Govor mržnje u regionalnim medijima

Govor mržnje u regionalnim medijima

Drugi dan konferencije "Online govor mržnje u jugoistočnoj Evropi – uloga i odgovornost medija" protekao je u znaku diskusije o stanju borbe protiv govora mržnje u regionu.

Nakon zanimljive rasprave o problemu govora mržnje u bosanskohercegovačkim online medijima, drugi dan regionalne konferencije posvećen je razmatranju ovog problema na području cijelog regiona. Medijski stručnjaci, novinari, aktivisti za slobodu govora i drugi gosti razgovarali su o različitim iskustvima iz Albanije, Bosne i Hercegovine, Kosova, BJR Makedonije, Srbije i Turske, te zajednički pokušali doći do mogućih rješenja i preporuka za rješavanje ovog problema.

Adeline Hulin iz UNESCO-a je predstavila rezultate regionalnog istraživanja na području govora mržnje, nakon čega je panel medijskih eksperata diskutovao o situaciji u pojedinim zemljama. "Mediji su ogledalo društva i oni ne mogu biti edukativni i tolerantni kada su naša društva netolerantna i čak nasilna", smatra Petrit Saracini iz Makedonskog instituta za medije.

Prezentacija Andrew Smitha iz organizacije Article 19 tokom sesije o medijskim odgovorima na govor mržnje na internetu potakla je diskusiju o presudi Evropskog suda koja estonski portal Delfi proglašava odgovornim za korisničke komentare, te mogućim posljedicama ovakvog presedana za online novinarstvo.

Yavuz Baydar, osnivač medijske platforme P24 iz Turske, govorio je ulozi cyberombudsmana u regulaciji internet sadržaja i govora mržnje na internetu, te odgovornosti blogera i drugih proizvođača online sadržaja. Prisutni su raspravljali o definiciji novinara i novinarstva i utjecaju tehnološkog razvoja na etičke standarde.

U zaključku konferencije, koji je predvodio medijski ekspert i novinar Aidan White, prisutni su se složili da govor mržnje nije samo problem medija te da s toga ne može biti pobijeđen samo medijskim sredstvima, te da je u društvu potrebno podići nivo svijesti o mirnom diskursu. Naglašena je odgovornost javnosti i političkih aktera, te potreba za širenjem medijske pismenosti.