Kako potaknuti dobre korisničke komentare?

Kako potaknuti dobre korisničke komentare?

Autor daje nekoliko praktičnih savjeta za stvaranje snažnije korisničke zajednice i odbijanje zlobnika i rasista sa komentara na novinarskim web stranicama.

Ne vjerujem da su većina ljudi na Internetu rasisti, vulgarni ili mrzovoljni. Radi se o tome da kada se zlobnicima i rasistima dozvoli da se rašire i odomaće, većina normalnih ljudi koji traže uljudnu konverzaciju odlazi.

No, to ne mora da bude tako. Korisnički komentari na novinarskim web stranicama mogu biti uljudni, vezani za temu i korisni. Zahvaljujući mom radu za BeatBlogging.org i pripremi dva priloga o online komentarisanju, otkrio sam mnogo načina da se potakne takva vrsta diskusije.

Evo nekoliko praktičnih savjeta kako stvoriti snažniju korisničku zajednicu i riješiti se zlobnika. Pažnju sam usmjerio na savjete koji ne zahtijevaju novi sistem komentarisanja, programiranje nindži, niti bilo šta drugo što je komplikovano.

Budite aktivan učesnik. Tokom rada za BeatBlogging.org, otkrio sam da je veća vjerovatnoća da će komentari biti uljudni i vezani za temu onda kada su novinari aktivni u reagovanju na njih. Veća je vjerovatnoća da će novinari kojima je stalo do komentara i komentatora imati komentatore kojima je takođe stalo.

To znači čitanje korisničkih komentara i reagovanje na njih. Naučnik Eric Berger odgovara korisnicima da bi unaprijedio diskusije i raspršio neistine. Pošto je veoma aktivan u komentarisanju, ima jednu od najimpresivnijih zajednica na blogu koje sam vidio.

Berger, novinar koji prati nauku i pisac bloga za Houston Chronicle, rekao je u jednom intervjuu da se korisnici ponašaju drugačije kada znaju da ljudi čitaju njihove sadržaje. «Ako ljudi znaju da će neko pročitati ono što pišu i možda suditi o njima, više će paziti šta će napisati,» rekao je on.

Za Bergera interakcija sa korisnicima predstavlja veliki dio njegovog posla. Pored angažovanja korisnika da daju komentare, on organizuje i chatove na svom blogu (često sa naučnicima), a aktivan je i na Twitteru.

»Izdvajajte» komentare. Ova praksa obuhvata odavanje priznanja korisnicima koji postave odlične komentare i postavljanje takvih komentara na istaknuto mjesto. Naprimjer, recimo da neko na moju priču postavi poticajan komentar. Ja bih uzeo taj komentar, podigao ga na nivo njegovog vlastitog priloga, citirao autora i započeo diskusiju o njemu. Blogeri ovu praksu različito nazivaju, a najpopularniji naziv je "Komentar sedmice" (ili dana). Kako god da se zove, ovo je odlična mogućnost i ne zahtijeva puno posla, a popularna je među korisnicima.

Reporteri i blogeri su mi kazali da tapšanje korisnika po leđima potiče kvalitetnije i uljudnije diskusije. Kada odajete priznanje za komentare, pokazujete da čitate i cijenite doprinos korisnika.

Koristite osvrte pod nazivom «blog back». U blog backu, bloger ističe jake komentare, pojašnjava dijelove koje komentatori nisu razumjeli i priznaje greške. Jan Ortiz, koji izvještava o državnim službenicima za dnevni list The Sacramento Bee, jedan je od prvih specijalizovanih blogera koji je usvojio ovu mogućnost i razgovarao sa mnom o njoj za BeatBlogging.org. Rekao je da blog back služe da «se osvrnete na obzirne i provokativne online komentare, naglasite argumente, odgovorite na pitanja, ispravite svoje greške i skrušeno prihvatite opravdanu kritiku.»

Ortiz blog backove koristi kao odskočnu dasku za nove priče i kao način da izmami potencijalne izvore iz njihovog skrovišta. Oni takođe stvaraju veliki promet i komentare za blog The State Worker (Državni radnik) (najpopularniji blog lista Bee).

Blog back zahtijeva veći trud od «Komentara sedmice» (mada ni on nije zahtjevan), ali Ortiz je imao veliki uspjeh s njima po količini prometa, komentara i reakcija korisnika. Rekao je da mu treba 20 minuta da napravi svaki takav osvrt, jer zanimljive komentare bilježi dok ih čita.

 

Tražite savjete od korisnika i prikupite sugestije u jednom prilogu. Ova praksa se sastoji od traženja savjeta od korisnika o određenoj temi i prikupljanja najboljih sugestija u odvojeni prilog. Tawnell  Hobbs, reporterka koji prati obrazovanje i specijalizovana blogerica za The Dallas Morning News, upitala je nastavnike prošle sedmice da roditeljima daju sugestije kako pomoći svojoj djeci da im školska godina bude uspješna. Pregledala je komentare i napisala ovaj prilog koji obuhvata 10 najboljih prijedloga.

