5 stvari o društvenim medijima koje smo naučili u 2013.

5 stvari o društvenim medijima koje smo naučili u 2013.

2013. je bila velika godina za društvene medije. Twitter je uspješno izašao na berzu, Facebook se oporavio od istog poteza iz prošle godine. Stigli su Vine i Snapchat. Kineski Weibo, najpopularnija mikrobloging platforma u zemlji sa najviše korisnika interneta na svijetu, prodao je udio za 568 miliona dolara. U Ukrajini, mobilni operateri zbog protesta očekuju porast korištenja mobilnog interneta sličan Arapskom proljeću 2011. Sve u svemu, 2013. nas je naučila da je prikupljanje prijatelja i pratilaca na društvenim mrežama sve veći biznis. Evo nekih od lekcija koje možemo izvući iz dešavanja u društvenim medijima u protekloj godini.

Društveni mediji mogu utjecati na tržište

23. aprila je hakovan Twitter nalog agencije Associated Press i postavljen lažni tweet da su se u Bijeloj kući dogodile dvije eksplozije i da je američki predsjednik Barack Obama povrijeđen. U roku od nekoliko sekundi, Dow Jones je pao za 150 poena. U augustu, aktivist i investitor Carl Icahn, koji se pridružio Twitteru u junu, objavljuje da ima "veliku poziciju" u Apple-u, što je izazvalo rast dionica ove kompanije za 5%. Primjeri utjecaja jednog jedinog tweeta na berzu pokazuju da su društveni mediji jednako vrijedni za brokere kao i za novinare.
 
Društveni mediji se sve više okreću vizualnom
 
U 140 karaktera možete reći mnogo ali slika i dalje vrijedi hiljadu riječi. U januaru 2013. Twitter je pokrenuo Vine, alat za kreiranje 6-sekundnih video klipova. U junu, Facebook je odgovorio omogućavanjem video opcije na Instagramu. Snapchat, aplikacija za slanje privremenih slika i video klipova koji nestaju nakon 1 do 10 sekundi, postala je toliko popularna da ju je Facebook pokušao kupiti za 3 milijarde dolara. Vlasnici Snapchata su odbili ponudu. Pred sam kraj godine i neposredno prije izlaska na berzu, Twitter je uradio redizajn koji tweetove sa slikama ili Vine video klipovima prikazuje automatski, čineći ovu mrežu više vizualnom a manje tekstualnom platformom.
 
Društveni mediji nisu samo za mlade
 
Društvenim mrežama su se u protekloj godini pridružili veterani poput Warrena Buffetta i Jamie Dimona, a nepredvidljivi tweetovi 82-godišnjeg medijskog magnata Ruperta Murdocha postali su popularni širom weba. Društvene mreže očigledno nisu više samo za djecu.
 
Oglašavanje na društvenim medijima raste i evoluira
 
Tokom američkog Super Bowl-a, najviše pažnje nije privukla nijedna od čuvenih reklama koje se emitiraju u pauzi, već tweet proizvođača keksa Oreo, čiji su administratori briljantno iskoristili 34-minutni nestanak struje u Superdome-u za vlastitu promociju (poruka je glasila "No power? No problem" i, uz sliku keksa Oreo, "You can still dunk in the dark") i pokrenuli diskusiju o novim mogućnostima korištenja društvenih medija za promociju. 2013. je pokazala i koliko se može zaraditi na oglašavanju na društvenim mrežama: Facebook je u prvom kvartalu prijavio 60% rasta profita u odnosu na prethodnu godinu, od toga uglavnom na mobilnim uređajima. Otprilike u isto vrijeme, Instagram, također u Facebook-ovom vlasništvu, objavljuje uvođenje sponzorisanih postova za američke korisnike.
 
Društveni mediji mogu biti najbolji saveznik televizije
 
Nielsen Ratings, kompanija za mjerenje TV gledanosti, u oktobru je objavila analizu koja pokazuje korelaciju između aktivnosti na Twitteru tokom prikazivanja određenih TV sadržaja i veličine i aktivnosti publike tih sadržaja. Podaci su pokazali da je, u 3 mjeseca, 19 miliona američkih gledalaca objavilo 263 miliona tweetova o programima koje su uživo pratili na televiziji. "Društvena televizija" je još uvijek u ranim danima, ali su dosadašnji podaci pokazali da bi se moglo raditi o početku dugog i lijepog prijateljstva.
 
Članak "5 Biggest Social Media Lessons of 2013" objavljen je 16.12.2013. na web sajtu Bloomberg. Kompletan članak u izvornoj verziji možete pročitati ovdje.