Sedam fact-checking igrica za učenje o medijskoj pismenosti
Sedam fact-checking igrica za učenje o medijskoj pismenosti
Kako bi naglasili koliki su globalni problem dezinformacije i koliko je važna medijska pismenost, fact-checkeri širom svijeta su osmisliti i zanimljive alate za to. Poynter donosi pregled sedam igrica koje nastoje naučiti korisnike kako da prepoznaju dezinformacije stavljajući ih u poziciju onih koji kreiraju obmanjujuće sadržaje do simulacije toga kako je biti TV reporter koji treba da odluči koje informacije da prenese i objavi.
1. Bad News
U ovoj igrici koju je smislila holandska organizacija DROG, korisnici imaju ulogu kreatora “lažnih vijesti”. Cilj je da dobije što više pratilaca gradeći lažni kredibilitet. Gubi ako kaže “očite laži ili razočara pratitelje”. Studija Univerziteta u Cambridgeu pokazala je kako igranje ovakve igrice povećava “psihološku otpornost” na dezinformacije.
Igrica koju je BBC pokrenuo 2018. godine kako bi mlade od 11-18 godina uključio u prepoznavanje dezinformacija, stavlja korisnike u poziciju reportera BBC-a koji mora odlučiti kojim postovima sa društvenih mreža, političkim tvrdnjama i fotografijama da vjeruje, a tu su i savjeti kako prepoznati “lažnjake”.
3. Fakey
Slična britanskom iReporter-u, Fakey simulira zid sa društvenih mreža gdje korisnici dobiju pitanja o tome koje bi postove podijelili, dali like ili fact-checkirali. Igrači Fakeya bodove dobijaju dijeleći kredibilan sadržaj i fact-checkirajući upitne sadržaje.
Ova online simulacija nastoji da nauči ljude kako da vrednuju online izvore. Korinici biraju svoj avatar i moraju izabrati koje postove da dodaju na svoj website a koje da provjere.
5. Interland: Reality River
Ova igrica nastoji da nauči djecu osnovama “digitalnog građanstva”. Igrači kreću na putovanje rijekom koju čuvaju “prevaranti” i moraju odgovarati na različita pitanja u pokušajima da pređu i pobijede u igrici.
6. Factitious
U ovoj igrici korisnici moraju čitati kratke novinske članke i swipe-ati desno ako misle da su tačni i lijevo ako misle da su lažni.
Igrica koju je razvila Međunarodna mreža fact-checking organizacija IFCN radnju ima u fiktivnoj zemlji gdje igrači vode redakciju i provjeravaju 25 različitih članaka koji će biti dio editoriala na dan izbora.