Rat pilećih sendviča na Twitteru

Rat pilećih sendviča na Twitteru

Rat pilećih sendviča na Twitteru

Kako je društvena mreža iskorištena kao poligon za marketinšku kampanju koja donosi zaradu.

foto: ilustracija/pixabay

Neko je izračunao da je Donald Trump, u razdoblju od dvije godine, od početka vlastite predsjedničke kampanje do prvih šest mjeseci u Bijeloj kući, poslao više od 17.000 poruka koristeći Twitter. Danas, u trećoj godini mandata, Twitter poruke su postale osnova Trumpove komunikacije s javnošću, političkim protivnicima i posebno, potencijalnim glasačima.

Proteklih dana, izvan političke pozornice, Twitter je bio generator jedne marketinške kampanje koja je imala za posljedicu povećanu potražnju sendviča od piletine, profitabilnost lanca brze hrane Popeyes i prekovremene sate njihovih radnika. Evo kako je The New York Times predstavio uticaj jedne Twitter poruke (“…y’all good?”) na propagandni “rat pilećih sendviča” na američkom tržištu. Ovo pitanje (u slobodnom prevodu - “a šta vi kažete, koji je sendvič bolji?”) poslano preko Twitera, vrlo brzo je dobilo potrošački odgovor.

New York Times piše kako je “rat” počeo za 15 minuta. Devetnaestog avgusta u 13:45, Bruno Cardinali, rukovodilac prodaje u Popeyes Louisiana Kitchen je dobio WhatsApp poruku od svog saradnika: tog jutra, jedan od Popeyes rivala na tržištu brze hrane, Chick-fill-A, je imao poruku što je izgledala kao slabo prikrivena kritika novog sendviča od pečene piletine koji je Popeyes počeo promovirati širom države prethodne sedmice.

Cardinali je odmah sazvao grupu marketinških izvršilaca na petom spratu Popeyes upravne zgrade u Miamiju. Vrlo brzo i nakon intenzivnog kreativnog promišljanja, cijeli tim se složio oko nečega što je izgledalo kao savršen odgovor: “…y’all good”? Popajeva poruka se pojavila na Twitteru u 13:58.

“To je bilo 15 minuta preokreta i objavljivanja poruke koja je aktivirala cijelu stvar, kaže Cardinali. Od tog trenutka počelo je napeto iščekivanje.”

Jedan tweet je započeo “rat sendviča od piletine” koji se, kao zaraza, proširio društvenim mrežama u posljednje dvije sedmice. Popeyes, Chick-fill-A, kao i drugi proizvođači brze hrane, su razmjenjivali udarce preko Twittera prepirući se oko toga čiji je sendvič bolji. Kako se polemika širila, mušterije su punile Popeyes restorane širom države, forsirajući zaposlene da rade prekovremeno i da rasprodaju sve preostale sendviče.

Kako su se njihove zalihe rapidno smanjivale, rukovodstvo kompanije Popeyes, radeći bez prestanaka iza scene u Miamiju, je bilo oduševljeno: njihova poruka sa dvije riječi je pretvorila kampanju za novi sendvič od piletine u najuspješniji start novog proizvoda u historiji te kompanije.

Kompletan članak iz The New York Timesa možete pročitati na ovom linku.

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.