Mi smo već godinama lideri na tržištu!

Mi smo već godinama lideri na tržištu!

U anketi o međusobnom odnosu medija, tržišta i javnog interesa u Bosni i Hercegovini Bakir Hadžiomerović, urednik «60 minuta» potencira uspjeh ovog političkog magazina.

1. Kako danas tržište utiče na koncept zastupanja interesa javnosti u bh. medijima? Na koji način tržišni imperativi danas guraju na marginu društveno- relevantne teme iz bh. medija? Ključne tendencije?

Nisam bas idealan sagovornik za odgovor na ovo pitanje jer radim na javnom servisu. Ipak, poznato je da je magazin koji uređujem već godinama najgledaniji program u BiH što znači da se i najveći broj reklamnih poruka objavljuje neposredno prije i nakon emitiranja 60 minuta. Za razliku od privatnih medija, unutar informativno-političkih emisija na javnom servisu nije dozvoljeno reklamiranje.

2. Kako mediji u BiH, privatni i javni, mogu danas zastupati interese javnosti? Postoji li javna odgovornost privatnih medija?

Svakom novinaru koji se ozbiljno namjerava baviti svojim poslom interes javnosti bi morao da bude prioritetit svih prioriteta. Redakcija 60 minuta se ponaša upravo na taj način. Ne bih želio da govorim o privatnim medijima jer nemam dovoljno informacija o finansijskim problemima sa kojim se, siguran sam u to, svakodnevno susreću. Bosna i Hercegovina je siromašna zemlja, pa i kokuzluk naših gradjana utiče na male tiraže i oglašivače.

3. Kako zahtjev za profitabilnošću medija na tržištu danas utiče na novinarsku profesiju u BiH? Koliko je danas informacija u bh. medijima roba, a koliko javno dobro? Da li profitabilno novinarstvo automatski znaci i loše novinarstvo?

Informacije koje objavljujemo su svakako roba koju svi mi nudimo čitateljima, slušateljima i gledateljima. Od kvaliteta informacija ovisi i nas uticaj u društvu, gledanost, tiraži... Po tome se mjeri i „snaga“ medija u svakoj zemlji, pa tako i u BiH.

4. Kakva može biti uloga javnog servisa u BiH u odbrani interesa javnosti i profesionalnog novinarstva pred imperativom profitabilnosti?

Uticaj javnog servisa u BiH je presudan. Naravno, mogao bi biti i veći. Naravno, to se ne odnosi na jedan od tri javna servisa u BiH koji je prije nekoliko godina pretvoren u tv bilten jednog kriminalnog režima. Siguran sam da znate na koji javni servis mislim. Žao mi je što nemam ćirilicu na tastaturi pa da napišem njegovo puno ime. Što se tiče firme u kojoj radim, FTV-a dakle, mi smo već godinama lideri na tržištu što potvrđuje i naša gledanost, kao i marketinški ugovori koje ostvarujemo.