Javni televizijski servis u Bugarskoj na kraju analognog doba

Javni televizijski servis u Bugarskoj na kraju analognog doba

Analiza programa javnog televizijskog servisa i šire medijske scene na početku digitalizacije pokazuje nekoliko glavnih trendova. Bugarska ima relativno razvijenu medijsku industriju i prijenosnu mrežu. Zemaljskim analognim televizijskim emitovanjem je pokrivena gotovo cijela teritorija zemlje. Kablovska televizija je također razvijena i konkurentna zemaljskim emiterima. Iako je gledanost televizije u proteklih pet godina blago opala u apsolutnim relacijama, televizija je i dalje najpopularniji medij. Više kablovskih TV-emitera počelo je nuditi digitalne usluge, što ukazuje na potražnju za takvim uslugama.

Međutim, uprkos ovakvom razvoju, nacionalna strategija digitalizacije tek treba biti izrađena i usvojena. Iako je usklađen sa standardima Evropske unije, regulatorni okvir često pati od nedovoljne usklađenosti konkretnih zakonskih odredbi i usklađenosti u aktivnostima različitih institucija koje se bave licenciranjem i registracijom emitera. Problemi buduće digitalizacije se često politizuju, odnosno dovode do sukoba između različitih medijskih lobija s različitim interesima.

U ovakvom kontekstu, nacionalni javni TV-servis/telekomunikacijski operater Bugarska nacionalna televizija (BNT) suočava se s više tehničkih i programskih problema. Opterećen konstantnim nedostatkom sredstava, BNT je počeo ponovo opremati pojedine studije i mobilna TV-postrojenja. Programi BNT-a također pate od nedostatka finansijskih sredstava. BNT proizvodi veći broj programskih sati od onoga za koji dobija sredstava od države. Razlika se samo djelimično pokriva od prihoda od oglašavanja. Ipak, BNT pokušava proizvesti više sadržaja i istovremeno uštedjeti. To je glavna prepreka u programskom razvoju javnog TV-servisa i njegovom pokušaju da parira dominantnoj komercijalizaciji tržišta.

Uprkos ovim teškoćama, BNT sada pruža više interaktivnih mogućnosti za gledanje pojedinih emisija i svih informativnih programa na svoj inernet stranici, čime je napravio prve korake ka digitalnom dobu. Sve u svemu, međutim, proces digitalizacije kasni. BNT se suočava s ozbiljnom konkurencijom u vidu komercijalnih TV-emitera, mobilnih provajdera sadržaja i interneta. Na nivou državnih institucija postoji nerazumijevanje dometa i filozofije digitalne revolucije koja publici daje novu, mnogo aktivniju ulogu i stoga ima važnu društvenu dimenziju.

Kliknite za cijeli članak.

Objavljena je i dostupna i engleska verzija teksta.