Data novinarstvo na Twitteru: 12 naloga koje trebate pratiti

Data novinarstvo na Twitteru: 15 naloga koje trebate pratiti (rdn)

Data novinarstvo na Twitteru: 12 naloga koje trebate pratiti

 
Twitter je za novinare koristan izvor informacija na mnogo načina: za praćenje udarnih vijesti i izvještavanja sa lica mjesta, za direktno kontaktiranje inače nedostupnih ili teško dostupnih ličnosti i organizacija, za jednostavno filtriranje tema od interesa. Novinari koji se bave data novinarstvom - korištenjem analiza i vizualizacija statističkih podataka za pronalaženje priča - ili su samo zainteresirani da nauče više o tom području i prate trendove, mogu iskoristiti Twitterovu funkciju za kreiranje listi i pratiti popularni hashtag #ddj (data-driven journalism)
 
Ovo su neki od naloga koje je korisno pratiti ako je data novinarstvo nešto čime se bavite ili želite baviti:
 
Nalog vodi Evropski centar za novinarstvo (EJC), koji je ujedno i izdavač Priručnika za data novinarstvo i urednik web sajta DataDrivenJournalism.net i newslettera o data novinarstvu. Nalog objavljuje zanimljive vizualizacije podataka i novosti iz područja data novinarstva.
 
Službeni nalog Guardianovog odjela za data novinarstvo, proslavljenog nizom priča objavljenih na njihovom Datablogu i jednog od nauspješnijih primjera uklapanja data novinarstva u tradicionalne novinske redakcije. Nalog objavljuje priče sa bloga, kao i zanimljive vizualizacije.
Twitter nalog povezan sa blogom britanskog data novinara Davida McCandlessa, autora knjige "Information is Beautiful". McCandless objavljuje zapanjujuće vizualizacije statističkih podataka na različite teme, od raznovrsnosti biološkog svijeta do američkih predsjedničkih izbora.
 
Twitter nalog Gregora Aischa, bivšeg grafičkog urednika New York Timesa i eksperta za vizualizaciju podataka kompanije Datawrapper, objavljuje vijesti iz data novinarstva i zanimljive primjere korištenja statističkih podataka u novinarstvu.
 
Novopokrenuta, multilingvalna evropska mreža EdjNet fokusirana je na korištenje podataka o evropskim pitanjima u data novinarstvu. Nalog objavljuje interesantne statističke podatke iz Evrope, na nekoliko jezika EU.
Paul Bradshaw je voditelj magistarskog studija iz data novinarstva pri Univerzitetu u Birminghamu i autor nekoliko knjiga o online i data novinarstvu. Na svom Twitter nalogu Bradshaw objavljuje vijesti iz data novinarstva i korisne alate za data novinare.
 
Profesor i autor knjige o vizualizaciji podataka "The Functional Art", Alberto Cairo na svom Twitteru objavljuje zanimljive primjere vizualizacija podataka i komentariše statističke podatke objavljene u medijima.
 
Christina Elmer vodi odjel data novinarstva za njemački Der Spiegel. Njen Twitter vrijedan je izvor informacija o projektima iz oblasti data novinarstva u Njemačkoj i širom svijeta.
 
Max Galka je dizajner koji se profesionalno bavi vizualizacijama podataka. Surađuje sa Guardianom, Huffington Postom i drugim medijskim i istraživačkim organizacijama, a i pokretač je FOIA Mappera, alata za promociju transparentosti vladinih podataka. Na svom Twitteru objavljuje inspirativne vizualne prikaze podataka iz različitih oblasti, od klimatskih promjena do izbjegličke krize.
 
Twitter nalog koji vodi njemačka analitičarka i freelance novinarka Linda Regber objavljuje interesantne projekte iz područja data novinarstva i vizualizacije podataka.
 
Istraživač pri univerzitetu Oxford i jedan od autora web publikacije Our World in Data, na svom Twitter nalogu objavljuje zanimljive vizualizacije podataka o životnom standardu ljudi širom svijeta. 
 
Twitter nalog koji objavljuje vizualizacije statističkih podataka vezanih za pojmove na ovom internet pretraživaču, koristan je izvor informacija za sve one koji se bave praćenjem lokalnih, regionalnih i globalnih trendova vezanih za Google pretrage.
 
Koje stručnjake iz vizualizacije podataka i data novinarstva vi pratite na Twitteru? Podijelite s nama linkove u komentarima.