Lokalni mediji i društvene mreže u izbornoj kampanji: Lokalni izbori 2024. u Bosni i Hercegovini

Lokalni mediji i društvene mreže u izbornoj kampanji: Lokalni izbori 2024. u Bosni i Hercegovini
Amer Džihana i Anida Sokol (ur.)
Izdavač:
MEDIACENTAR Sarajevo
2025
Nakon desetomjesečnog istraživačkog rada, Mediacentar Sarajevo predstavlja opsežnu analizu načina na koji su lokalni mediji izvještavali tokom Lokalnih izbora 2024. i kako su kandidati i kandidatkinje koristili društvene mreže. U monitoringu medija i društvenih mreža te u izradi analize učestvovalo je šesnaest istraživača i istraživačica, autora i autorica, urednika i urednica, a praćeno je medijsko izvještavanje 38 lokalnih medija.
Pored detaljne analize rezultata monitoringa, u publikaciji su dublje istražene manipulativne prakse poput funkcionerskih kampanja, indirektne promocije, skrivenog političkog oglašavanja i zloupotrebe djece za političku promociju. Također, analiziran je zakonodavni okvir za rad medija u izbornom periodu u BiH, a predstavljene su i preporuke za unapređenje zakonodavnog, regulatornog i profesionalnog okvira za medijsko izvještavanje tokom izbora u BiH. Jedna od preporuka ističe da je neophodno preciznije definisati nova pravila uvedena izmjenama Izbornog zakona i osigurati njihovu dosljednu primjenu. Poseban fokus treba biti na transparentnosti medijskog vlasništva, koja je obavezna za online medije, ali se njena primjena pokazala nedovoljno efikasnom, te na zabrani širenja dezinformacija koje politički subjekti plasiraju, a koje mogu ugroziti integritet izbornog procesa.
Neophodno je jačati nezavisnost medija tokom izbora, kao i osigurati zaštitu novinara i omogućiti sankcionisanje političkih subjekata koji ugrožavaju slobodu medija tokom izborne kampanje, a između ostalog je bitna i edukacija novinara i medijske pismenosti.
Publikacija pokazuje da, uprkos određenim izmjenama Izbornog zakona, praksa medija ostaje nepromijenjena. Politički subjekti zloupotrebljavaju prostor u lokalnim medijima za skrivenu političku promociju, dok građani i građanke ostaju uskraćeni za kritičke osvrte i analize programa i kandidata i kandidatkinja.
Ovakvi rezultati postavljaju pitanje na osnovu kojih informacija građani i građanke donose odluke i šta je potrebno preduzeti kako bi se ojačao integritet narednog izbornog procesa.
Kompletnu publikaciju u .pdf formatu možete preuzeti ovdje.