisani da nešto poduzmu. Svi smo se složili da su producenti srećom suzdržali od upotrebe emotivne muzičke podloge, koja se često pojavljuje kao velika greška u studentskim multimedijalnim projektima.
Najbolji način da uključite primjere u svoja predavanja je da u Power Point prezentacije ubacite linkove na projekte. (U Power Pointu označite dio teksta koji želite da ulinkate i na gornjem meniju odaberite ˝Insert/hyperlink˝/˝Umetnite/hiperlink´). Kako ne treba očekivati da će sadržaj na koji stavljate link dugo ostati na internetu, naročito ako je kontroverzan, preporučuje se da upotrijebite alate za „slikanje“ ekrana [screen capture tools, prim. prev.] ili preuzimanje multimedijskih sadržaja [media grabber, prim. prev.]da biste taj sadržaj sačuvali i na sopstvenom kompjuteru.
Moj omiljeni alat je ekstenzija za Firefox koja se zove “DownloadHelper“ - omogućava preuzimanje videa sa skoro pa bilo kog sajta, uključujući i YouTube. Samo nemojte zaboraviti na pravila zaštite autorskih prava; pokazivanje nekog materijala na predavanjima može se smatrati dozvoljenim kao tzv. “fair use”, ali to ne mora značiti i da ga možete bez dozvole postaviti na sopstveni blog.
Evo nekih sajtova sa izuzetno zanimljivim multimedijalnim projektima:
• Innovative Interactivity [Inovativna interaktivnost] je ˝digitalna oaza za ljubitelje multimedija.˝
• Interactive Narratives [Interaktivni narativi], projekt organizacije Online News Association, fascinantan je primjer vizuelnog pripovijedanja.
• 10,000 Words [10.000 riječi], blog ˝na kojem se susreću novinarstvo i tehnologija˝.
• Dobitnici nagrada: naći ćete brojne primjere i među pobjednicima takmičenja koja su organizovali Online News Association, Radio Television Digital News Association i Society of Professional Journalists.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Originalni tekst 'How journalism educators can integrate more multimedia into their teaching' dostupan je na web sajtu Poynter Instituta (www.poynter.org), a objavljen je 31.01.2011.
Tekst je preuzet i objavljen na MC Online uz odobrenje web sajta Poynter.org. Svako dalje korištenje i distribucija ovog teksta podliježe uvjetima korištenja web sajta Poynter.org, koji su u cjelosti dostupni na www.poynter.org.
Oprema teksta: Media.ba