Podrška organizacijama civilnog društva u razvoju medijske i informacijske pismenosti i medijskog aktivizma: Pitanja i odgovori
Podrška organizacijama civilnog društva u razvoju medijske i informacijske pismenosti i medijskog aktivizma: Pitanja i odgovori
Da li bismo imali šansu da apliciramo za budžet kroz Podrška organizacijama civilnog društva u razvoju medijske i informacijske pismenosti i medijskog aktivizma?
Sve organizacije koje zadovoljavaju kriterije podobnosti opisane u sekciji “2.3 Ko se može prijaviti”, dokument Smjernice za aplikante, mogu aplicirati. Skrećemo pažnju i na sekciju “4. Postupak ocjenjivanja i odabira” gdje možete naći detalje o postupku ocjenjivanja i odabira aplikacija.
Da li lokalni mediji mogu aplicirati sa OCD u partnerstvu sa projektom?
Sve organizacije koje zadovoljavaju kriterije podobnosti opisane u sekciji “2.3 Ko se može prijaviti”, dokument Smjernice za aplikante, mogu aplicirati.
Prema uslovima ovog poziva samo mediji čiji su osnivači organizacije civilnog društva se mogu prijaviti u svojstvu aplikanta ili koaplikanta, i u tom slučaju, koaplikant je organizacija osnivač medija. Skrećemo pažnju i na sekciju “4. Postupak ocjenjivanja i odabira” gdje možete naći detalje o postupku ocjenjivanja i odabira aplikacija.
Može li škola kao javna institucija aplicirati na poziv za projektne prijedloge? Može li školski razvojni/projektni tim aplicirati ako škola ne može?
Sve organizacije koje zadovoljavaju kriterije podobnosti opisane u sekciji “2.3 Ko se može prijaviti”, dokument Smjernice za aplikante, mogu aplicirati.
Škola kao javna ustanova ne može aplicirati na ovaj poziv za projekte niti može biti partner na projektu, i aplikanti i koaplikanti moraju biti registrovani kao organizacije civilnog društva. Skrećemo pažnju i na sekciju “4. Postupak ocjenjivanja i odabira” gdje možete naći detalje o postupku ocjenjivanja i odabira aplikacija.
Da li i partnerska organizacija mora biti aktivna više od godinu dana ili samo nosioc projekta?
Ovaj se kriterij odnosi samo na nosioce projekta. Za partnerske organizacije (kopalikant) jedini je uvjet da je organizacija pravno lice osnovano i registrirano u BiH u skladu s lokalnim zakonima i definicijama.
Kopija dokumenta o registraciji, ne starija od 6 mjeseci, na šta se tu misli? Naš dokument o registraciji je star 12 godina jer se dobija samo jednom. Da ne mislite možda na izvod iz sudskog registra?
Organizacije koje apliciraju trebaju dostaviti izvod iz registra nadležne institucije u kojoj su registrovane, ne stariji od 6 mjeseci.
Mogu li konkurisati organizacije koje već imaju neki drugi projekat sa Mediacentrom?
Organizacije koje već imaju drugi projekat sa Mediacentrom mogu aplicirati. Ovaj poziv nije povezan sa drugim aktivnim projektima Mediacentra.
Kad bi bio rok za početak projekta?
Očekivano vrijeme početka projekata prema okvirnom vremenskom slijedu objavljenom u Smjernicama za aplikante je početak maja 2024. U slučaju velikog broja aplikacija, postupak ocjenjivanja i odabira može trajati duže, čime bi se ukupan slijed pomjerio. Također, moguća kraća odstupanja u planiranom transferu sredstava mogu uticati na vrijeme početka odobrenih projekata.
Da li se aktivnosti projekta moraju ticati jedne lokalne sredine ili može više njih biti uključeno?
Aktivnosti se mogu ticati više lokalnih zajednica, dok god vaš projektni prijedlog adresira probleme i predlaže rješenja koja su relevantna za zajednice koje želite uključiti.
Da li je kroz projekat moguće u rad uključiti saradnju sa profesionalnim medijima, ne kao partnera, već kroz projekat na određenim stvarima?
Projektne aktivnosti mogu adresirati i saradnju sa profesionalnim medijima, bilo da su mediji korisnici projektnih aktivnosti, prepoznati kao stakeholderi ili na neki način doprinose ostvarenju projektnih ciljeva.
Ukoliko organizacija postoji već dugo vremena ali je registrovana manje od godinu dana (mjesec ili dva), to znaci da se ne moze kvalificirati?
