Stranke potrošile više od osam miliona maraka na TV oglašavanje, skupove i bilborde

Stranke potrošile više od osam miliona maraka na TV oglašavanje, skupove i bilborde

Stranke potrošile više od osam miliona maraka na TV oglašavanje, skupove i bilborde

Transparency International u Bosni i Hercegovini predstavio je preliminarne rezultate monitoringa izborne kampanje, koji je pokazao da je devet političkih stranaka do 2. oktobra utrošilo više od 2,1 miliona maraka na oglašavanje na televiziji i štampi. Pored toga, rezultati su pokazali i da je 10 stranaka organizovalo više od 430 skupova i predizbornih događaja, čija organizacija, posmatrajući po prosječno prijavljenm troškovima predizbornih skupova, iznosi takođe više od dva miliona maraka, piše Klix.ba.

Najviše su na oglašavanje na televiziji i u štampi utrošile Srpska demokratska stranka (SDS), 430.000 maraka, Savez nezavisnih socijaldemokrata (SNSD) koji je utrošio gotovo 380.000 maraka, te Stranka demokratske akcije (SDA) sa oko 310.000 maraka. T

U ove iznose nisu uključeni troškovi vanjskog oglašavanja, bilborda, plakata i letaka, za koje prema procjenama tokom ranijih kampanja, stranke utroše i do četiri miliona maraka, kao ni oglašavanje putem društvenih mreža i online medija, koje je u ovoj izbornoj kampanji bio najdominantniji vid oglašavanja, a za koji je nemoguće utvrditi utrošene iznose. Upravo zbog sve dominantnijeg oglašavanja stranaka i kandidata putem novih medija, u ovoj kampanji je do sada zabilježen značajan pad troškova oglašavanja putem tradicionalnih medija. 

TI BiH je pratio i aktivnosti kandidata političkih stranaka koji obnašaju funkcije u zakonodavnoj i izvršnoj vlasti, što uključuje otvaranje objekata, sastanke, posjete institucijama, udruženjima, građanima, i poredio ove aktivnosti s istim periodom 2017. Podaci do kojih je došao TI BiH pokazuju enormno povećanje aktivnosti funkcionera u predizbornoj kampanji, koje je iskorišteno za promociju političkih stranaka i kandidata, što govori o zloupotrebi javnih funkcija i korištenju pristupa javnim sredstvima i institucijama u svrhu stranačke i lične promocije. 

U sklopu monitoringa, TI BiH je zabilježio brojne zloupotrebe javnih funkcija i javnih sredstava u svrhu provođenja izborne kampanje, što uključuje i direktno preusmjeravanje sredstava institucija i ustanova za stranačku promociju, te je o svim slučajevma obavijestio Centralnu izbornu komisiju.

Izvor: Klix.ba

___
Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.