Liste najpopularnijih članaka: kako ih kreirati i koristiti?
Liste najpopularnijih članaka: kako ih kreirati i koristiti?
Liste najpopularnijih članaka efikasan su način zadržavanja čitatelja na sajtu. Koja su pravila za njihovo oblikovanje i maksimalnu funkcionalnost?
Rubrike sa najčitanijim člancima unutar nekog web sajta raširena su pojava – one su način da čitatelji pronađu nove tekstove, vide šta drugi posjetioci čitaju i brzo se informišu o najvećim pričama toga dana. Ipak, unatoč njihovoj sveprisutnosti, ove liste nisu standardizirane i novinski portali još uvijek eksperimentiraju s njihovim izgledom i funkcijama.
Novinarka portala Poynter Online razgovarala je sa urednicima pet novinskih portala (CNN Digital, The Washington Post, msnbc.com, The New York Times i Gawker) o načinima na koji njihove redakcije oblikuju i koriste rubrike najpopularnijih članaka za poticanje interesa čitatelja.
• Koristite precizan jezik. Iskustva urednika New York Times-a pokazala su da je „Najpopularniji članci“ nedovoljno precizan naziv za ovu rubriku i da su najbolje rezultate dobili kada su rubriku nazvali „Najčitaniji članci“ ili „Najčešće proslijeđeni članci“. Čitaoci sa prijateljima najčešće dijele članke koji su na neki način neobični, dok top lista najčitanijih priča u toku dana obično prati tekstove objavljene na naslovnoj stranici.
• Pokažite brojeve. Iskustvo pokazuje da prikazivanje brojeva čitalaca, komenatara i slično daje kontekst „popularnosti“ priče. CNN Digital koristi NewsPulse, koji vizualizira statistike o čitanosti pojedinih priča u obliku crvene linije pored naslova – što je linija duža, to je članak popularniji, a ovi su podaci korisnicima vidljivi i u numeričkom obliku. Gawker uz naslov članka prikazuje ukupan broj čitalaca, kao i broj onih koji članak trenutno čitaju.
• Ponudite opciju filtriranja popularnosti prema datumu i kategoriji. Washington Post svoju rubriku najpopularnijih članaka pod nazivom „Post Most“ prilagođava svakoj od podsekcija novina - lista najpopularnijih članaka se mijenja u zavisnosti od kategorije u kojoj se čitatelj nalazi. NYT i msnbc.com također nude opciju filtriranja mogu biti veoma korisni i članovima redakcije.
• Kreirajte posebnu podstranicu za najpopularnije priče. Mogućnost filtriranja je poželjna, ali ovaj mali box ne treba pretrpati opcijama. Zbog toga je korisno imati posebnu stranicu za najpopularnije članke. Sajt New York Times-a na dnu boxa sa najpopularnijim tekstovima nudi link na kompletnu listu, koji čitatelja vodi na posebnu stranicu sa pričama rangiranim po različitim kriterijima.
• Postavite rubriku u desnu kolonu. Mnogi novinski portali, iako ne svi, smještaju rubriku najpopularnijih članaka u desnu kolonu sajta. Lokacija i izgled rubrike nisu standardizirani ali korištenje najčešće lokacije čitateljima olakšava pronalaženje boxa sa najčitanijim tekstovima.
S obzirom na popularnost ove opcije, iznenađujući je nedostatak standardizacije alata za filtriranje najpopularnijih članaka u okviru web portala. Ovo je pitanje održavanja ravnoteže između ustaljenih praksi na webu i izražavanja originalnosti, te je upravo zato potrebno korisnicima jasno dati do znanja što se na određenom sajtu smatra „popularnim“.
Cijeli članak pod nazivom „5 ways news sites are using ‘Most Popular’ features to help readers surface more content“ (Mallary Jean Tenore) pročitajte ovdje.