Uslov koji organizacija aplikant mora da ispuni je da aktivno djeluje najmanje godinu dana (tj. najmanje 12 mjeseci prije datuma objavljivanja ovog poziva za podnošenje prijedloga projekata). Usklađenost sa ovim uvjetom se utvrđjuje uvidom u Izvod iz registra koji se dostavlja kao dio prateće dokumentacije. Dakle, organizacija mora biti pravno registrovana najmanje 12 mjeseci prije datuma objave ovog poziva za projekte (10.1.2024.)
Slanje aplikacije samo putem e-maila?
Aplikacija se dostavlja samo elektronskim putem e-maila na: ourmedia@media.ba.
Da li u indirektne troškove mozemo planirati u troškove knjigovodstvene usluge?
Ukoliko su knjigovodstvene usluge pružene od strane drugog pravnog lica, ukoliko imate fakturu za te usluge, možete ih uvrstiti u indirektne troškove, a ukoliko se radi o osobi uposlenoj u organizaciji, onda taj trošak možete uvrstiti u budžetsku liniju “ljudski resursi”.
Da li postoji određeni procenat od ukupnog predloženog budžeta koji se može potrošiti za projektno osoblje. Inače je to 30% od ukupnog budžeta.
Ovim pozivom za projekte nije ograničen procenat budžeta koji se može alocirati na plaće projektnog osoblja. Podsjećamo da se prilikom ocjenjivanja projekata ocjenjuje i u kojoj mjeri se projektne aktivnosti odražavaju na budžet i da li je omjer između procijenjenih troškova i očekivanih ishoda zadovoljavajući. U tom smislu, važno je da i alocirane plaće odgovaraju predloženim aktivnostima. (Vidjeti Smjernice za aplikante, sekcija 4. Postupak ocjenjivanja i odabira)
Ugovor o radu budžetira se kategoriju 1 troškova, dok ugovor o djelu ili honoraru je kategorija 3, bez obzira na posao u okviru projekta?
To je ispravno tumačenje. Ukoliko je vaše osoblje zaposleno po ugovoru u radu, budžetirat ćete troškove njihovih plaća u kategoriju 1 - ljudski resursi, a ukoliko je u pitanju ugovor o djelu ili neka druga vrsta honorara, taj trošak ćete budžetirati u sekciju 3 budžeta - usluge.
Potvrda o oslobađanju od PDV-a koju će potpisnici ugovora dobiti znači da ne plaćamo PDV ili da tražimo povrat PDV-a?
To znači da će organizacije čiji projekti budu odobreni, pri realizaciji budžetiranih troškova, biti oslobođeni od plaćanja PDV-a. Svaka organizacija će nakon potpisivanja ugovora dobiti potvrdu o oslobađanju PDV-a od Evropske komisije koja će vama služiti kao dokument koji šaljete dobavljačima da ne obračunaju PDV na fakturi. Dakle, organizacije se unaprijed oslobađaju PDV-a i zato troškove PDV-a ne trebate ni budžetirati.
Ukoliko je aplikant OCD da li je prihvatljivo da partner ne bude OCD, već obrazovna ustanova?
Obrazovna ustanova koja je javna ustanova ne može aplicirati na ovaj poziv za projekte niti može biti partner na projektu. I aplikanti i koaplikanti moraju biti registrovani kao organizacije civilnog društva.
Ako je osoba koja će raditi na projektu već zaposlena da li se sredstva dodaju na već postojeću plaću?
Način na koji ćete isplatiti svog uposlenika je interna odluka vaše organizacije. Što se projekta tiče, isplatu možete izvršiti samo ako je trošak predviđen budžetom i ukoliko je usluga izvršena.
Ali da li je moguće da se doda?
Moguće je.
Obzirom da će se raditi sa OCD u ruralnim podrucijima, planirane su radionice o MIP. Kako da kupimo laptope koji bi im sluzili kao sredstvo za medijski aktivizam?
Pozivom je predviđena kupovina opreme u maksimalnom iznosu do 10% direktnih troškova. Važno je opravdati kupovinu opreme prijedlogom aktivnosti i rezultatima koje želite postići.
Da li će negdje biti dostupna ova prezentacija?
Prezentacija će biti objavljena na istom mjestu gdje je objavljen i poziv za projekte.
Gdje u budžetu navodimo bankovnu proviziju?
Bankovna provizija se svrstava u liniju 7. Indirektni troškovi.
Vidljivost donatora, partnera i aplikanta (promotivni paketi, kao npr majice, brošure) gdje se svrstava u budžetu? Da li pod ostalo?
Ako vaš projekat obuhvata promotivne aktivnosti i pripadajuće troškove, možete ih svrstati u kategoriju budžeta 5. Ostali troškovi.