Ovo je jednostavna ideja kojom se angažuju korisnici i koja ne zahtijeva puno vremena, niti napora novinara. Kada novinar počne praviti sadržaj koji je zasnovan na sugestijama korisnika, time pokazuje da cijeni svoje komentatore. Ova ideja ne mora biti primjenjiva na svakog novinara ili specijalizovanog blogera, ali dobro funkcioniše za blog posvećen obrazovanju, kao što je Dallas ISD Blog, koji ima lojalnu i upućenu bazu korisnika (u kojoj se nalaze mnogi nastavnici, upravitelji i roditelji koji su povezani sa Nezavisnim školskim distriktom Dallasa).

Moderirajte. Mnogi reporteri, urednici i blogeri se kunu u moderiranje kao odličan način da se njeguje sadržajna zajednica i da se zadrži uljudnost komentara. Ne smatram da je moderiranje uslov za snažnu zajednicu, naročito za web stranice kao što je Slashdot, koje imaju dobre sisteme za davanje komentara. Ali, za većinu medijskih kuća, moderiranje ima smisla– naročito ako nemate sistem komentarisanja koji omogućava korisnicima da se međusobno kontrolišu i da ocjenjuju druge komentare.

Mnogi najbolji specijalizovani blogeri koje sam pratio kada sam radio za BeatBlogging.org - Kent Fischer, Eric Berger, Sara Neufeld – moderirali su svoje komentare. Smatrali su to dijelom posla. Nisu dozvoljavali vulgarne i neproduktivne komentare, niti one koji nisu vezani za temu, tako da su uspjeli da izgrade snažne zajednice oko svojih blogova.

John Robinson, urednik lista News & Record iz Greensboroa, N.C., rekao mi je u e-mailu da je moderiranje naročito efikasno ako je reporter ili bloger aktivan učesnik u diskusijama. (Ovaj posao često pada na urednike web stranica).

«Moderator može potaknuti razgovor i upotrijebiti svoje stručno znanje kao vodič,» kazao je on. «Kada ljudi znaju da im neće biti dozvoljeno da druge lično ocrnjuju jednostavno zato što to mogu, njihovo ponašanje se popravlja. Ili odu. Može se pretpostaviti da će to potaknuti druge glasove da se uključe tamo gdje su nekada možda biti isuviše uljudni da bi zakoračili u borbu.»

Koristita «provjerena» korisnička imena, sa pravim identitetima. Mnoge medijske kuće zahtijevaju da se korisnici registruju prije davanja komentara, što onemogućava dio spama, zlobe i negativnih priloga. Web stranica Pegasus News ima program provjerenih korisničkih imena koji registrovano komentarisanje vodi jedan korak dalje. Ljudi koji pristanu da koriste svoje pravo ime i koji putem telefona mogu potvrditi ko su, pored svog imena dobijaju oznaku da su provjereni.

Mike Orren, izdavač i osnivač Pegasus Newsa, rekao je da je od 27. jula na njegovoj web stranici postavljeno 55.867 komentara, pri čemu je samo 268 komentara uklonjeno, uglavnom zbog spama. (Ova web stranica ima oko 23.000 registrovanih korisnika). Orren i njegovo osoblje imaju listu efikasnih postupaka koje provode, od kojih su provjerena korisnička imena jedan od jedinstvenijih.

«Premda neću reći da svaki komentator zaslužuje Pulitzerovu nagradu, komentari su prilično uljudni, vezani za temu i često nam daju najbolje sugestije za priče,» rekao je on u e-mailu. «Zbog toga sam jako frustriran kada vidim da se ljudi ponašaju kao da je komentarisanje van djelokruga medijskih kuća.»

Koristite čekić zabrane. Reporteri, blogeri i urednici mi kažu da neke ljude jednostavno treba zabraniti. Možete izbrisati njihove komentare, upozoriti ih na netoleranciju i govor mržnje, te pokušati da ih usmjerite natrag na temu, ali sa nekim ljudima se jednostavno ne može ubjeđivati.

Ne dozvolite da takvi korisnici sve pokvare. Ako zlobnici preuzmu glavnu ulogu, ljudi koji žele da se uključe u konstruktivan diskurs će otići negdje drugo. «Ne bojte se nasrtljivaca,» kazao je Robinson iz News & Records. «Zabranite ponovne prekršitelje.»

Ovo je samo dio načina na koje možete potaći bolje komentare korisnika. Koji su vaši omiljeni načini?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Prevela: Kanita Halilović

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Originalni tekst ‘Expel Trolls, Racists and Promote Good User Comments on News Sites’ dostupan je na web stranici Poynter Instituta.

Tekst je preuzet i objavljen na MC Online uz odobrenje web portala Poynter.org. Svako dalje korištenje i distribucija ovog teksta podliježe uvjetima korištenja Poynter.org web portala koji su u cjelosti dostupni na web stranici www.poynter.org.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Prijevod i objavljivanje ovog teksta na MC Online omogućeni su zahvaljujući projektu Veza za zajednički angažman (VEZZA) koji podržava Švicarski ured za razvoj i saradnju (SDC). Više informacija o projektu VEZZA možete dobiti ovdje.