Publika i vaš medij na društvenim mrežama

Publika i vaš medij na društvenim mrežama

Kako efikasno organizovati i promovisati sve vrste prisustva vašeg medija na društvenim mrežama.

Društvene mreže predstavljaju nove alate za razmjenjivane informacija sa publikom. Ali, kako možete svojoj publici pomoći da vas nađe? Mnogi mediji se više ne oslanjaju na pretragu, već koriste javne direktorije kako bi popisale svoje naloge na društvenim medijima. Ovo je neophodno ukoliko je vaš medij prisutan na društvenim medijima (što se i preporučuje).

Glavna uloga direktorija društvenih medija je da učini informacije dostupnijima. Kada imate direktorij za društvene medije korisnici vas mogu lako naći, postati vaš prijatelj i/ili pratiti neke ili sve vaše naloge. Međutim, stvaranje i održavanje direktorija sa sobom nosi određene izazove i obaveze.

Veliki mediji kao što su The New York Times i The Chicago Tribune imaju naloge na društvenim medijima za desetine tema. Čak i moj poslodavac, jedna manja organizacija koja pokriva područje sjevernoistočnog Kansasa, ima više od 100 aktivnih korisničkih računa za news brendove, sektore, pojedinačne novinare i urednike na mrežama kao što su Facebook, Twitter, Foursquare, Gowalla, Flickr i YouTube.

Kurt Kloeblen, glavni urednik portala KCTV5 u Kansas City-ju, mi je u e-mailu objasnio da se formiranje direktorija na njihovom sajtu pokazalo korisnim za razvoj društvenih medija ove kuće, ali i da istovremeno iziskuje stalno održavanje. Na ovoj stranici je i  widget sa svim tweetovima novinara ove stanice.

˝Najteži dio je dodavati ljude˝, kaže Kloeblen. ˝A ponekad je teško pratiti i sve njihove tweetove.˝

Kloeblen je upravu. Iz iskustva znam da je vrlo zahtjevno ažurirati i organizovati spisak korisnika Twittera jer se stalno mijenja. Direktorij naloga na Twitteru Chicago Tribunea je organizavan po modelu obrnute piramide. Spisak naloga menadžera ovog medija na društvenim medijma je na vrhu stranice, a ispod su smješteni widget-i koji prikazuju tweetove osoblja u četiri tematske kategorije:

Ispod widgeta se nalaze dodatni detalji, kao što su nalozi na Twitter-u poredani od A do Z i uputstva kako pratiti spisakove Tribunea. Niže je pregled naloga po kategorijama. Kako bi korisnicima Facebook-a pomogli da nađu njihovu stranicu, The Tribune nudi korisnicima link na Facebook na kojem mogu naći spisak Tribune-ovih omiljenih stranica. Zahvaljujući tome što su direktoriji organizovani u kategorije, korisnici mogu lakše naći i pratiti naloge koji nude informacije koje se poklapaju s njihovim interesovanjima.

The New York Times ima malo drugačiji pristup jer prikazuje naloge na Twitteru i Facebooku na različitim web stranicama. Stranica posvećena Twitteru ima odvojene tabove na kojima se prikazuju nalozi i spiskovi koje korisnici Twittera mogu pratiti (O tome možete više pročitati ovdje).

The New York Times ima direktorij Facebook naloga svojih novinara sa odvojenim kolonama za nedavne aktivnosti i linkove na priče koje su najpopularnije na Facebooku, ali se morate spustiti do samog dna spiska kako biste našli link na Facebook stranicu.

Ono što mi se ne sviđa u ovakvom pristupu The New York Times- a je to što im se direktoriji nalaze na različitim stranicama i uopšte nisu međusobno povezani. Takođe, morate se baš dobro potruditi da pronađete ove online zajednice na web sajtovima The Times-a i Tribune-a. A to korisnicima nije zabavno i protivno je cilju da informacije treba učiniti što lakše dostupnim.

Na polaznoj stranici KCTV5 se nalazi istaknuti link koji reklamira stranicu na kojoj se ova stanica povazuje sa svim korisničkim nalozima koje ima na društvenim medijima. ˝Jednostavno smo htjeli da našim korisnicima omogućimo da lako saznaju ko je na Twitter-u˝, rekao je Kloblen.

Ako promovišete svoj direktorij, korisnicima će biti lakše da ga nađu – a tako će i saznati da on uošte postoji. Mi u Journal World-u šaljemo tweet i poruke preko Facebook-a jednom ili dvaput sedmično i tako podsjećamo ljude da ovaj direktorij postoji. Ukoliko znam da ću biti previše zauzet, unapred zadam slanje tweetova uz pomoć klijenta kao što je HootSuite.

Važno je i da svoje direktorije spominjete i u tradicionalnim medijima. Neke naloge na društvenim sajtovima smo ubacili u naše štampano izdanje, a nerijetko se spominju i tokom emitovanja vijesti. Korištenje ovih mogućnosti za promovisanje na drugim platformama je sasvim prihvatljivo kada promovišete svoje prisustvo na društvenim medijima.

Ukoliko pravite direktorij prisustva vaše medijske organizacije na društvenim medijima, imajte na umu sljedeće:

•    Navedite i brendove i pojedince.
•    Jasno obilježite i organizujte naloge.
•    Ne promovišite neaktivne naloge (npr. nallog koji nije korišten par sedmica ili mjeseci).
•    Podsjećajte vlasnice naloga da ih redovno ažuriraju .
•    Napravite sebi podsjetnike kako biste se sjetili da direktorije redovno ažurirate.
•    Često promovišite direktorij.

Pitanja ili komentare možete poslati na wmathews@ljworld.com.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Originalni tekst 'How to organize & promote your news organization’s social networks' objavljen je na web sajtu Poynter Instituta 04.02.2011.

 

Tekst je preuzet, preveden i objavljen na MC Online uz odobrenje web sajta Poynter.org. Svako dalje korištenje i distribucija ovog teksta podliježe uvjetima korištenja web sajta Poynter.org, koji su u cjelosti dostupni na www.poynter.org.

 

Oprema teksta: Media.ba