Šta se svrstava u linije budžeta “Ostalo”? Ako se planira štampanje brošura, eventualno majica ili laptopi? Ako radimo sa pet organizacija iz ruralnih područja, kako da im obezbjedimo sredstva za medijski aktivizam? Sredstva namijenjena za nabavku opreme nisu dostatna.
Vrste troškova koje ne odgovaraju predloženim budžetskim kategorijama možete budžetirati pod linijom 5. Ostali troškovi. Primjer koji navodite kao što je štampanje majica je trošak koji možete navesti pod liniju 5. Ostali troškovi.
Sredstva namijenjena za nabavku opreme budžetirate pod liniju 4. Nabavka opreme.
Pozivom je definirano ograničenje za procenat budžeta koji se može alocirati za kupovinu opreme kao što su laptopi i iznosi do 10% direktnih troškova.
Sve kategorije u Excel tabeli mozemo brisati ili dodavati? Ne moramo zadržavati npr. putovanja ako ne planiramo takvu aktivnost?
Kategorije u excel tabeli možete brisati ili dodavati. Treba voditi računa da se ne poremeti postojeća struktura i da se ne mijenjaju već unesene formule.
Podsjećamo da je obavezno pod kategorijom 2. Putovanja uvrstiti putni trošak za jednu osobu za odlazak na regionalni događaj u Srbiju (molimo uzmite u obzir da će se događaj održati u Novom Sadu ili u Beogradu).
Na koji način se refundira putni trošak npr. povratna karta učesnika konferencije ako ne prihvatate PDV?
Refundaciju karata i drugih vrsta putnih troškova radite u skladu sa postojećim pravilnicima vaše organizacije. PDV na računima od goriva i računima autobuskih karata je prihvatljiv trošak jer ga se ne možete osloboditi.
Da li kao prioritet mora biti rodna ravnopravnost ili mogu biti i neki drugi problemi targetirani u manjim lokalnim zajednicama?
Prioritet ne mora biti rodna ravnopravnost. Ciljevi poziva su opisani u sekciji 2.1 Smjernica za aplikante i obuhvataju širi spektar djelovanja organizacija civilnog društva.
Molim vas pojašnjenje da se u budžetu uključe putni troškovi na regionalni događaj? (Razlika je u putovanju do Beograda ili do Niša od Sarajeva ili Bihaća. Na ovo sam pojašnjenje mislila. Hvala.)
Potrebno je da budžetirate povratni putni trošak od mjesta odakle planirate putovati do Novog Sada ili Beograda (lokacija nije konačno potvrđena).
Da li se u rubriku 7 - indirektni troškovi, koja je u zbiru, trebaju razložiti troškovi?
Indirektne troškove ne treba dijeliti na potkategorije i ne treba ih uvrstiti ni u jednu kategoriju troškova iznad). Ovi troškovi se odnose na najam uredskih prostorija, internet, telefon, grijanje, osiguranje, struja, voda, bankovne provizije itd. Napominjemo da će i ove troškove trebati pravdati pri izvještavanju.
Da li u projektnom prijedlogu, pored Excel tabele budžeta, moramo odraditi i narativ budžeta (pojašnjenja posebno za svaku stavku)?
Formular budžeta ne predviđa narativno objašnjenje za svaku stavku budžeta.
Ako bi radili izradu sajta on bi bio direktni trošak oslobođen PDV-a?
Oslobađanje od PDV-a moguće je vršiti samo ukoliko je usluga isporučena od strane PDV obveznika. Dakle, ukoliko je uslugu izvršio domaći PDV obveznik možete se osloboditi PDV-a uz pomoć Potvrde za oslobađanje.
Koliko je i u kojem omjeru moguće mijenjati budžet nakon potpisivanja ugovora, prvenstveno mislim na nabavku opreme, obzirom da svakodnevno imamo promjene u cijenama, kao i plaćanje ugovora o radu ili honorara? Kada mislim na mijenjanje budzeta, mislim prijenos sredstava iz jedne stavke budzeta u drugi, ne mijenjajući ukupan iznos budžeta.
Odobreni budžet je moguće mijenjati nakon potpisivanja ugovora, na način da dostavite zahtjev za realokaciju sredstava i obrazloženje. Po razmatranju vašeg zahtjeva, bit ćete obaviješteni da li je realokacije budžeta odobrena ili nije.
"Prednost će biti data partnerstvu.", navedeno je u smjernicama za aplikante. Da li to "dodaje bodove" ili na koju prednost se misli?
Iako nije neophodno da organizacije apliciraju sa partnerima, prednost je data i kroz postupak evaluacije u iznosu od 10 bodova od ukupno 20 bodova u sekciji “operativni i upravljački kapaciteti” obrasca za evaluaciju.
Ova sekcija podrazumijeva odgovore na sljedeća pitanja: Koliko je partnerstvo dobro odabrano? U kojoj mjeri je osiguran prenos znanja između partnera s više i partnera s manje iskustva? Jesu li uloge raspoređene u skladu s kapacitetima i stručnim znanjem pojedinačnih partnera?
Ako partnerska organizacija radi odredjenu uslugu za glavnog aplikanta, a nema fiskalnu i ne može izdati račun, kako pravdati trošak? Ugovorom, sporazumom?
Međusobni odnosi glavnog aplikanta i partnerske organizacije će se definisati sporazumom o saradnji koji će podrazumijevati i način pravdanja troškova. Glavni aplikant je na kraju projekta dužan dostaviti izvještaj o utrošku sredstava uključujući i troškove partnerske organizacije.
Ako je osoba zaposlena puno radno vrijeme u OCD, a uključena je i nosilac je većine aktivnosti planiranih ovim projektom, postoji li mogućnost da se osoba finansijski nagradi, odnosno da joj se plati rad i dodatno vrijeme koje uloži u ovaj projekat?
Način na koji ćete isplatiti svog uposlenika je interna odluka vaše organizacije. Što se projekta tiče, isplatu možete izvršiti samo ako je trošak predviđen budžetom i ukoliko je usluga izvršena.
Da li se na poziv može prijaviti OCD koja nema zaposlenih, nego su svi angažovani putem Ugovora o djelu ili honoraru?
Kriteriji za prijavu ne definiraju obavezu da organizacije civilnog društva imaju stalno zaposleno osoblje.
U dokumentu "Izjava aplikanta" prva stavka glasi "Aplikant posjeduje sredstva za finansiranje i profesionalne kvalifikacije za implementaciju projekta", a u pozivu ste naveli da nije potrebno sufinansiranje. Na koja sredstva za finansiranje mislite?
Posjedovanja sredstava za finansiranje i profesionalnih kvalifikacija za implementaciju projekta se ne odnosi na sufinansiranje projekta.
Ovom izjavom aplikanti potvrđuju da raspolažu sredstvima koja će im omogućiti realizaciju projekta imajući u vidu će konačna isplata u iznosu od 10% granta biti izvršena nakon podnošenja i odobrenja završnog izvještaja, kako je napomenuto u smjernicama za aplikante.
Da li jedna osoba može biti angažovana na više projektnih aktivnosti (npr. održavanje edukacije za nastavnike i radionica za učenike)?
Jedna osoba može biti angažovana na različitim projektnim aktivnostima.
Da li možemo u budžetu putne troškove npr. koordinatora navesti samo kao lokalno putovanje ili moramo navoditi pojedinačne destinacije (npr, putovanja do škola, odjela za obrazovanje, do knjigovođe i sl.)?
Putne troškove u svrhu realizacije aktivnosti možete navesti kao lokalno putovanje koje ćete pravdati u vašim izvještajima.
U kojem formatu se dostavljaju dokumenti Aplikacioni formular i Budžet i da li moraju biti ovjereni i potpisani, obzirom da na istim nema naznačeno mjesto? Da li se skenirani dokumenti dostavljaju u jpg ili pdf formatu?
U dokumentu Opis projekta/Aplikacioni formular nalazi se kontrolna lista sa predloženim formatima za dostavljanje aplikacija. Pozivom se predlaže dostavljanje opisa projekta/aplikacionog formulara u word formatu, a projektnog budžeta u excel formatu, te nije obavezan potpis i ovjera.
Ostali dokumenti mogu da budu u PDF formatu, ali i JPG format je prihvatljiv.
U primjeru Ugovora koji ste objavili, u članu 6. se navodi da će projektni tim učestvovati na treninzima u organizaciji davaoca granta (6.2). Koliko je planirano treninga, te da li je potrebno planirati sredstva za putne troškove? Koliko dana je planirano da traje Regionalni događaj u Srbiji?
Korisnici granta će imati priliku za unapređenje internih kapaciteta na teme programa i nije potrebno da budžetiraju troškove. Prema uslovima ovog Poziva potrebno je samo da uvrstite pod kategorijom 2. Putovanja, putni trošak za jednu osobu za odlazak na regionalni događaj u Srbiju. Program Regionalnog događaja još nije razrađen, ali organizatori snose sve ostale troškove vašeg boravka u Srbiji.
Da li "Poziv na projekte: Podrška organizacijama civilnog društva u razvoju medijske i informacijske pismenosti i medijskog aktivizma" obuhvata privatne škole i ustanove koje se bave obrazovanjem?
Sve organizacije koje zadovoljavaju kriterije podobnosti opisane u sekciji “2.3 Ko se može prijaviti”, dokument Smjernice za aplikante, mogu aplicirati.
Ukoliko ste registrovani kao privatna i profitabilna kompanija ne ispunjavate kriterij za ovaj poziv. Aplikanti i koaplikanti moraju biti registrovani kao organizacije civilnog društva, a drugi kriterij je da djeluju u oblasti medija, slobode izražavanja, kao i obrazovanja, ljudskih prava ili rodne ravnopravnosti, što treba biti vidljivo iz osnivačkih dokumenata.
Da li je poziv namijenjen nezavisnim blogerima?
Poziv za projekte “Podrška organizacijama civilnog društva u razvoju medijske i informacijske pismenosti i medijskog aktivizma” namijenjen je isključivo pravnim licima osnovanim i registrovanim kao organizacije civilnog društva. Sve naše pozive za edukaciju i/ili dodjelu grantova možete pratiti na društvenim mrežama Mediacentra Sarajevo i stranici www.media.ba. Ukoliko u narednom periodu budemo imali program na koji mogu aplicirati i nezavisni blogeri, ohrabrujemo vas da se prijavite.
Da li troškove ručkova i užina pišemo u rubriku 3.8. Ostalo?
Troškovi ručkova i užina su vezani za programsku aktivnost i pišu se u kategoriji 3. Usluge. Unutar kategorije 3. nalaze se i troškovi edukativnih aktivnosti/konferencija/seminara i slično - stavka 3.6. Ukoliko je trošak vezan za ovu aktivnost 3.6. tu ga i pišete ili uz bilo koju drugu aktivnost koju navodite ili eventualno dodajete u kategoriju 3.
U Tački 2.3. navedena je uputa da se aktivnosti moraju opisati u maximalno 150 riječi. Da li se to odnosi samo na rubriku koja nosi naziv "opis aktivnosti" ili na sve tri rubrike koje se odnose na opis jedne aktivnosti a to su "opis aktivnosti", "ključni ishodi" i "količina"?
Uputa glasi “najviše 150 riječi po aktivnosti”, dakle, svaka aktivnost u dijelu “opis aktivnosti” može da se opiše sa najviše 150 riječi.
Budući da ni naša organizacija, a ni partnerska organizacija nemaju zaposlenu osobu, da li sredstva koja su planirana za koordinatoricu idu u budžetsku liniju 3.1 i da li postoji neko ograničenje u % za tu budžetsku liniju?
Kriteriji za prijavu ne definiraju obavezu da organizacije civilnog društva imaju stalno zaposleno osoblje. Ukoliko su članovi projektnog tima angažovani po naknadama i honorarima, budžetirate ih u sekciji 3.1. budžeta.
Ovim pozivom za projekte nije ograničen procenat budžeta koji se može alocirati na plaće projektnog osoblja. Podsjećamo da se prilikom ocjenjivanja projekata ocjenjuje i u kojoj mjeri se projektne aktivnosti odražavaju na budžet i da li je omjer između procijenjenih troškova i očekivanih ishoda zadovoljavajući. U tom smislu, važno je da i alocirane plaće odgovaraju predloženim aktivnostima.
Planirani rok realizacije naših aktivnosti je 9 mjeseci. Da li je uredu da aplikant produži rok realizacije projekta za taj period u slučaju da nastupe vanjski rizici ili je potrebno već sada napraviti veći razmak u realizaciji projektnih aktivnosti?
Ukoliko zbog opravdanih okolnosti realizacija projekta kasni, organizacije čiji projekti traju kraće od 18 mjeseci, mogu tražiti produženje projekta, bez dodatnih troškova, u okviru odobrenog budžeta. Ukoliko ste već u fazi razvoja projekta svjesni rizika koji bi mogli uticati na vremenski plan implementacije, savjetujemo da ih uzmete u obzir pri planiranju trajanja projekta.
Da li troškove nagrada za učesnice pišemo u rubriku 3.8.Ostalo?
Troškove vežete uz aktivnost koju navodite unutar kategorije 3. Ukoliko smatrate da trošak ne pripada samo jednoj od navedenih aktivnosti, možete ga uključiti u kategoriju 3.8. Ostalo.
Prezentaciju sa info sesije o pozivu možete preuzeti ovdje.